.

Beantwoord

Waarom werkt mijn internet niet in het buitenland?

  • 3 July 2014
  • 9 reacties
  • 2041 Bekeken

Hallo,

Sinds vorige week heb ik een nieuwe samsung galaxy s5 SM-G900F.
Alleen nu werkt het mobiele internet niet, op mijn vorige telefoon s3 deed mijn mobiel netwerk het prima.
Vandaar dat ik gisteren nieuwe internetinstellingen via de sms heb aangevraagd, ik had ja gesmst naar 1300.
Ik kreeg direct een sms terug met de mededeling "het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt contact opnemen met custom support"

Daarna ben ik het thuis op de site gaan proberen, Ik heb mijn toestel opgezocht en mijn mobiele nummer ingevuld ik zou binnen 60sec de instellingen op mijn telefoon ontvangen.
Helaas geen instellingen ontvangen.

Daarna nogmaals geprobeerd om de internetinstellingen op te vragen door middel van mijn imei in te vullen.
Helaas werd mijn telefoon niet herkend, Omdat ik een 'te recent' toestel heb.

Wie kan mij helpen aan de juiste instellingen, zodat ik ook gewoon buiten de wifi om kan internetten??
Ik betaal nu immers voor mobiel internet terwijl ik het nu niet kan gebruiken. 

P.s ik zag net wel dat roaming uitgeschakeld staat op de samsung s5. moet ik dit inschakelen om mobiel internet te gebruiken? of moet dit altijd uitgeschakeld staan?
icon

Beste antwoord door Ernst 4 July 2014, 16:26

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Even een snel antwoord op dat laatste - de roaming instelling heb je alleen nodig als je naar het buitenland gaat. Roamen doe je namelijk op een buitenlands netwerk.
Kan iemand mij verder helpen? Ik heb zaterdag nAmelijk internet op mijn mobiel nodig
Badge
Gaat het om 3g of 4g
Badge
Dit is de handleidingen voor de Nexus 5 (Android) dus de menus zullen wel wat verschillen.. Maar als je een beetje zoekt moet het lukken.

Internet-4G

Druk de Menu knop.Druk Berichtinstellingen en blader naar en selecteerDraadloos en netwerken.Selecteer Meer.Blader naar en selecteer Mobiele netwerken enNamen toegangspunten.Druk de Menu knop en druk New APN.Blader naar en selecteer Naam en schrijf internet.Druk Bevestig..Blader naar en selecteer APN en schrijf KPN4G.nl.Druk Bevestig..Blader naar en selecteer APN-type en schrijf defaultDruk de Menu knop en druk Bewaar.Blader naar en selecteer een nieuw profiel.Druk de Startpagina knop om terug te keren naar het hoofdscherm.Uw telefoon is geconfigureerd.
Nee het gaat om 3G. Ik lees hier op het forum dat veel mensen hetzelfde probleem hebben Als mij. Ik zie bv 10sec h+ op mijn scherm. En daarna alleen maar 3G. Whatsapp en mail kan die niet laden enz. Heel vervelend.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi alinta86,

Het is op het forum niet nodig je vraag in meerdere topics te stellen, we behandelen elke vraag :)
Wat jammer dat de tips van Scotsman en mrrtys niet hebben kunnen helpen. Je geeft aan dat je wel 3G hebt, volgens onze gegevens heb je ook de juiste aansluiting. Als Whatsapp en je mail bijvoorbeeld niet laden, raad ik je nogmaals aan om je telefoon een kwartiertje lang uit te zetten.

Internet werkt niet op samsung galaxy s5. Ligt het aan de instellingen. We zijn in het buitenland. Alles staat goed ingesteld.

Het is een samsug galaxy s5 LTE-A

Reputatie 7
Badge +6

Hoi JOHANN,

 

Wat vervelend dat jouw internet niet werkt in het buitenland. Heb je deze instellingen al gecontroleerd? Ik heb voor de zekerheid ook een reset op de simkaart uitgevoerd, kun je het toestel nog even 15 minuten uitschakelen om de reset te voltooien?

 

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,

Daisy

 

 

Reageer