.

Beantwoord

Wat betekent 12 maanden voordeel van een aangepast internetbundel?


Ik heb mijn internet bundel net aangepast. Nu krijg ik een bevestigingsmailtje waarin staat: je nieuwe internetbundel is 1000 MB (12 maanden voordeel). Wat betekenen die 12 maanden voordeel? Ga ik na die 12 maanden weer meer betalen?
icon

Beste antwoord door Asma 17 March 2017, 16:07

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Alijnn,

Welkom op het Forum!

Ik kan mij goed voorstellen dat jij je afvraagt wat '12 maanden voordeel' precies inhoudt. Ik geef je hier wat meer uitleg over.

Op het moment dat jij je abonnement verlengt, dan maak je gebruik van onze extra voordelige bundels. Deze bundels kun je herkennen aan '12 maanden voordeel'. Maak je vooral geen zorgen, want je kunt hier gerust gebruik van blijven maken. Ook wanneer je contract is verlopen en je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt.

Heb ik het op deze manier goed uitgelegd? 😄

Groetjes,
Asma
Hey Asma,

Ik heb hier nog een vraag over, want ik heb volgens mij een maandelijks opzegbaar abonnement. Dit '12 maanden voordeel' abonnement betekent toch niet dat ik ineens ergens 12 maanden aan vast zit?

Groetjes,

Dana
Reputatie 7
Je zit nu weer voor 12 maanden vast aan Simyo....
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Danabanana,

Goed dat je dit even navraagt 🙂 Je hebt inderdaad een maandelijks opzegbaar abonnement en dat is nog steeds zo. Je had eerst een jaarcontract (in 2015), en daarna heb je dat contract verlengd in 2016. Intussen is het 2017 en kun je niet meer verlengen. Je abonnement blijft altijd maandelijks opzegbaar, maar je kunt nog wel goed verlengbundels gebruiken. Win win, dus!

Kortom, geen zorgen. Je hebt nog steeds een maandcontract.

Heb je nog andere vragen?

@ RicoK, dankjewel voor het meedenken! Alleen is het dus niet altijd zo dat je een jaarcontract hebt als je die bundels hebt.

Groetjes,
Jihane
Badge
Beste Asma,

Ik neem aan dat na 12 maanden voordeel de bundel van 1000 MB ipv 6 euro weer naar 8 euro gaat. De bundel hieronder is dan 200 MB en bestaat volgend jaar nog?

Het is een mooie actie alleen jammergenoeg geen persoonlijke actie voor mij als klant. Het gebruik van mijn belminuten is toegenomen. Is het mogelijk om persoonlijk voordeel te krijgen, dus belminuten ipv mb's?

Alvast vriendelijke bedankt en groet,
Sanne
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Sgu,

Bij een jaar abonnement blijf je zelfs na de 12 maanden gebruik maken van de voordeeltarieven. Als je ervoor kiest om je abonnement te verlengen, kun je hierna altijd kiezen voor onze laagste tarieven. Ook nadat je verlenging voorbij is. Fijn toch? 😄

Ik snap heel goed dat je een ander voordeel wilt hebben. Hierom heb ik je zojuist een verlengaanbod naar je gemaild waarmee je € 2,- voordeliger uitkomt, maar 500 MB meer krijgt. Kijk je hier even naar?

Groetjes,
Asma
Badge
Beste Asma,

Dank voor je reactie. Dat is nou juist het punt. Het bod dat je doet gaat over mb's. Dit is geen persoonlijk voordeel. MIjn vraag ging over voordeel op belminuten. Ik vraag me af waarom je mee moet met 1000 mb om korting te krijgen en gebruik te maken van jullie nieuwe tarieven. Waarom kan dit niet op een al lopend abonnement?? Gaat het om akkoord op gewijzigde/nieuwe voorwaarden?

Groet,
Sgu
@sgu

Welke bundels heb je nu en wat betaal je er voor?

Op je MijnSimyo kun je namelijk je bundels naar eigen wens aanpassen aan het aanbod wat er momenteel voor jou is.

Ik kan bijvoorbeeld kiezen voor;
100 minuten/sms a €4,-
300 minuten/sms a €5,-
onbeperkt minuten/sms a €12,-
Badge
Beste Ray,

Ik begrijp het concept. Alleen ik bel dus laatste tijd steeds meer en aan mb's heb ik ruim voldoende.

