Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom werkt mijn Google Maps niet altijd?


De melding: maps is offline, probeer opnieuw.
Ik ben onderweg en mijn navigatie doet het niet, soms wel, soms niet. Ik kan er dus niet van op aan.
Kan iemand me dit uitleggen? Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Friesian 7 juni 2015, 22:26

Ik ga nu een beetje bot overkomen is echt niet de bedoeling !
Maar is het dan niet beter om te stoppen met auto- /motorrijden, fietsen of te voet te gaan?
In principe is er volgens mij keuze uit meer opties.
Er zijn talloze offline apps, stand-alone navigatiesystemen.
Nadeel van telefoon als navigatie is toch ook wanneer je gebeld wordt onderweg je foon overschakelt naar dat gesprek. Dat heb je niet met een navigatiesysteem.
Ik zal het nog sterker maken... op een windows phone kun je de kaarten opslaan voor offline gebruik.
Bekijk originele reactie

19 reacties

Dit kan te maken hebben met een storing bij google.
Het overkomt me te vaak, zou er een andere reden kunnen zijn.
Ik durf niet meer de weg op zonder actie te ondernemen.
Ik ga nu een beetje bot overkomen is echt niet de bedoeling !
Maar is het dan niet beter om te stoppen met auto- /motorrijden, fietsen of te voet te gaan?
In principe is er volgens mij keuze uit meer opties.
Er zijn talloze offline apps, stand-alone navigatiesystemen.
Nadeel van telefoon als navigatie is toch ook wanneer je gebeld wordt onderweg je foon overschakelt naar dat gesprek. Dat heb je niet met een navigatiesysteem.
Ik zal het nog sterker maken... op een windows phone kun je de kaarten opslaan voor offline gebruik.
Daarom heb ik dus o.a. een Nokia (windows) phone met een prepaid sim, die gebruik ik vooral als navigatie.
Hier staan de kaarten offline met als optie indien gewenst gebruik ik de sim om soms een adres op te zoeken.
Reputatie 7
Waze is een navigatie die zowel off als offline gebruikt kan worden. Voordeel van de online modus is dat je actueel op de hoogte gebracht word door andere gebruikers over bijv. opstoppingen.

Bij, zoals Friesian al aangeeft, Windows Phone heb je Here+ die je ook offline kunt gebruiken.

Toen ik nog een Android telefoon had gebruikte ik die Google navigatie ook. Niet erg stabiel vond ik.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Acupunctuur14@,

Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic even verplaatst naar het subforum Internet.

Zoals je hier kunt lezen merken meer mensen dat Google Maps niet altijd even stabiel werkt. Kun je iets met de tips en antwoorden van Friesian en Raytje?
Het vreemde is dat mijn xperia Z (jawel, de allerseerste inmiddels antieke versie) het prima deed op het T-mobile netwerk icm GPS maar sinds de overstap naar simyo het niet meer goed doet. Locatie vaststellen duurt een eeuwigheid, en navigeren werkt niet vlot. Zit er vaak naast en stopt op willekeurige momenten. Telefoon is voor de rest niet veranderd qua software. Voor de rest niks dan lof over simyo, bereik is top en de terugstap van 4 naar 3g is amper merkbaar.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Petros2108,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer om te zien dat je last hebt van een minder goede verbinding als je gebruik maakt van Google Maps. Ik durf niet te zeggen waarom het in jouw geval minder goed werkt. Als alle andere apps en het internet verder prima werkt, zou het eigenlijk al niet meer aan het netwerk moeten liggen. Heb je de tips in dit topic al doorgenomen?

