.

Beantwoord

Waarom werkt Gmail niet in het buitenland?


Badge +2
edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Hallo,
Ik heb sinds kort een prepaid bundel. Eerst werkt internet in het buitenland niet. Na een aantal dagen dit wel aan het werk gekregen door handmatig een nieuwe APN in te stellen. Tot zover nu dus goed. Het volgende probleem dat ik heb is dan Gmail niet werkt in het buitenland. (weet niet of deze thuis wel werkt via 4G. Niet getest) Deze werkt wel via wifi. Instellingen lijken goed te staan. Mijn OS is andriod 8.1. Iemand suggesties of nog better een oplossing?
Groet Freddy
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 June 2018, 10:08

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Freddy,

Wat goed om te horen dat het nu wel opgelost is! Het is jammer dat zo'n drastische stap nodig was, maar dan heb je ook iets!

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Badge +2
Hallo,

Probleem is eindelijk opgelost door middel van fabrieks herstel. Ik was al tijd niet meer in het buitenland geweest en wist dus niet of het probleem opgelost was. Dus oplossing was een complete reset van het toestel ( helaas). Je hebt er wel even werk mee maar heb nu geen internet problemen( Gmail ophalen via data) meer in het buitenland.

Gr Freddy
Reputatie 6
Badge +5
Hi Freddy,

Frustrerend dat het probleem toch blijft bestaan! Ik hoop dat de tip over de tweestapsverificatie uitkomst biedt. Kan je ons hierover op de hoogte houden? In ieder geval nog veel plezier op vakantie :)

Groetjes,
Niels
Badge +2
Dacht dat het opgelost was. Helaas vandaag weer geen email binnen gekregen. Grrrrrr. Ga me er niet meer druk om maken. Na vakantie kijk ik wel weer verder. Gr Freddy
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Freddy,

Wat fijn om te lezen dat het nu is opgelost! Toch een fijn idee dat je ook in het buitenland weer gewoon je e-mails kunt ophalen.

Dank je wel voor de update!

Groetjes,
Els
Badge +2
Even een update. Heb vandaag via wifi weer kunnen inloggen in mijn Google account. Mijn Gmail weer kunnen herstellen zoals in dit topic beschreven. Via wifi nu wel Mail kunnen ophalen. Enkele uren later ook mijn mail via mobiel internet kunnen ophalen. Probleem lijkt dus opgelost. Zelf ook gezocht op internet en kwam ook tegen dat als je sinchronisatie problemen met Google in het buitenland hebt je ervoor moet zorgen dat je de 2 staps verificatie moet aanzetten in je Google account. Ga dit direct doen als ik weer thuis ben. Baat het niet schaad het niet en ook nog veiliger. Allen bedankt voor de input.
Gr Freddy
Reputatie 6
Badge +4
Hi Freddy,

Heel vreemd dat het maar niet wil lukken. De foutmelding die je krijgt: "probleem met Google Server" doet mij vermoeden dat er toch iets niet goed staat ingesteld. Klopt het dat je jouw Google account opnieuw hebt toegevoegd aan je Oneplus 5? Heb je hierna ook nog je telefoon herstart? Als je account succesvol is toegevoegd zou je geen probleem meer moeten hebben met het inloggen in apps van Google.

Wat je ook nog kunt proberen is via Settings > Apps > All Gmail (of andere Google app) te selecteren en dan Clear Cache/Clear Data aan te klikken. Op het web vind ik terug dat dit soms ook helpt. Kom je er niet uit, dan kun je natuurlijk ook kijken of je contact kunt krijgen met Google. Zij zullen vaker vragen over hun producten/diensten krijgen en weten hoe je het verhelpt.

Hou je ons op de hoogte of en hoe je het werkend hebt gekregen?

Groetjes,
Thomas
Badge +2
Vreemde is dat ik via Google Chrome gewoon kan inloggen. Ook via playstore app kan ik niet inloggen. Krijg dan dezelfde fout melding als hierboven beschreven.

Gr Freddy
Badge +2
Ik heb nu van alles geprobeerd. Ook de tips opgevolgd die hierboven staan maar niets helpt. Blijf een probleem houden met inloggen in Google. Dit lukt niet. Krijg telkens de melding dat er een probleem is met Google Server. Probeer het later opnieuw. Helaas telkens dezelfde melding als ik het opnieuw probeer.

