Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Wanneer gaat Simyo internet buiten bundel blokkeren/snelheid verlagen?

  • 29 september 2014
  • 67 reacties
  • 2741 Bekeken

Badge
Waarom is het niet mogelijk om bij simyo internetbundel als die op is te laten blokkeren of snelheid te laten verlagen?
Nu is het ongecontroleerd,en kosten kunnen dus echt hoog oplopen.Je krijgt weliswaar waarschuwings sms,maar als dat savonds gebeurd dan kun je alsnog niks.Zelf verbruike data in de gaten houden is niet meer van deze tijd.
Wie deelt mijn zienswijze,wellicht kunnen we simyo op andere gedachten brengen,en dat het op tafel komt.
icon

Beste antwoord door Daisy 8 oktober 2020, 11:18

Hoi XTF,

 

Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten waarom dit zo is. 

 

Bij alles wat Simyo aanbiedt ben je zelf de baas. Je bepaalt zelf hoeveel je belt, internet of smst. Dat is hoe het bij Simyo werkt. Daar zit natuurlijk ook een financiële afweging achter, maar daar hebben we ook altijd nog de klantenservice voor. We laten de klanten die een keertje echt ongemerkt de grens overgaan nooit in hun hemd staan. En zijn de beroerdste niet om de klant tegemoet te komen in de kosten. Zoals eerder benoemd stelt Simyo je op tijd op de hoogte door middel van twee waarschuwing sms'jes wanneer de bundel op is en wat de vervolgopties zijn, het is dan in die zin niet verplicht om te kiezen voor dit buiten bundel tarief. Je kunt ook de internetoptie uitschakelen en alleen gebruik maken van wifi punten of een mb bundel bij kopen. Daarnaast is het ook mogelijk elke maand je bundels aan te passen voor als je weet dat je juist meer of minder gaat gebruiken aankomende maand. 

 

Om nog terug te komen op je vraag waarom Simyo een buiten bundel tarief hanteert van €0,15 per mb? Dit is inderdaad wat duurder in vergelijking met het tarief binnen de bundel (het tarief buiten bundel is bij elke provider duurder dan binnen de bundel). Daarom bieden we altijd de mogelijkheid aan om mb’s bij te kopen, in dat geval betaal je €10 voor 1GB.

 

Ik hoop dat het met deze informatie wat duidelijker is dan voorheen. Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, laat het ons dan vooral weten. 😊

 

Groetjes,

Daisy

Bekijk originele reactie

67 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi sylwester,

Het is bij Simyo echt de bedoeling dat zelf alles ongelimiteerd kunt regelen 🙂 Er zijn tal van tools om ervoor te zorgen dat jij niet door je bundel heen gaat, met behulp van datameters en de Simyo App. Je hebt voorafgaand de maand ook zelf de mogelijkheid om je bundel aan te passen en in te schatten of je een grotere bundel nodig hebt of niet.

Heb je dit topic al gezien? Hierin wordt er gevraagd om suggesties om Simyo te verbeteren en het is een mooie plek om dit soort ideeën voor te stellen 🙂
Waardeloos.... het is mooi om te zeggen dat de onmogelijkheid van een blokkade is omdat "de gebruiker zoveel mogelijk vrijheid moet hebben", maar natuurlijk heeft de gebruiker alleen maar meer vrijheden / mogelijkheden als het wel een mogelijkheid zou zijn.

Volgens mij is het puur een gebrek aan functionaliteit om te zorgen dat jullie meer kunnen afrekenen na buidelverbruik. Puur een commercieel model dus.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ldonkers,

Jammer dat je dit waardeloos vindt.

Ik snap wat je bedoelt, maar het door laten lopen van je internet nadat je bundel op is, heeft voor sommige mensen natuurlijk ook voordelen. Zo blijft de internetsnelheid hetzelfde en kun je van alle apps nog steeds volledig gebruik maken.

We willen natuurlijk wel dat klanten beseffen dat ze buiten de bundel gaan internetten. Daarom sturen wij altijd real-time een sms om dit te laten weten. Hou deze daarom goed in de gaten. Verder kan je altijd MB's bijkopen wanneer je door wilt internetten voor een laag bedrag.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 1
Badge +1
...
Wat een onzin..
Het niet aanbieden van een optie om internet stop te zetten na de bundel heeft maar een doel en dat is geld binnen harken...
Heeft echt niks met vrijheid of technische beperkingen te maken maar is puur een business keuze.
Buiten-bundel data is ook lekker duur...
Reputatie 7
De meeste telefoons bieden de optie wel.. En dat Simyo het niet aanbied, had je van te voren kunnen weten vind ik.
Even het antwoord van Tiury erbij nemen. :)
https://forum.simyo.nl/internet-62/wanneer-gaat-simyo-internet-buiten-bundel-blokkerensnelheid-verlagen-23446/index1.html#post80947

Het is bij Simyo echt de bedoeling dat zelf alles ongelimiteerd kunt regelen

Dit zou kunnen betekenen dat Simyo op mijn simyo een knop zet waar iedereen (ongelimiteerd dus) kan regelen of hij/zij een dataplafond wil naar wens.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi XTF,

Jammer dat jij dit zo ziet, XTF! Zoals Tiury en Caspar al zeiden, is het een keuze die gemaakt is op basis van Simyo-idealen. Je krijgt gewoon SMS'jes als je op 80% en 100% van je bundel zit, dus je kunt dan zelf gewoon je internet uitzetten. Lekker makkelijk 🙂 En als je verder wilt internetten, dan kan dat ook.

