.

Beantwoord

Wat kan ik doen om onbewust niet zoveel data te gebruiken?

  • 18 July 2016
  • 2 reacties
  • 2945 Bekeken

De afgelopen 5 dagen heeft mijn iPhone meer dan 500Mb verbruikt aan DNS voorzieningen. Nu zou dit normaal nauwelijks data verbruiken. Het is immers maar een functie die IP adressen omzetten. Nu heb ik sinds die dag geen nieuwe app gedownload of een software update geïnstalleerd. Nu ben ik gaan terug door mijn facturen en lijkt deze functie iedere keer 60Mb per keer uit mijn data bundel te happen. Nu is het een systeem functie dus kan ik het niet apart uit zetten. Het gebeurt ook wel eens terwijl ik gewoon met de WiFi verbonden was. Wat kan ik hier aan doen? En is er mogelijkheid om deze data terug te krijgen?
icon

Beste antwoord door Caspar 19 July 2016, 09:44

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Er is hier al eens eerder op dit forum aandacht aan besteed. Zie: https://forum.simyo.nl/iphone-ios-72/plotseling-hoog-dataverbruik-19324

Wat ik er van begrijp is dat jij dus app hebt die hier wél gebruik van maakt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Kbets,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat het lijkt alsof de functie van de DNS voorzieningen zoveel data verbruikt. Weet je zeker dat het aan de functie ligt? Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor je dataverbruik. Het belangrijkste is om achter de boosdoener te komen. Klik hier om te kijken hoe je dat kan doen. Verder zie je hier nog meer tips over het slim omgaan met je databundel. Er zijn namelijk veel apps die data verbruiken zonder dat je het weet!

Als je verbonden bent met WiFi zul je geen 3G verbruiken, echter valt bijna elke WiFi-verbinding wel eens weg. Dan schakelt je toestel automatisch over op je 3G van Simyo. Hierdoor kan je alsnog MB's verbruiken ondanks dat je denkt verbonden te zijn met de WiFi.

Er is geen mogelijkheid om deze data terug te krijgen. Wat je wel kunt doen is MB's bijkopen op je Mijn Simyo! Wanneer je inlogt zul je deze mogelijkheid gelijk zien. Heb je hier nog vragen over?

@RicoK bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer