.

Beantwoord

Waarom werkt internet op mijn prepaid simkaart niet?

  • 18 February 2018
  • 16 reacties
  • 318 Bekeken

Ik heb vanmiddag 10,- beltegoed toegevoegd en daarmee een 1000 MB internet bundel geactiveerd.. alleen ben ik nu al ruim 4 uur bezig om mijn 3G internet werkend te krijgen op mijn iphone 6.

Ik heb de simkaart erop nieuw ingedaan.
Herstel netwerkinstellingen (als gevolg dat ik nu overal de wifi wachtwoorden opnieuw moet gaan vragen)
In het menu mobieldatanetwerk het APN gedaan zoals op jullie site, zoals elders op internet, met iphonekpn.nl, internet, default..
Als laatste redmiddel net mn iphone helemaal naar fabrieksinstellingen gezet, veel apps, fotos, filmpjes en chats kwijt.. (blijkbaar is er iets mis gegaan met de backup..

Maar goed in de hoop dat dus de 3G nu wel zou gaan werken.. niet dus.. mijn opties zijn echt op.
Ohja, via de site staat internet gewoon aan..

Hoop snel iets te horen zodat hij het gewoon weer doet.

Grtjs Seal
icon

Beste antwoord door Niels 19 February 2018, 14:12

Bekijk originele reactie

16 reacties

Wellicht overbodige vraag. Staat er na aanschaf internet bundel nog gewoon beltegoed op je account?
Nee.. ik heb er geen beltegoed meer opstaan.
Dat is dan het probleem. Om te kunnen internetten heb je ook gewoon beltegoed nodig. Als er geen gewoon beltegoed is wordt het uitgaande verkeer geblokkeerd.

Vergelijkbaar bij abonnementen. Daar heb je minimaal een bel/sms bundel nodig. De bundel om te internetten is een extra optie.
Hmmm.. dus heb nu voor 10 euro een internetbundel aangezet maar kan er niets mee? Snap niet waarom ze daar dan geen melding van te voren van geven.

ik wacht even een medewerker af .. want ga niet nog eens 10,- opwaarderen. Dan had ik namelijk voor die 7,50 gekozen.
Dat is je goed recht uiteraard.
Ik heb nog even gezocht op de service pagina's. Maar ook daar kan ik het antwoord op de vraag waarom het niet staat aangegeven niet vinden.

Je kan ook zonder een bundel internet op, tegen een hoger tarief. Dat zal èèn van de redenen zijn, dat is hier te lezen.

Een moderator zal in iedergeval reageren.
Klopt, daarom heb ik die bundel genomen. Haha.
Bedankt voor je berichten.
Toch even een vraagje. Ik lees dit nu nadat ik het 1 en ander moest doen en niet meer aan dit topic gedacht.

Waar heb je gevonden APN iphonekpn.nl? Want dit moet zijn portalmmm.nl.

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/topic/internet/handmatig-instellen/device/apple/iphone-6-ios-11
Waar precies weet ik niet meer. Heb op google gezocht naar het probleem en eigenlijk van alles geprobeerd.. internet, default, portalmmm.nl, kpn.. noem het maar op.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Seal007NL,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je geen gebruik kan maken van je internetbundel. Goed dat je al deze stappen al hebt ondernomen om toch verbinding te maken. Ik heb je aansluiting er even bij gepakt, zoals je zelf al aangeeft heb je momenteel geen beltegoed. Om gebruik te kunnen maken van internet met prepaid, is het wel nodig om beltegoed te hebben.

Als er geen beltegoed op je simkaart staat, wordt een deel van het kaartje geblokkeerd. Zo ook de mogelijkheid tot internetgebruik. Dit is uit voorzorg, zodat er geen negatief tegoed kan ontstaan. Als je opnieuw beltegoed opwaardeert, kan je je internetbundel naar hartenlust gebruiken :)

Wat betreft de APN instellingen. De juiste zijn door Friesian in dit topic gepost. Heb je hier verder nog vragen over?

Ray en Friesian, bedankt voor het meedenken en de hulp!

Groetjes,
Niels
Lekker dan.. heb geen meer geld. Maar nu dus wel een internet bundel voor niets aangeschaft. Dan wil k graag mn 10,- beltegoed terug van die internetbundel die ik geactiveerd heb
@Niels

Is het een idee om een berichtje of stukje tekst te plaatsen op de pagina waar je een internetbundel aanschaft?

Voorbeeld

"Zorg ervoor dat je ook beltegoed hebt, anders werkt je internet niet"
Juist. Dan weet je waar je aan toe bent..
Hi Seal007NL,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je geen gebruik kan maken van je internetbundel. Goed dat je al deze stappen al hebt ondernomen om toch verbinding te maken. Ik heb je aansluiting er even bij gepakt, zoals je zelf al aangeeft heb je momenteel geen beltegoed. Om gebruik te kunnen maken van internet met prepaid, is het wel nodig om beltegoed te hebben.

Als er geen beltegoed op je simkaart staat, wordt een deel van het kaartje geblokkeerd. Zo ook de mogelijkheid tot internetgebruik. Dit is uit voorzorg, zodat er geen negatief tegoed kan ontstaan. Als je opnieuw beltegoed opwaardeert, kan je je internetbundel naar hartenlust gebruiken :)

Wat betreft de APN instellingen. De juiste zijn door Friesian in dit topic gepost. Heb je hier verder nog vragen over?

Ray en Friesian, bedankt voor het meedenken en de hulp!

Groetjes,

Niels

@Niels

Ik zou graag mijn 10,- terug willen. Heb nu een bundel waar ik niets mee kan.. kan niet de bedoeling zijn, lijkt me..
En misschien is het handig het er bij te vermelden, zonder beltegoed geen internet, ook al heb je een internetbundel geactiveerd..
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Seal007NL,

Bedankt voor je reactie. Dat is een goede tip, ik ga het doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. :)

Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met onze klantenservice via LiveChat. De internetbundel van 1000 MB is zojuist verwijderd en de kosten zijn weer teruggestort op je beltegoed. Je kunt dit ook terugzien op je Overzicht van Mijn Simyo.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Hoi Els,

ik zie het! Bedankt voor de snelle service!

Groetjes Seal
Reputatie 6
Badge +5
Hi Seal007NL,

Namens Els graag gedaan 🙂 Als je verder nog vragen hebt, hoor ik die graag!

Groetjes,
Niels

Reageer