Waarom moeilijker als het ook makkelijk kan?

Ik stel de feedback wel echt op prijs! Door te kijken naar wat de wensen zijn, kunnen we groeien. Mocht er dus ooit een verandering komen hierin, dan zal ik het jullie meteen laten weten.

@ Raytje: Dat klopt! Dit is ook absoluut geen geheim natuurlijk.
@ Friesian: Je mobiele data uitzetten zorgt ook voor een limiet 😉 Kwestie van perceptie allemaal! Thanks voor je input.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 4
Badge +7
Ik lees nu al op diverse plaatsen deze discussie. Dus laat ik ook maar eens iets roepen.

Belangrijkste voor mij is dat ik geen enorme rekening krijg die ik niet verwacht. Ik denk dat ik vrij secuur ben met mijn data gebruik, maar topic van de vorm "ik heb een rekening van 200 euro buiten bundel" wil ik niet zelf aanmaken.

Data limieten instellen op je toestel vind ik een hack, die je gebruikers niet zou moeten aandoen. Je weet niet of die meting goed is (mijn toestel zegt dat provider meting kan afwijken), en daarnaast kunnen er allerlei upgrades of wat dan ook zijn die die instellingen om zeep helpen. Persoonlijk vind ik dus dat je klanten dat niet kan aandoen,

Ik vind dus dat mensen in Mijnsimyo de keuze moeten hebben tussen wat er moet gebeuren bij het
bereiken van het bundelmax.
Bijvoorbeeld:
a) Stoppen data
b) Tragere verbinding
c) Waarschuwings SMS

Maar de methode die Simyo nu heeft (zelf een beetje prutsen in je toestel,
waakzaam zijn op SMS, of risico lopen) heeft niet mijn voorkeur.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi XTF,

Jammer dat jij dit zo ziet, XTF! Zoals Tiury en Caspar al zeiden, is het een keuze die gemaakt is op basis van Simyo-idealen. Je krijgt gewoon SMS'jes als je op 80% en 100% van je bundel zit, dus je kunt dan zelf gewoon je internet uitzetten. Lekker makkelijk 🙂 En als je verder wilt internetten, dan kan dat ook.

Waarom moeilijker als het ook makkelijk kan?

Makkelijk voor wie? Niet voor de klant in ieder geval... die moet allerlei rare fratsen uithalen, zoals wimj12 ook aangeeeft.

Als Simyo het echt makkelijker wil maken voor de klant, zorgen ze dat de klant niet meer vooraf een bundel hoeft te kiezen maar gewoon achteraf de goedkoopste bundel voor die maand krijgt..
Of helemaal geen rare bundels meer maar gewoon altijd het laagste tarief.
@wimj12 en XTF.
Ik heb zelf ook moeite met dit verhaal, al vaker aangegeven...topic aangemaakt zelfs, maar niets helpt helaas.
En dat is heel erg jammer want verder is Simyo goed bezig. Het risico kan bij 4G zelfs nog groter zijn om de redenen die in verschillende blogs, waaronder die van Simyo, te lezen valt.

Niet voor niets heb ik daarom simyo prepaid en data uitstaan op mijn Simyo. Als extra noodnummer is het goed voor mij passend.

En ja, de moderator noemt Perceptie maar het is jouw//mijn Portemonnee. 😃
Reputatie 7
Ik snap iedereen zijn gedachten wel hoor. En ja, het zou een aanbeveling zijn om bijvoorbeeld een automatische blokkade te hebben. Maar zoals ik al vaker heb aangekaart, en nu weer ga doen is het volgende.

Op het moment dat je als consument iets nieuws gaat zoeken, hetzij een telefoon abonnement, een zorg verzekering of een energie leverancier om maar wat te noemen, dan ga je toch eerst bekijken wat de betreffende aanbieder aanbied / in het pakket heeft zitten?

Of zeg ik nu (weer) iets heel raars!?
Reputatie 1
Badge +1
Of zeg ik nu (weer) iets heel raars!?
Ja, eigenlijk wel...
Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Dat het niet beter kan?
Dat alles wat uitgelegd staat OK is?
Reputatie 4
Badge +7
Nee, je zegt niets raars. Maar alle zaken die je koopt zijn een compromis. Sommige dingen zijn fijn, en andere moeten dan maar. En die laatste maak ik een opmerking over.

Als ik jonge kinderen had zou ik nooit en te nimmer voor hun een Simyo abonnement nemen. Gewoon omdat ik het financiele risico niet wil nemen.
Reputatie 7
Of zeg ik nu (weer) iets heel raars!?
Ja, eigenlijk wel...
Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Dat het niet beter kan?
Dat alles wat uitgelegd staat OK is?


