.

Beantwoord

Waarom zie ik MB verbruik terwijl ik zelf geen internet heb verbruikt?

  • 31 July 2017
  • 7 reacties
  • 116 Bekeken

Waarom wordt er mb afgeboekt terwijl ik op die tijdstippen geen internet gebruik
icon

Beste antwoord door Caspar 2 August 2017, 16:23

Bekijk originele reactie

7 reacties

Vraag: U zegt ik gebruik geen internet, maar staat het internet wel aan?
Dja meestal gebtuik ik de wifi thuis,
Maar die tijdstippen altijd op dezelfde tijden
3.22u-11.22u- 19.22u
Tip: Zet mobiel internet uit bij gebruik van Wifi. Bij een slechte of weggevallen wifi verbinding kan de telefoon automatisch verder gaan op het mobiele internet als deze aan staat.

Nog een Tip: Gebruik een datamanager zoals 3G watchdog of My Data Manager. Veel actueler dat de MijnSimyo app omdat de standen met vertraging worden bijgewerkt zoals te zien is aan die tijden.

Nog een vraag: Wat voor telefoon heeft u?
Heb nu mobile data uitgezet.
Heb een i-phone4
Bedankt voorr de tip👍🏼👍🏼
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ansje 1954,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat er internet is verbruikt door je toestel terwijl je het niet door had. Dit gebeurt soms. Toestellen gebruiken om de zoveel tijd internet, en als je dan net even niet met de wifi bent verbonden, worden er MB's verbruikt.

Mobiele data uitzetten is een goed idee inderdaad. Je kan bij een iPhone ook je wifi-assistentie uitzetten. Dan schakelt je toestel niet automatisch over op 3G als je wifi heel even wegvalt. Dit doe je bij instellingen > mobiel netwerk (helemaal onderaan).

Heb je verder nog vragen hierover?

Groetjes,
Caspar

@Ray bedankt voor je hulp man!
Dank je wel, Casper en Ray 👍🏼👍🏼
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ansje,

Wat lief dat je dat nog even nastuurt 🙂 Namens Caspar die naast me zit: graag gedaan.

Laat je het weten als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer