Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom werkt Gmail niet in het buitenland?


Badge +2
edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Hallo,
Ik heb sinds kort een prepaid bundel. Eerst werkt internet in het buitenland niet. Na een aantal dagen dit wel aan het werk gekregen door handmatig een nieuwe APN in te stellen. Tot zover nu dus goed. Het volgende probleem dat ik heb is dan Gmail niet werkt in het buitenland. (weet niet of deze thuis wel werkt via 4G. Niet getest) Deze werkt wel via wifi. Instellingen lijken goed te staan. Mijn OS is andriod 8.1. Iemand suggesties of nog better een oplossing?
Groet Freddy
icon

Beste antwoord door Friesian 10 juni 2018, 10:08

Hoi Freddy.

Even voor de zekerheid. Heb je al geprobeerd handmatig instellen van Gmail via toestelhulp?
Zie je een foutmelding bij je Google account?

Bij alle storingen zie ik geen meldingen.
Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hoi Freddy
Weet je zeker dat je internet hebt want normaliter kun je met prepaid niet internetten in het buitenland bij simyo.

Het is wel eens voorgekomen, maar dit was een foutje😁
Badge +2
Je heb gelijk. Het is geen prepaid maar een abbonnement. Dus heb ik wel een probleem

Gr Freddy
Hoi Freddy.

Even voor de zekerheid. Heb je al geprobeerd handmatig instellen van Gmail via toestelhulp?
Zie je een foutmelding bij je Google account?

Bij alle storingen zie ik geen meldingen.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Freddy,

Welkom op het Simyo Forum! Wat leuk dat je bent overgestapt naar Simyo! 😃 Natuurlijk snap ik dat je dan wel gewoon van alle diensten gebruik wilt kunnen maken.

Gelukkig lees ik dat internetten in het buitenland allemaal gelukkig weer werkt, ik zie ook dat er verbruik wordt geregistreerd dus dat gaat helemaal goed. Wel balen dat e-mail nog niet goed werkt via het mobiele netwerk. Helaas kan ik in mijn systeem niet nagaan wat hier misgaat, omdat ik alleen de diensten kan bekijken waar wij verantwoordelijk voor zijn zoals de mogelijkheid om te bellen en internetten. Friesian geeft je een aantal goede tips! Via onze Toestelhulp vind je alle stappen om e-mail goed in te stellen op je telefoon. Selecteer eerst je telefoon en kies dan onder E-mail voor Handmatig instellen. Hier kun je Gmail selecteren en de stappen doorlopen, lukt dat?

Laat je het ons weten of het hierna werkt?

@ Friesian, bedankt voor je input!
@ Ron H, heel scherp!

Groetjes,
Els
Badge +2
Hallo Els,

Ondertussen ben ik weer in Nederland en hier werkt mijn Gmail wel. Wat me wel opviel is dat de synchronisatie van mijn Google account een probleem had in het buitenland. Ik heb dit niet kunnen oplossen. Ik heb nu ik weer thuis ben alle APN instellingen gewist en daarna APN hersteld. Misschien dat dit een oplossing is? Volgende week zit ik weer in het buitenland en kan ik het testen. