.

Beantwoord

Waarom worden de internetsessies buiten de bundel berekend als ik een internetbundel heb?

  • 2 December 2019
  • 7 reacties
  • 493 Bekeken

Badge

Wanneer ik een data bundel koop word deze gelijk bijgeschreven. Toch worden dan nog bijna een dag de internet kosten van het beltegoed verrekent. 

In het overzicht staat het desbetreffende mb's op een tijd voor ik de bundel heb gekocht.

Helaas ontkend klantenservice dit probleem en doen ze hun best met een andere oorzaak te komen.

 

icon

Beste antwoord door Daisy 3 December 2019, 11:14

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi MarcelDD,

 

Welkom op het Simyo Forum!

 

Wat je beschrijft is natuurlijk niet de bedoeling, ik heb gelijk even je aansluiting erbij gepakt en gekeken wat er gebeurd is. Ik zie dat je op 1 december om 04:23 een internetbundel hebt aangeschaft, vervolgens zijn alle internetsessies gewoon vanuit de bundel gegaan. Op 3 december om 09:18 is de eerste internetsessie weer als buiten de bundel berekend, omdat de bundel helemaal verbruikt was. Daar hebben we op 3 december om 09:18 ook een sms over verstuurd. Daarvoor lijkt alles wel goed geregistreerd te staan. 

 

Is het wel duidelijk waar de mb’s aan zijn verbruikt? Anders kan je dit terug vinden aan de hand van deze link. Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen of iets over het hoofd hebben gezien, laat me dit dan vooral weten.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Badge

Wat er deze keer is gebeurd is gedeeltelijk mijn fout. Ik heb het ook niet hier over.

Het gaat mij om het moment dat ik een nieuwe bundel koop. De eerste maanden is dit te zien, daarna hou ik er rekening mee. 

Als ik bijvoorbeeld om 8 uur een bundel koop en ga half negen de deur uit waar ik dus geen Wi-Fi meer heb. Later die dag gebruik ik internet wat van de bundel af zou moeten gaan. Hellaas graag het van het bel tegoed af. Vervolgende in jullie overzicht is het aantal mb's dat ik verbruikt heb op een tijdstip te zien voor ik de bundel heb gekocht. 

 

Ik heb toen ook kontact gehad met jullie, helaas krijg ik van alles te horen behalve een.erkenning dat hier iets goed fout gaat. 

 

Deze keer wil ik daarom ook met klem vragen dit serieus te nemen. Ik weet presies wat en wanneer ik verbruik en hoe mijn instellingen staan en wat er presies gebeurd. Ook heb ik dit geregistreerd en vast gelegt

Wat er toen gezegt is vanuit jullie klopt absoluut niet. En verwacht deze keer ook dat er serieus naar gekeken word.

Ik heb het is ook over overzicht waar de tijden niet kloppen en vervolgende daaruit een verekening. Ik wil het woord fraude niet noemen er vanuit gaande dit niet opzettelijk gebeurd. Wel hoop ik zo jullie iets meer te motiveren.

 

Mvg Marcel

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi MarcelDD,

 

Ik heb hier de vorige keer goed naar gekeken en jou naar mijn idee een uitgebreid antwoord gegeven. Heb je anders voor mij specifieke voorbeelden (dagen en tijdstippen) wanneer het niet goed lijkt te gaan? Het is voor mij nu niet duidelijk wat en wanneer het mis gaat.

 

Groetjes,

Daisy

 

Badge

Hoi Daisy,

Ja die heb ik zeker wel, alleen zoals ik al heb verteld word de data die ik gebruik in jullie overzicht op een tijdstip gezet voor ok de bundel koop.  En heb jullie weerwoord al een paar keer gehad, jullie erkennen alleen jullie overzicht ondanks alle andere data apps het tegendeel laten zien. 

Kijkend naar hoeveelheid data, tijdstip, wat ik deed en waar ik was, wifi of geen wifi, en alle instellingen en van alles screenshot bewaard.

Dit gebeurd structureel elke keer een bundel word gekocht wat alleen  kan wanneer de vorige bundel op is, dus is er ook geen buffer. De laatste tijd hou ik er maar rekening mee.

Ook heb ik dit probleem vaker gelezen. 

 

Ik ben hiervan voledig overtuigt, en nogmaals hoop ik hierin serieus worden genomen. 

Het gaat gelukkig om niet veel geld, daar gaat het mij niet om. Dat de tijden veranderen naar een punt voor de bundel gekocht is lijkt mij geen fout of storing, omdat het structureel gebeurd na de gekochte bundel. Andere momenten zijn de tijden wel correct

Ik hoop dat we er dit keer uit kunnen komen want vind ik het serieus genoeg het via andere wegen te gaan zoeken

 

Marcel

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ga de volgende hypothese er eens ingooien, want deze vraag heb ik mij al een tijdje afgevraagd:

Simyo werkt met datasessie. Zo’n datasessie heeft een begintijd en een hoeveelheid data. Die zie je immers in Mijn Simyo terug. (Ik heb nooit een eindtijd of duur voorbij zien komen, dus ik weet niet of die er zijn!)

Een datasessie heeft een maximale duur (= onbekend) en maximale hoeveelheid data (60MB). Een aantal andere factoren kunnen er ook voor zorgen dat een datasessie beëindigd wordt.

Zou het kunnen in de bovenstaande situatie dat de datasessie om 05:10 is begonnen en om 09:08 na  is geëindigd (na ongeveer ~ 4 uur en ~56MB). Zou het hierbij kunnen dat het merendeel van de data is gebruikt tussen ~08:40 en 09:08 (zoals de telefoon zelf ook aangeeft)? En zou dat dan niet in rekening worden gebracht alsof al die ~56MB om 05:10 (en dus voor de aanschaf van de databundel) zijn verbruikt?

Badge

Hallo Groentjuh, bedankt voor je reaktie en meedenken,

Wat je beschrijft zou heel goed kunnen. Zelf heb ik me hierin (nog) niet echt verdiept. Vooral in het waarom ze het zo doen.

 

In mijn geval weet ik wat ik deed op elk moment, waar ik was, hoeveel data ik dat moment verbruikte en wat de instellingen waren.

Het tijdstip 08:44 waar de bundel te zien is, is niet het tijdstip ik deze gekocht heb, ik ben op dat moment al de deur uit en heb ruim voor ik weg ging de bundel aangeschaft.

De vorige bundel moet op zijn of verlopen zijn voor je de nieuwe kan aanschaffen

 Zo zit je steeds net een gat en moet je dit steeds in de gaten houden.

Over wat je beschrijft, zou mijn eerste reaktie zijn, dat het absurd zou zijn wanneer zoiets zou gebeuren. Vooral omdat de wifi stopt en het overgaat op mobiel netwerk. Dan zouden er vaker problemen moeten voorkomen. 

Maar ik zal me er wat in gaan verdiepen voor ik er een idee o ver kan hebben.

 

 

 

 

Reputatie 2
Badge +1

Hallo MarcelDD,

 

Ik snap dat het verwarrend is, maar bij Prepaid moet de vorige bundel inderdaad op of verlopen zijn voordat je een nieuwe kunt aanschaffen. We raden dan ook zeker aan om hier goed op te letten en om verbonden te zijn met Wi-Fi in de tussentijd, om hoge kosten te voorkomen. 

 

@Groentjuh bedankt voor je uitgebreide reactie!

 

Groetjes,

Sarah

Reageer