Lees m'n eerste 2 zinnen nog eens. Ik beveel het aan maar toon in de rest van mijn bericht aan dat er ook een andere kant aan het geheel zit 😉
Raytje heeft helemaal gelijk. De moderne consument wil tegenwoordig graag maximale keus hebben en wil alles zelf kunnen regelen. Simyo speelt daar op in. Maar dan is het aan de consument om te beoordelen of de financiële risico's van een dienst of product voor hem/haar te groot zijn. Aan sommige diensten die Simyo aanbiedt zit een financieel risico, die diensten zijn om die reden dan ook volledig ongeschikt voor kinderen en andere consumenten met een beperkt financieel inzicht.
Reputatie 1
Badge +1
Aan sommige diensten die Simyo aanbiedt zit een financieel risico, die diensten zijn om die reden dan ook volledig ongeschikt voor kinderen en andere consumenten met een beperkt financieel inzicht.
Er is geen enkele technische reden voor zo'n financieel risico... geen enkele consument maakt een vrije keuze voor zo'n risico omdat ie zo graag risico wil lopen.

en wil alles zelf kunnen regelen.

Dat is wat anders dan het niet aanbieden van hulpmiddelen.

[....]
Op het moment dat je als consument iets nieuws gaat zoeken [...]

@XTF
Lees de reactie van Raytje goed door. Er staat meer dan de 1e 2 zinnen.

Beste Scotsman,

Ook mensen met geen beperkt financieel inzicht kunnen graag geen financieel risico willen, dat geldt niet alleen voor telefonie....denk bijvoorbeeld aan beleggen.
Reputatie 7
Het enige wat ik beleg is m'n brood met vleeswaren :D

Maar goed, Simyo biedt genoeg tools aan om hoogverbruik te voorkomen.

Leesvoer :)
https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/?_ga=1.60339690.693010543.1463034857

https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989

Daar bij is er de Mijn Simyo pagina en de Simyo app. En krijg je als gebruiker bij 80 en 100% verbruik een netwerk bericht betreffende het verbruik.

Ook is er de mogelijkheid om extra MB's aan te schaffen. En er is een mogelijkheid om je bundels maandelijks aan te passen als blijkt dat je elke maand te weinig MB's in de bundel hebt zitten.

Kortom, Simyo biedt voldoende mogelijkheden, het is aan de klant om te bepalen of dit passend is.
Reputatie 1
Badge +1
Ik hoor nog steeds geen enkel argument waarom een simpele setting in Mijn Simyo niet te implementeren zou zijn...

Er is duidelijk vraag naar.
Reputatie 7
Ik hoor het inderdaad ook niet..
Reputatie 4
Badge +7
En nogmaals: ik vind tooltjes op je telefoon installeren en dan hopen dat die tot dezelfde getallen komen als Simyo gepruts, Hetzelfde geldt voor ingebouwde tools.
De enige waterdichtte methode is een blokkade.
Reputatie 7
En nogmaals: ik vind tooltjes op je telefoon installeren en dan hopen dat die tot dezelfde getallen komen als Simyo gepruts, Hetzelfde geldt voor ingebouwde tools.
De enige waterdichtte methode is een blokkade.


Stel: Je krijgt het 80% bericht. Dan weet je "Oh, ik zit bijna aan mijn limiet" Dan kun je of alvast 500 Mb bijkopen (eigen keus) of je zet het mobiel internet uit via je Mijn Simyo. (ik zeg 80%, dan zit je namelijk zo goed als safe dan op de 100% te wachten.)

Wat is daar op tegen? En waarom?
Reputatie 4
Badge +7
Ik zal het omdraaien.

Ik wil graag de mogelijkheid hebben om een blokkade in te stellen. Waaom heb je er zoveel moeite mee dat die mogelijkheid er zou zijn? Jij gebruikt hem niet, ik wel. Dan hebben we allebei onze zin.
Reputatie 7
Ik heb nergens, maar dan ook nergens geschreven dat ik er moeite mee heb als die blokkade er zou zijn. Ik heb geschreven dat ik de gedachten er over deel en ook aan beveel. Maar het is er niet en dat is waarom ik schreef dat je zulke dingen ook van te voren kan weten.

Wat ik probeer is 2 kanten van dit verhaal te belichten. Helaas ga jij mijn vraag men een wedervraag beantwoorden. Zo voer je geen discussie vind ik en daarom is dit het laatste wat ik er over zeg. 🙂
Reputatie 4
Badge +7
Dan zal ik toch je vraag beantwoorden.
Ik vind het wachten en reageren op een 80% bericht een extra stap, waar ik gewoon geen zin in heb,

Een voorbeeld case: ik gebruik in de auto spotify, Normaal gesproken in de offline mode, Als ik dat nu per ongeluk streaming doe loop ik snel door mijn bundel heen, Een waarschuwings SMS lees ik niet tijdens het rijden, tenzij ik er speciaal voor ga stoppen. Zonder muziek vind ik dan een betere keuze dan een forse buitenbundel rekening.

Reageer