.

Beantwoord

Waarom werkt mijn 3G niet?


Beste Simyo,

Ik heb een vraagje. Mijn instellingen zijn volgens mij allemaal goed ingesteld, maar als ik dan mijn WiFi uitzet wil de 3G niet aan gaan. Dus dit is niet altijd even fijn. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Met vriendelijke groet,

Lisa Boermans
icon

Beste antwoord door Jihane 22 May 2017, 15:17

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Lisa,

het is voor mij een beetje een onduidelijk verhaal. Is het zo dat als je je WiFi uitzet dat je 3g automatisch aangaat?
Dat lijkt me gek. Maar ik zou aanraden je data uit te zetten wanneer je het niet gebruikt.

Groet Paul
Reputatie 7
Badge +10
Hi Lisa,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je internet niet werkt 😞 Als ik het goed begrijp, dan werkt je wifi prima, maar je 3G niet. Ik heb je aansluiting erbij gehaald en ik zie dat je internetoptie wel netjes aan staat. Ik zie ook dat je momenteel geen beltegoed hebt, waardoor er een blokkade rust op je aansluiting. Zodra je opwaardeert kun je weer bellen, sms'en en internetten (vanuit je internetbundel).

Werkt het met beltegoed dan nog steeds niet? Ik heb je internetoptie voor de zekerheid een reset gegeven voor jou, wat inhoudt dat ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Is dat het niet? Dan raad ik je aan om je telefooninstellingen te controleren. Je kunt dit het beste doen met behulp van de Toestelhulp tool. Als je op deze pagina jouw telefoon selecteert en dan drukt op 'Internet', dan krijg je stapsgewijs te zien hoe je instellingen zouden moeten zijn.

Als ook dát niet werkt, dan wil ik je vragen om je simkaart even in een ander toestel te plaatsen en andersom. Dan kun je achterhalen of de kern van het probleem bij het toestel ligt of bij je simkaart. Dan kunnen we vanaf dat punt verder kijken.

Laat je me weten of je er zo uit komt?

@ PaulH, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Beste Simyo medewerkers,
Ik heb hetzelfde probleem als Lisa. Ik heb al de instructies via de (Toostelhulp tool -Fairphone 2) handleiding opgevolgd en een 'portal' gemaakt, maar dit helpt niet. Ik heb ook de telefoon al uit en aangezet. Ik heb verder gewoon een abonnement dus het kan niet liggen aan dat er een blokkade rust op mijn aansluiting. Kunnen jullie even checken wat er aan de hand is? Hartelijk dank!

Groet,
Yvonne
Reputatie 6
Badge +7
Beste Simyo medewerkers,
Ik heb hetzelfde probleem als Lisa. Ik heb al de instructies via de (Toostelhulp tool -Fairphone 2) handleiding opgevolgd en een 'portal' gemaakt, maar dit helpt niet. Ik heb ook de telefoon al uit en aangezet. Ik heb verder gewoon een abonnement dus het kan niet liggen aan dat er een blokkade rust op mijn aansluiting. Kunnen jullie even checken wat er aan de hand is? Hartelijk dank!

Groet,
Yvonne


Hoi Von,

Ontzettend vervelend dat je internet niet werkt in het buitenland! :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' helemaal niet aanstaat op Mijn Simyo. Dat verklaart een hoop!

Om ervoor te zorgen dat je gauw kunt internetten in het buitenland, heb ik deze optie voor je aangezet. Ik adviseer je om je telefoon even uit en aan te zetten, waarna je internet weer zou kunnen werken. Laat je het weten of het lukt zo?

Ik zie trouwens dat jij je abonnement met extra voordeel kunt verlengen. Zojuist heb ik je een verlengingsaanbod toegestuurd, waarmee je € 4,- extra korting krijgt op je huidige bundels. Klik op de link in mijn mail voor meer informatie hierover. Houd er rekening mee dat de link slechts 24 uur geldig is. Als de link is verlopen kun jij je abonnement alsnog verlengen via Mijn Simyo, onder het tabblad Overzicht.

Als je hier vragen over hebt, dan ik ik het graag van je. :$

Groetjes,
Asma
Badge
Hai Asma,

Dank voor je hulp! Het is gelukt :D
Wel even een vraagje, moet ik nu elke keer als ik wifi heb de mobiele data uitzetten, of gaat 'ie automatisch van de wifi gebruik maken als dat wordt gedetecteerd?

Ik zal eens kijken naar de verlenging, bedankt!
Groet, Yvonne
Beste simyo medewerkers.

Bij mij werkt het internet ook niet. Ik heb gister 1000mb gekocht dus nu heb ik geen beltegoed. Kan ik dan niet op de 3g?

Mvg. Julia
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Von,

Oh, goed om te horen dat je internet nu werkt!

Als je Wifi hebt, dan schakelt je telefoon hier meestal automatisch op over. Alleen is het wel zo dat als het signaal van je mobiele netwerk sterker is, je telefoon hier gebruik van maakt. Het beste wat je kunt doen is je 'Mobiele data' via je telefoon uitschakelen om er zeker van te zijn dat je alleen Wifi kunt gebruiken.

Gaat het lukken zo? :$

@ Juliaa, welkom op het Forum! Balen dat je internet niet werkt. 😞

Als je een internetbundel aanvraagt, dan is het belangrijk dat je nog wel tegoed overhoudt. Wanneer je geen beltegoed meer hebt, kun je namelijk geen gebruik maken van je internetbundel. Je simkaart wordt dan automatisch geblokkeerd voor uitgaand verkeer.

Ik zie dat je inmiddels hebt opgewaardeerd. Als jij je telefoon uit- en aanzet, dan registreert je simkaart zich met de juiste instellingen op het netwerk. Hierna kun je weer probleemloos internetten.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Hoi Asma

Bedankt voor je reactie.
Maar ik heb mijn telefoon al meerdere keren uit en aan gezet maar het werkt nog steeds niet. Groetjes julia
Probeer dit eens...
Indien mogelijk, sim en batterij uit de telefoon. Kwartiertje w88 en alles terugplaatsen, daarna telefoon weer aan.

Staan alle instellingen goed? APN, mobiel data aan op Mijn Simyo EN ook op je mobiel?

Graag een terugkoppeling.
@friesian hartelijk dank. Het werkt!
Bedankt voor je terugkoppeling en graag gedaan !
Badge +7
Hoi Juliaaa,

Wat fijn om te horen dat je je simkaart weer kunt gebruiken nadat je de tips van Friesian hebt opgevolgd :D

@Friesian, Heel erg bedankt!

Groetjes,
Samantha

Reageer