.

Beantwoord

Waarom wordt er data verbruikt terwijl ik slaap?


goedendag
Vandaag keek ik naar de tijden waarop ik het meeste data heb gebruikt in mijn Nederland vakantie. Tot mijn schrik zie ik best veel data gebruik midden in de nacht.. terwijl ik dan slaap. Ik heb geen andere personen die gebruik kunnen maken van mijn bundel. Het gaat toch vaak om minstens 20 MB. Hoe kan dit? Hierdoor ben ik veel sneller door mijn bundel heen dan verwacht.
Graag hoor ik van u.
Met vriendelijke groet Heidi
icon

Beste antwoord door Caspar 1 August 2017, 13:00

Bekijk originele reactie

33 reacties

Hoi Heidi,

Vraagje? Staat je mobiele internet aan in de nachtelijke uren? Zo ja, dan is het niet meer dan logisch dat er verbruik wordt geregistreerd. Je telefoon is immers met het net verbonden en apps maken gebruik van de verbinding. Wil je het voorkomen, zet dan je mobiele internet uit als je slaapt.
Is dat dan ruim 20 MB in 1x? Ik vind Dr erg veel. Updates etc staat allemaal uit dus dat kan het niet zijn.

En ik kan niet altijd mijn pakket uitzetten helaas.... daarom mijn zoektocht.

Alvast bedankt voor je reactie
Dat kan inderdaad 20 MB zijn. Ik weet niet wat voor telefoon je hebt maar bij de meest moderne telefoons kun je per app aangeven of die internet mag verbruiken op de achtergrond. Ik ben zelf een keer 80MB kwijt geraakt omdat ik 1 app vergeten was zo'n restrictie op te leggen. Deze was dus constant verbonden en aan het synchroniseren.
Ga ik daar eens even voor zitten...pfft... dacht t geregeld te hebben. Dank je
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Heidi Heidi,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je toestel internet verbruikt terwijl je slaapt. Je kan dit voorkomen door je mobiel internet uit te zetten. Heb je een iPhone? Dan kan je de optie wifi-assistentie uitzetten bij instellingen > mobiel netwerk. Dit zorgt ervoor dat je toestel niet midden in de nacht overspringt op 3G/4G als je verbonden bent met de wifi.

Ik raad je verder aan om eens goed te kijken naar dit artikel. Wellicht handig om een datameter app te nemen. Hier kan je in terugvinden waar je MB's aan opgaan. Zo kan je het wellicht bij de bron aanpakken. Wij kunnen vanwege privacy redenen helaas niet inzien waar je MB's aan opgaan.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

@Ray bedankt voor je hulp!
Ik heb alles gedaan wat is voorgesteld. Zoals alleen updaten op WiFi, achtergrond data beperken etc. Nu is er weer 60mb afgeschreven in 1 nacht. Zo ben ik snel door mijn 1000 MB heen. Help!
Zet je telefoon op vliegtuigstand voordat je gaat slapen. De sim is dan geblokkeerd voor alle verkeer.
Daarna Wi-Fi aan voor eventuele upgrade is niet verkeerd.
Maar op vliegtuig stand kan ik toch niet gebeld worden? En ik wil ook de Whatsapp wel ontvangen
Maar op vliegtuig stand kan ik toch niet gebeld worden? En ik wil ook de Whatsapp wel ontvangen
Wordt je dan gebeld terwijl je slaapt? Dan wordt het verhaal natuurlijk anders, maar WA kun je ook ontvangen via Wi-Fi, toch, en daarmee kun je toch ook mobiel gebeld worden via bijvoorbeeld WA of messenger en dat via dezelfde Wi-Fi.
Ik heb mijn wifi ook aanstaan natuurlijk als ik thuis ben.
Gaat er om als ik geen wifi heb. Alleen Whatsapp en gewoon bellen moet kunnen. Dus kan pakket niet uitzetten of op vliegtuig stand
S-nachts als je slaapt heb je geen Wi-Fi en mobiele netwerken kunnen niet worden uitgezet wanneer je dat zou willen?
Ik ga even monitoren of het elke dag gebeurt
Geef ff antwoord op de vraag. Kun je op de telefoon mobiele netwerken uitzetten? (tijdens Wifi-gebruik)
Ja dat kan. Heb het pakket uit staan als ik aan de WiFi zit. Maar pakket moet aan staan als ik niet in de buurt van WiFi ben om Whatsapp te laten werken.
Reputatie 7
Badge +7
Ik weet dat niet iedereen het met me eens is, maar continue instellingen aanpassen als je binnen wifi bereik komt, gaat slapen, van huis gaat etc. is geklooi wat je niet wilt. Ik tenminste niet.

Je moet gewoon gaan zoeken wat de oorzaak is. Er moet een app zijn die continue iets aan het doen is. En die app moet je eenmalig dresseren. Dat is veel prettiger dan iedere keer instellingen aanpassen.
Nou dat zoek ik dus. Maar heb de app dus niet kunnen vangen die mij berooft. Je kunt per app bekijken hoeveel data hij verbruikt maar geen een geeft toe zoveel te verslurpen maar mijn data loopt wel hard terug
Reputatie 7
Badge +7
Welke telefoon heb je?
Treedt die dataroof iedere nacht op?
Even een controle, want het antwoord van Caspar mist voor mij iets. Welke telefoon heb je? Android, Iphone of Windows?
Motorola 3e generatie. En ja, iedere nacht op wisselende tijden
Android dus
Installeer dan eens dataeye of Opera max. Maar s-nachts raad ik je aan, op zijn minst mobiele data uit.
Reputatie 7
Badge +7
De tijden die je in mijn simyo ziet zijn bogus of te wel onbruikbaar. Kan het zijn dat die datadiefstal in de avond is opgetreden?
Het klopt niet qua tijd bedoel je?

Het is echt een tijd waarop ik al lang slaap
Reputatie 7
Badge +7
Ik bedoel dat dataverbruik wat volgens mysimyo om 3:00 staat geregistreerd (ik slaap dan) best wel een paar uur eerder gebruikt kan zijn. 23:00 bijvoorbeeld.
Ik begrijp je en inderdaad zijn dat wel de tijden

Reageer