Groetjes,
Angela
Ik heb er alles aan gedaan maps van Google goed te laten werken. Maar de problemen blijven actueel. Volgens velen is de oorzaak de telefoon. Dus bedacht ik het volgende: Als ik daar eens een S.I.M. kaartje van ( ............. ) instop, wat gebeurt er dan. En ja hoor, ik ken mijn toestel niet meer. Ik kan het niet bewijzen maar het heeft te maken met de mobile data voorziening. Veel succes allemaal
Reputatie 5
Badge +9
Hey Okke,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat Google Maps niet goed werkt op je telefoon. Wat gaat er precies mis? Krijg je bijvoorbeeld een bepaalde melding?

Goed dat je al een andere simkaart hebt geprobeerd van een andere provider. Wat gebeurde er toen precies? Deed Google Maps het toen wel? Ik wil je verder ook vragen om jouw simkaart in een ander toestel te plaatsen. Wat gebeurt er dan?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Wat geweldig even een reactie. Mijn toestel is een LG-L610. Alle software is up-to-date. Ik heb veel geld uitgegeven aan toestel onderhoud / instelling teneinde het probleem van het niet werken op te lossen. Uiteindelijk bleek een S.I.M. kaartje de oplossing. Thuis achter Wi-Fi duurt het 3 min en 47 sec opstarten maps, adres zoeken , kaart halen en navigatie starten. Gebruik makend van Simyo mobiele data is het verhaal heel anders. Maps stat op. Huidige locatie wordt getoond. en dan is er 4 min 20 sec. verstreken. Maps komt met de melding 'maps reageert niet' wilt U wachten, rapport, ok. De plaats waar je bent staat op het scherm. Wanneer je nu gaat rijden beweegt de cursor over het scherm. Het heeft me nu zoveel gekost, ik weet het echt niet meer. Voor jan. heb ik mobile date uitgezet. Ik wil nog even mijn simyo kaartje in een iPhone proberen en dan maak ik de balans op. Voor alle duidelijkheid Simyo bevalt me prima.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Okke,

Oh, jee! Ik ben benieuwd naar wat eruit komt als je je simkaart in een iPhone plaatst. Een heleboel factoren spelen natuurlijk mee als je een App zoals Google Maps opstart 😛 De internetsnelheid is bijvoorbeeld sterk afhankelijk van je locatie en je toestel. Onder een wifi-verbinding zal Google Maps ook weer anders werken dan met mobiele data, zoals je hebt ondervonden.

Laten we afwachten wat er uit de kruistest blijkt.

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane en Casper ( mederators ) Ook ik ben zeer benieuwd. Als jullie aanvullingen hebben, of belangrijke zaken getest willen hebben hoor ik het graag. Dat het aan de mobile data ligt is al een feit. De kruistest staat geplant voor dit weekend. Zou er trouwens een groot verschil zijn tussen een IPhone en Android ?
Voor Jihane bestaat niets beters dan Android, nietwaar Jihane? ;):P;)
Er is een blog....Lees dat maar eens door. :)

https://www.simyo.nl/blog/verschillen-tussen-ios-android-en-windows-phone/
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Okke,

Ik ben ook heel benieuwd! Er zijn natuurlijk altijd verschillen tussen telefoons, zoals je kunt zien in het blog dat Friesian deelde. 🙂

Laat je het ons weten?

Groetjes,
Jihane
Beste,

Toch nog een een vraag want op dit topic is nooit afdoende geantwoord. Ik heb hetzelfde probleem. Google maps haalt geen resultaten op via 4g, wel via WiFi en/of 4g van een andere provider. Wat is hier aan te doen?

Gr,
Folkert
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Folkert1985,

Wat vervelend dat jouw 4G niet goed werkt met Google Maps. Heb je verder wel goed internet?

Ik heb je internet in ieder geval gereset. Kun je eens je toestel voor 10 minuten helemaal uit doen? Kijk daarna eens of het beter gaat met Google Maps.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Ik heb het inmiddels al opgelost, had een app instelling veranderd
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Folkert1985,

Wat fijn dat het is opgelost! Bedankt dat je ons nog even op de hoogte hebt gebracht.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Sean

Reageer