Gr Freddy
Reputatie 6
Badge +5
Hi Freddy,

Wat vreemd dat Gmail het alleen in het buitenland niet doet. Ik denk dat het een combinatie is met de verbinding van het toestel met een buitenlands netwerk en de applicatie zelf. Ik maak gebruik van een OnePlus 5T, Simyo en Gmail en heb nooit problemen met mail binnenhalen in het buitenland. Onhandig dat je account nu ook nog eens niet meer hersteld kan worden. Misschien heb je wat aan de volgende tips? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels
Badge +2
Hallo, ik ben weer in het buitenland en blijf problemen ondervinden met de apn instellingen. Ik had deze thuis hersteld maar het blijkt dat ze in het buitenland niet werken. Dus apn maar weer handmatig ingesteld. Ook het probleem met Gmail blijft bestaan. Kan weer geen mail ophalen. Nu weet ik niet of dit aan simyo ligt of aan iets anders. Wifi werkt nl wel. Heb Google account al eens verwijderd maar nu kan ik ook niet meer in Google account. Krijg als dat er een probleem is met Google server. Vreemd allemaal. Iemand nog suggesties. Ik hoor het graag.
Gr Freddy
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Freddy,

De APN opnieuw instellen kan ook helpen ja, zeker als je dit probleem in het buitenland hebt op het mobiele netwerk. Ben je binnenkort weer over de grens om na te gaan of dit lukt?

Als je bent ingelogd in Google dan heb je in ieder geval de juiste inloggegevens gebruikt, maar qua synchronisatie kunnen er problemen ontstaan als de servergegevens niet helemaal goed staan. Vandaar dat we hiervoor een stap-voor-stap uitleg geven in onze Toestelhulp. Misschien nog eens handig om die door te lopen, voor het geval je nog steeds problemen ondervindt in het buitenland straks.

Houd je ons op de hoogte?

@ Friesian, goede aanvulling! Altijd handig om te weten wat voor een telefoon er gebruikt wordt.

Groetjes,
Els
Badge +2
Hallo Friesian, Ik heb mijn profiel aangepast. Ik maak gebruik van een oneplus 5 met uitsluitend de originele software updates die geregeld worden uitgedraaid. Zoals ik eerder al heb aangegeven staat automatisch sinchronisatie aan alleen word deze niet uitgevoerd. Kreeg daar een foutmelding op. Welke weet ik helaas niet meer. Zeer waarschijnlijk zit hier wel het probleem.
Gr Freddy
Hoi Freddy.

Een klein verzoek van mijn kant. Zou je zo vriendelijk willen zijn in je profiel te zetten behalve sim only ook je merk en type telefoon? Anderen, ik als mede-klant kunnen op deze manier via een paar gegevens beter gericht met je meedenken. Ook al heb je Android Oreo (8.1)
Het staat nu toevallig in dit, je topic te lezen.

Als je je accountnaam aanklikt bij accounts dan kun je aangeven wat gesynchroniseerd moet worden. Kun je dan eens Kijken (in buitenland) of synchronisatie Gmail aan staat en of er geen teken van probleem staat wat betreft synchronisatie.

Fijne avond nog. 😎
Badge +2
Hallo Els,

Ondertussen ben ik weer in Nederland en hier werkt mijn Gmail wel. Wat me wel opviel is dat de synchronisatie van mijn Google account een probleem had in het buitenland. Ik heb dit niet kunnen oplossen. Ik heb nu ik weer thuis ben alle APN instellingen gewist en daarna APN hersteld. Misschien dat dit een oplossing is? Volgende week zit ik weer in het buitenland en kan ik het testen. Ps mijn standaard Gmail account waarmee mijn Google account verbonden is kan ik de instellingen niet aan veranderen. Als je bent ingelogd in Google staat je Gmail automatisch goed. Of zie ik dat fout?

Groet Freddy h
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Freddy,

Welkom op het Simyo Forum! Wat leuk dat je bent overgestapt naar Simyo! 😃 Natuurlijk snap ik dat je dan wel gewoon van alle diensten gebruik wilt kunnen maken.

Gelukkig lees ik dat internetten in het buitenland allemaal gelukkig weer werkt, ik zie ook dat er verbruik wordt geregistreerd dus dat gaat helemaal goed. Wel balen dat e-mail nog niet goed werkt via het mobiele netwerk. Helaas kan ik in mijn systeem niet nagaan wat hier misgaat, omdat ik alleen de diensten kan bekijken waar wij verantwoordelijk voor zijn zoals de mogelijkheid om te bellen en internetten. Friesian geeft je een aantal goede tips! Via onze Toestelhulp vind je alle stappen om e-mail goed in te stellen op je telefoon. Selecteer eerst je telefoon en kies dan onder E-mail voor Handmatig instellen. Hier kun je Gmail selecteren en de stappen doorlopen, lukt dat?

Laat je het ons weten of het hierna werkt?

@ Friesian, bedankt voor je input!
@ Ron H, heel scherp!

Groetjes,
Els
Hoi Freddy.

Even voor de zekerheid. Heb je al geprobeerd handmatig instellen van Gmail via toestelhulp?
Zie je een foutmelding bij je Google account?

Bij alle storingen zie ik geen meldingen.
Badge +2
Je heb gelijk. Het is geen prepaid maar een abbonnement. Dus heb ik wel een probleem

Gr Freddy
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Freddy
Weet je zeker dat je internet hebt want normaliter kun je met prepaid niet internetten in het buitenland bij simyo.

Het is wel eens voorgekomen, maar dit was een foutje😁

Reageer