.

Beantwoord

Waarom werkt mijn internet niet in het buitenland?

  • 13 May 2019
  • 4 reacties
  • 237 Bekeken

Ik heb mijn internet buitenland aan staan maar doet het niet. Wat doe ik verkeerd.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 13 May 2019, 11:31

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Voor problemen met internet in het buitenland hebben de forum experts (= klanten) een checklist samengesteld met punten waar je naar zou kunnen kijken.

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo (https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen) ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Ellen,

Welkom op het forum!

Niet handig dat je internet niet werkt in het buitenland. De checklist van Groentjuh is een goed startpunt om het probleem op te lossen. Bedankt hiervoor Groentjuh! :)

Je kan de internetinstellingen van je toestel ook vinden in onze Toestelhulp. Werkt het nog steeds niet? Dan kan je ook nog proberen om handmatig een netwerk te zoeken. Wissel als het niet werkt ook je netwerkmodus van 4G naar 3G en probeer dan handmatig een netwerk te zoeken.

Laat je weten of dit gewerkt heeft? Anders kan ik ook nog een reset uitvoeren op je 'internet in het buitenland'.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Lu
Het is opgelost. Dank je wel.👍
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ellengerard,

Wat goed om te horen! Dankjewel voor de hulp Groentjuh! 😃

Groetjes,

Kevin

Reageer