Momenteel op 300 minuten/sms met 200 mb voor €13,-.
1. Mijn bundels keuze nu

100 miuten/sms a €7,-
300 minuten/sms a €8,-
Onbeperkt minuten/sms a €13,-
Geen mb gratis
200 mb a €5,-
200 mb a €6,- (nee dit is geen typefout)
1000 mb a €8,-
2000 mb a €11,-
4000 mb a €16,-

Of

2. Voorstel: Het verleng aanbod voor 1 jaar



en nu zie ik dat mijn voorstel op een voordelige manier is gewijzigd, bijzonder. Maar nu dus wel aantrekkelijk!



Wat me opviel voordat het is aangepast (zie eerste plaatje). Als ik bij mij huidige abonnement koos voor onbeperkt minuten/sms zou het met 5 euro omhoog gaan. Als ik koos voor het voordeel abonnement koos voor onbeperkt minuten/sms zou het ook omhoog gaan met 5 euro. Kortom er was voor mij niets voordeligs aan en ipv 13 zou ik 18 euro gaan betalen.

Fijne avond en groet,
Sgu
Heb jij KPN thuis? Tv, internet?

Dat verklaart je laatste plaatje als ik het goed zie. Simyo heeft sinds vandaag Simyo compleet.

https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-en-verstoringen-59/wij-introduceren-simyo-compleet-40547
Badge
Tja dan denk je dat het dus is aangepast maar dat is het niet, weer heel bijzonder.

1. voordeeloptie is tekstueel gewijzigd



2. mijn huidige abonnement is ook tekstueel gewijzigd



3. Kies je voor voordeeloptie bevestigen, dan staat daar weer wat anders.



Kortom met of zonder voordeel, als ik mijn belbundel wil verhogen ga ik bij beide met 5 euro omhoog. Jammer!
Badge
Hoi Ray,

Lees je bericht en ja heb KPN, dus is een mooie actie. Alleen zoals je ziet werkt het niet als je wilt bevestigen. Laat in ieder geval niet de juiste gegevens zien. Dit zorgt voor verwarring...

Groet,
Sgu
Wacht even tot morgen als er een moderator reageert. Ik denk dat er nu zaken door elkaar gaan

Edit: 5 euro omhoog? Waar zie je dat?

Ik denk trouwens dat als je verlengd je krijgt wat je op het laatste plaatje ziet. Want dat is de basis. Dan gaat Simyo compleet in en krijg je jouw bundels verdubbeld maar blijft het bedrag gelijk. Dat is het plaatje voor die laatste.
Reputatie 6
Badge +5
Hi sgu,

Het klopt inderdaad dat de kosten bij het verhogen van de belbundel met € 5,- omhoog gaan. Dit betekent echter wel dat je onbeperkt kan bellen in plaats van dat je vastzit aan 300 minuten 😉 Het voordeel zit hem vooral in meer MB's voor minder geld, zoals de screenshots ook aangeven.

Wat betreft de Simyo compleet voordeelbundels, je kan daar via deze pagina meer informatie over vinden. Wat Ray zegt klopt, er zal dan een verdubbeling van de bundels plaatsvinden. Dit zorgt voor nog meer voordeel! Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels
Badge
Beste Ray en Niels,
Bedankt voor de informatie, maar ik blijf bij wat ik heb.
Extra Mb's niet nodig en ik heb geen KPN.
Groet,
SGU
Heb je nou wel of geen KPN? :D

Lees je bericht en ja heb KPN, dus is een mooie actie.

Extra Mb's niet nodig en ik heb geen KPN.

Ik zag het trouwens verkeerd. Laatste plaatje heeft niks met Simyo compleet te maken maar met verlengvoordeel.
Badge
Helaas geen KPN, ik heb me daarin vergist. Daarnaast werd ik door de afbeeldingen die aangeven dat mijn bundel is verdubbeld van 300 naar 600 op het verkeerde been gezet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sgu,

Dankjewel voor je terugkoppeling! Sorry voor het feit dat je die 600 minuten zag staan - dat was niet de bedoeling. Als je geen KPN vast abonnement thuis hebt, dan kun je geen Simyo Compleet activeren. In dit topic lees je daar alles over.

Als je ervoor kiest om te verlengen met een jaar, en je kiest groter e bundels, dan kan de prijs omhoog gaan.

Heb je hier nog vragen over?

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer