.

Beantwoord

Waarom werkt mijn internetbundel niet?

  • 19 December 2017
  • 9 reacties
  • 118 Bekeken

Gaat de bundel in buitenshuis dus zonder signaal van kpn-3 in 1abo of werken ze gelijkertijd, zou jammer zijn natuurlijk en moet er nog wat op mijn mobieltje ingesteld worden.

Groet van stuiffie.
icon

Beste antwoord door Caspar 20 December 2017, 12:53

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Stuiffie,

Je vraag is me niet helemaal duidelijk, ik gok dat je wilt weten of je toestel zich automatisch instelt voor internet of dat jezelf instellingen in je telefoon moet zetten.
Normaal ontvangt je telefoon als je de 1e keer de geactiveerde simkaart plaatst de gegevens door, je moet dan de instructies van de SMS volgen.
Handmatig instellen kan ook via de toestelhulp https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/

Als je thuis bent en Wi-Fi verbinding hebt schakel je het beste mobiel internet op je toestel uit.

Is dit wat je wilde weten?
Dank voor bericht en heb een Lenovo A6020a40 en niet bij toestellen vermeld.
Had al prepaid en nu dus een bundel erbij, geen sms ontvangen en nu met handmatig?
Ben 79 en al aardig voor mij doen op weg met de smartphone maar soms?
Hoop dat je mij nog wat verder kan helpen hiermee.

Groet van Stuiffie.
Reputatie 7
Badge +9
Ik lig al op bed maar zal proberen je te helpen zonder documentatie.

Zet eerst op Mijn Simyo internet in Nederland aan.
Zet daarna mobiele data op je telefoon aan.
Ga naar instellingen - mobiele netwerken - namen toegangspunten.
Maak hier een nieuw toegangspunt aan met de naam mobiel internet.
Vul deze gegevens exact in:


APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS of gprs (soms werkt het ene soms het andere).

Start als alles goed staat je toestel opnieuw op en laat naar netwerken zoeken. Als het goed is krijg je verbinding met KPN/Simyo en kan je internetten.

Laat je even weten of het gelukt is?
Respect hoor, Stuiffie.

Ik zit mee te lezen en heb al gezien dat de telefoon draait op Android 5.1.
Dus via toestelhulp zul je op zoek naar een toestel met dat besturingssysteem (bijvoorbeeld Samsung)
En dan handmatig internet instellen.

Maar franswon zal zich ongetwijfeld weer melden en je verder helpen. ☺

Groetjes en alvast straks fijne dagen gewenst.
Friesian

**edit **
Ik zie dat franswon al gereageerd heeft.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Stuiffie,

Welkom op 't forum :)

Jammer dat je internet buitenshuis niet werkt met je mobiele aansluiting van Simyo.

Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en zie dat jouw internet-optie niet aanstaat. Als deze optie uitstaat, kan je helemaal niet internetten via Simyo. Dit kan overigens nog wel via de WiFi, wat je dus waarschijnlijk thuis hebt.

Ik raad je aan om even in te loggen op je Mijn Simyo en dan via de instellingen de internet-optie aan te zetten. Laat je me weten of het is gelukt, en of het heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar

@franswon en Friesian bedankt voor de hulp mannen!
Dag alle hulptroepen,

Een late reactie van mij maar het is me inmiddels gelukt om te internetten, had idd internetten niet eerst geactiveerd maar daarna ondanks de goede info van franswon e .a toch nog enige moeite om er door te komen, thanx hiervoor.
Heb in middels op Mijn Sanyo de knop weer uitgezet en indien nodig weer aan voor onderweg.
Ben er blij mee en de groetjes van,

Stuiffie.
Mijn Simyo natuurlijk!
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Stuiffie,

Fijn dat het gelukt is.

Fijne dagen en veel plezier met je internet!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Stuiffie,

Gelukkig is het allemaal gelukt 🙂 Dankjewel voor je terugkoppeling! Als je nog vragen hebt, laat je dat dan weten?

Groetjes,
Jihane

Reageer