.

Beantwoord

Waarom werkt internet niet op mijn nieuwe Wileyfox Spark+?

  • 29 January 2017
  • 17 reacties
  • 483 Bekeken

Hallo,
Nieuwe Wileyfox Spark+ aangeschaft.
Kan geen internet instellen. Simyo verschijnt niet in de lijst beschikbare netwerken.
Ook niet na het aanmaken van een toegangspunt voor Simyo.
Bij beschikbare netwerken verschijnt KPN, Tele2, Vodafone, T-Mobile, maar Simyo dus niet.
In Mijn Simyo staat Internet aan, heb een data bundel.
Wie helpt mij mijn eerste Smartphone aan het internet te krijgen, bedankt alvast
icon

Beste antwoord door Angela 31 January 2017, 09:38

Bekijk originele reactie

17 reacties

Dat Simyo niet verschijnt als netwerk maar wel KPN is niet het probleem. Simyo gebruikt het KPN netwerk, de simkaart geeft verbruik door, de sim staat met je 06 geregistreerd bij Simyo.
In principe zou je KPN als netwerk gewoon mogen selecteren.

Na correct de APN ingesteld, telefoon uit en aan gezet?
Dank voor je reactie Friesian. Ik vermoedde al dat het KPN zou moeten zijn, wordt ook als automatische keuze aangevinkt. Helaas verschijnt na herstart de mededeling "Geselecteerd netwerk (NL KPN) niet beschikbaar.
De APN gegevens heb ik niet veranderd. Wel een APN voor Simyo aangemaakt, maar er zijn verschillende instructies
hiervoor. Dus welke APN gegevens zijn de juiste voor KPN, resp. Simyo?
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149?c=54

Heb je deze instructies al toegepast? Want deze is ALGEMEEN voor Android....
Maar omdat je of Simyo of KPN zou moeten mogen gebruiken als aangaven voor wat betreft netwerk is het maar de vraag of APN helpt.
Kun je wel bel en sms en?
Deze instructies opnieuw toegepast, maar helaas zonder resultaat.
Nog enkele vragen; het laatste punt over startpagina, wordt daar de startpagina van de webbrowser bedoeld?
Verder zijn er na APN type bij mij nog meer in te vullen mogelijkheden zoals APN protocol (IPv4/IPv6), Roamingsprotocol voor APN (IPv4/IPv6), Drager, MVNO waarde, APN PPP telefoonnummer, bij deze laatste 3
is niets ingesteld. De optie pakketgegevens komt niet voor onder instellingen mobiel netwerk.
Dus verdere hulp is weer welkom.
Overigens kan ik wel bellen en sms en
Reputatie 5
Badge +6
Hoe kan je bellen en smsen als je geen netwerk hebt?

Dat likt me erg gek.
Als je kan bellen en smsen dan moet je misschien alleen nog op Mijn simyo netwerkinstellingen Internet in Nederland aan zetten en dan kun je gaan.

Groet Paul.

In Mijn Simyo staat Internet aan, heb een data bundel.

misschien alleen nog op Mijn simyo netwerkinstellingen Internet in Nederland aan zetten en dan kun je gaan.

Staat al aan, zo te zien Paul.:)
Inderdaad, internet in Nederland staat aan op Mijn Simyo. Helaas ook vanmorgen nog steeds geen internet.
Voor nu zou ik w88 op de moderator, misschien een reset van simyo.
Graag nog een reactie op mijn vragen en opmerkingen van gisteravond:

"Deze instructies opnieuw toegepast, maar helaas zonder resultaat.
Nog enkele vragen; het laatste punt over startpagina, wordt daar de startpagina van de webbrowser bedoeld?
Verder zijn er na APN type bij mij nog meer in te vullen mogelijkheden zoals APN protocol (IPv4/IPv6), Roamingsprotocol voor APN (IPv4/IPv6), Drager, MVNO waarde, APN PPP telefoonnummer, bij deze laatste 3
is niets ingesteld. De optie pakketgegevens komt niet voor onder instellingen mobiel netwerk.
Dus verdere hulp is weer welkom. "
"Voor nu zou ik w88 op de moderator, misschien een reset van simyo."
Sorry, wat betekend dit, moet ik iets doen?
Een moderator is een medewerker van Simyo. Deze heeft extra mogelijkheden. Reactie van hem/haar volgt binnen 24 uur.....Geduld :)

Je kunt ook gratis 1200 bellen met je mobiel, dan krijg je de KS te spreken.

Beide kan maar op deze manier gebruik je 1 kanaal.
🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pahap,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer dat je op dit moment niet optimaal gebruik kunt maken van je eerste smartphone! Natuurlijk doe ik mijn uiterste best voor je om dit te gaan laten werken. Ik zie dat je al een aantal keer de APN juist ingesteld hebt en dat dit helaas niet de oplossing is geweest.

Ik verwacht niet dat het aan de internetoptie op jouw simkaart ligt. Toch heb ik deze optie voor de zekerheid opnieuw aangemeld op je simkaart. Om deze aanmelding af te ronden, wil ik je vragen om je telefoon uit te zetten en opnieuw op te starten.

Is dit niet de oplossing? Jammer! In dat geval gaan we toch weer in de instellingen kijken. Heb je de dataverbinding ingeschakeld bij: 'Instellingen' > 'Dataverbruik' > 'Mobiele gegevens'
en bij 'Instellingen' > 'Mobiele netwerken' > 'Mobiel dataverkeer'? Kijk ook even of het voorkeursnetwerk niet staat op 4G (LTE) via 'Instellingen' > 'Mobiele netwerken' > 'Voorkeursnetwerktype'. Staat het wel aangemeld op 4G? Dan kun je dit daar ook direct aanpassen naar 3G.

Ik heb nog even onze grote vriend Google geraadpleegd voor je. Hier vind ik terug dat je in de APN instellingen rechts bovenin kunt kiezen voor 3 puntjes. Vervolgens kun je kiezen voor 'Standaard APN instellingen herstellen'. In sommige gevallen is dit de oplossing. Houd je ons op de hoogte?

@Friesian & PaulH, bedankt voor jullie tips en hulp :D

Groetjes,
Angela
Dank Angela! Alles nogmaals gedaan...en ja hoor, ik heb mobiel internet!
Ik had al eerder 3G geprobeerd, maar zonder succes. Ging steeds weer terug naar 4G als standaard instelling.
Dat ik geen 4G heb ligt aan mijn bundel?
Ook dank aan Friesian en Paul!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Pahap,

Wat fijn dat je internet inmiddels werkt 😃

Met een Prepaid aansluiting kun je helaas geen gebruik maken van 4G. Op deze pagina vind je alle informatie over de snelheid van Prepaid internet.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean
Dank voor alle hulp en info.
Groet, Pahap
Reputatie 5
Badge +9
Graag gedaan namens mijn collega's :$

Groetjes,
Caspar

Reageer