.

Beantwoord

Waarom werkt mijn Google Maps niet altijd?


De melding: maps is offline, probeer opnieuw.
Ik ben onderweg en mijn navigatie doet het niet, soms wel, soms niet. Ik kan er dus niet van op aan.
Kan iemand me dit uitleggen? Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 June 2015, 22:26

Bekijk originele reactie

19 reacties

Dit kan te maken hebben met een storing bij google.
Het overkomt me te vaak, zou er een andere reden kunnen zijn.
Ik durf niet meer de weg op zonder actie te ondernemen.
Ik ga nu een beetje bot overkomen is echt niet de bedoeling !
Maar is het dan niet beter om te stoppen met auto- /motorrijden, fietsen of te voet te gaan?
In principe is er volgens mij keuze uit meer opties.
Er zijn talloze offline apps, stand-alone navigatiesystemen.
Nadeel van telefoon als navigatie is toch ook wanneer je gebeld wordt onderweg je foon overschakelt naar dat gesprek. Dat heb je niet met een navigatiesysteem.
Ik zal het nog sterker maken... op een windows phone kun je de kaarten opslaan voor offline gebruik.
Daarom heb ik dus o.a. een Nokia (windows) phone met een prepaid sim, die gebruik ik vooral als navigatie.
Hier staan de kaarten offline met als optie indien gewenst gebruik ik de sim om soms een adres op te zoeken.
Waze is een navigatie die zowel off als offline gebruikt kan worden. Voordeel van de online modus is dat je actueel op de hoogte gebracht word door andere gebruikers over bijv. opstoppingen.

Bij, zoals Friesian al aangeeft, Windows Phone heb je Here+ die je ook offline kunt gebruiken.

Toen ik nog een Android telefoon had gebruikte ik die Google navigatie ook. Niet erg stabiel vond ik.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Acupunctuur14@,

Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic even verplaatst naar het subforum Internet.

Zoals je hier kunt lezen merken meer mensen dat Google Maps niet altijd even stabiel werkt. Kun je iets met de tips en antwoorden van Friesian en Raytje?
Het vreemde is dat mijn xperia Z (jawel, de allerseerste inmiddels antieke versie) het prima deed op het T-mobile netwerk icm GPS maar sinds de overstap naar simyo het niet meer goed doet. Locatie vaststellen duurt een eeuwigheid, en navigeren werkt niet vlot. Zit er vaak naast en stopt op willekeurige momenten. Telefoon is voor de rest niet veranderd qua software. Voor de rest niks dan lof over simyo, bereik is top en de terugstap van 4 naar 3g is amper merkbaar.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Petros2108,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer om te zien dat je last hebt van een minder goede verbinding als je gebruik maakt van Google Maps. Ik durf niet te zeggen waarom het in jouw geval minder goed werkt. Als alle andere apps en het internet verder prima werkt, zou het eigenlijk al niet meer aan het netwerk moeten liggen. Heb je de tips in dit topic al doorgenomen?

Groetjes,
Angela
Ik heb er alles aan gedaan maps van Google goed te laten werken. Maar de problemen blijven actueel. Volgens velen is de oorzaak de telefoon. Dus bedacht ik het volgende: Als ik daar eens een S.I.M. kaartje van ( ............. ) instop, wat gebeurt er dan. En ja hoor, ik ken mijn toestel niet meer. Ik kan het niet bewijzen maar het heeft te maken met de mobile data voorziening. Veel succes allemaal
Reputatie 5
Badge +9
Hey Okke,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat Google Maps niet goed werkt op je telefoon. Wat gaat er precies mis? Krijg je bijvoorbeeld een bepaalde melding?

Goed dat je al een andere simkaart hebt geprobeerd van een andere provider. Wat gebeurde er toen precies? Deed Google Maps het toen wel? Ik wil je verder ook vragen om jouw simkaart in een ander toestel te plaatsen. Wat gebeurt er dan?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Wat geweldig even een reactie. Mijn toestel is een LG-L610. Alle software is up-to-date. Ik heb veel geld uitgegeven aan toestel onderhoud / instelling teneinde het probleem van het niet werken op te lossen. Uiteindelijk bleek een S.I.M. kaartje de oplossing. Thuis achter Wi-Fi duurt het 3 min en 47 sec opstarten maps, adres zoeken , kaart halen en navigatie starten. Gebruik makend van Simyo mobiele data is het verhaal heel anders. Maps stat op. Huidige locatie wordt getoond. en dan is er 4 min 20 sec. verstreken. Maps komt met de melding 'maps reageert niet' wilt U wachten, rapport, ok. De plaats waar je bent staat op het scherm. Wanneer je nu gaat rijden beweegt de cursor over het scherm. Het heeft me nu zoveel gekost, ik weet het echt niet meer. Voor jan. heb ik mobile date uitgezet. Ik wil nog even mijn simyo kaartje in een iPhone proberen en dan maak ik de balans op. Voor alle duidelijkheid Simyo bevalt me prima.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Okke,

Oh, jee! Ik ben benieuwd naar wat eruit komt als je je simkaart in een iPhone plaatst. Een heleboel factoren spelen natuurlijk mee als je een App zoals Google Maps opstart 😛 De internetsnelheid is bijvoorbeeld sterk afhankelijk van je locatie en je toestel. Onder een wifi-verbinding zal Google Maps ook weer anders werken dan met mobiele data, zoals je hebt ondervonden.

Laten we afwachten wat er uit de kruistest blijkt.

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane en Casper ( mederators ) Ook ik ben zeer benieuwd. Als jullie aanvullingen hebben, of belangrijke zaken getest willen hebben hoor ik het graag. Dat het aan de mobile data ligt is al een feit. De kruistest staat geplant voor dit weekend. Zou er trouwens een groot verschil zijn tussen een IPhone en Android ?
Voor Jihane bestaat niets beters dan Android, nietwaar Jihane? ;):P;)
Er is een blog....Lees dat maar eens door. :)

https://www.simyo.nl/blog/verschillen-tussen-ios-android-en-windows-phone/
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Okke,

Ik ben ook heel benieuwd! Er zijn natuurlijk altijd verschillen tussen telefoons, zoals je kunt zien in het blog dat Friesian deelde. 🙂

Laat je het ons weten?

Groetjes,
Jihane
Beste,

Toch nog een een vraag want op dit topic is nooit afdoende geantwoord. Ik heb hetzelfde probleem. Google maps haalt geen resultaten op via 4g, wel via WiFi en/of 4g van een andere provider. Wat is hier aan te doen?

Gr,
Folkert
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Folkert1985,

Wat vervelend dat jouw 4G niet goed werkt met Google Maps. Heb je verder wel goed internet?

Ik heb je internet in ieder geval gereset. Kun je eens je toestel voor 10 minuten helemaal uit doen? Kijk daarna eens of het beter gaat met Google Maps.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Ik heb het inmiddels al opgelost, had een app instelling veranderd
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Folkert1985,

Wat fijn dat het is opgelost! Bedankt dat je ons nog even op de hoogte hebt gebracht.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Sean

Reageer