.

Beantwoord

Waarom werkt het internet niet op een iPhone 6?


Hallo
ik stel deze vraag namens mijn moeder van 77.
Ze heeft een iPhone 6 en simyo-prepaid
Om een of andere volstrekt onduidelijke reden raakt de verbinding met internet (4G) steeds kwijt.
Dan moet ik in de instellingen weer alles opnieuw instellen en dan werkt het weer. Eventjes...
Heb al een paar keer met jullie gebeld en eerst zou het liggen aan de automatische updates. Maar ook nu dat uitstaat en er geen updates zijn gedaan, raakt de telefoon de verbinding telkens kwijt.
Mijn laatste belletje met jullie klantenservice leverde niks op, behalve 'ja, ik heb het weleens meer aan de hand gehad en dat bleek iets in de instellingen te zijn. Maar ik weet niet wat.'

Zag nu dit forum en nu probeer ik het maar via deze weg.

groetjes
Chantal
icon

Beste antwoord door Jihane 27 July 2018, 14:12

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Is de iOS versie up to date? De huidige versie is 11.4.1. Mochten er geen iOS updates beschikbaar zijn voor deze telefoon, dan wordt het volgens mij tijd om een bezoekje te brengen aan een winkel waar ze iPhones repareren. Maar je zou ook eerst bij Simyo een vervangende simkaart kunnen bestellen, want simkaarten hebben niet het eeuwige leven. Misschien dat een nieuwe simkaart het euvel oplost.
IOS is up to date.
En probleem doet zich niet voor met andere providers.
Volgens mij is de simkaart vrij nieuw. Maar dat kunnen we nog proberen.
Maar ik blijf het een vreemd euvel vinden
Dat het het ene moment wel werkt en enkele dagen later weer niet.
Reputatie 7
Badge +6
Als de simkaart nog vrij nieuw is en anderen simkaarten werken wel in het desbetreffende toestel, dan is een reset van uit simyo nog een optie of is dit al gebeurd tijdens het telefonisch contact?
Als de simkaart nog vrij nieuw is en anderen simkaarten werken wel in het desbetreffende toestel, dan is een reset van uit simyo nog een optie of is dit al gebeurd tijdens het telefonisch contact?
Nee, daar is zelfs niet eens over gesproken. Ga ik achteraan! Thanks.
Reputatie 7
Badge +6
Een moderator gaat zich vandaag melden (Normaal gesproken), hij of zij kan deze reset uitvoeren😉
Reputatie 7
Badge +10
Hi Chantal,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat zonde dat je moeder geen gebruik kan maken van mobiel internet! 😞 Op Prepaid kun je alleen op 3G zitten - ik neem aan dat je dat bedoelt, in plaats van 4G. Uit je berichtjes haal ik dat je ook andere simkaarten in haar toestel geprobeerd hebt en dat dat allemaal goed werkte. Dat suggereert dan dat het geen toestel-probleem is. Ik heb haar aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op haar internetoptie. Dat houdt in dat de instellingen op 't netwerk vernieuwd worden. Wil je aan haar vragen of ze haar toestel een kwartier uit wil zetten en daarna weer aan wil doen?

Als dat niet werkt, stuur ik je met alle liefde een gratis, vervangende simkaart toe!

Hou je me op de hoogte?

@ Scotsman en Ron, dank voor de reacties heren!

Groetjes,
Jihane
Dank je @Jihane
Het duurde even voor het duidelijk was of de actie wel of niet succesvol was.
Het lijkt erop dat de reset een groot deel van het probleem heeft opgelost. Behalve dat het er naar uitziet dat ze geen internet heeft als ze op een buitenlandse telecomprovider zit. En dat zit ze nogal eens, omdat ze in de zomer veel op een Belgische camping verblijft.
Uiteraard heb ik alle instellingen al gecontroleerd.
Hi @Namens mijn moeder
Met prepaid is het bij Simyo niet mogelijk om internet te gebruiken in het buitenland, dat kan alleen met sim only.

Groetjes
Friesian
Echt? Wat raar!
Het is toch wettelijk geregeld dat het internetgebruik op je mobiel in Europa gelijk geschakeld is?
Ja en nee, maar ik begrijp je gedachten.

Waar jij aan refereert is dat er roam like at home regels zijn, kosten in een Europees land, zone 1 zijn hetzelfde als in Nederland. Bundels kunnen in zone 1 worden gebruikt

Er zijn geen afspraken dat diensten in Nederland aangeboden ook aangeboden moeten worden in het buitenland. Simyo heeft nog nooit internet aangeboden in het buitenland bij prepaid. Soms heb ik een hekel aan wanneer het woord 'nog' wordt gebruikt.😎

Ook ik heb daar mijn gedachten bij en heb daar een TOPIC over gemaakt. Volslagen minder goede keuze, eigen verantwoordelijkheid zou ook hier moeten gelden. Maar dat wel met goede en duidelijke afspraken en verstrekken van gegevens adequaat.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Chantal,

Fijn dat de reset heeft geholpen! 🙂

Met Simyo Prepaid kun je inderdaad geen gebruik maken van internet in het buitenland. Ik zie dat Friesian je daar al een en ander over heeft uitgelegd. Met Sim Only van Simyo kan dit wel! In dat geval kun je ook je bundels gebruiken binnen de EU, zonder extra kosten.

Mocht de mogelijkheid voor internet met Simyo Prepaid in het buitenland er komen, dan brengen we onze klanten natuurlijk op de hoogte. 🙂 Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Els

Reageer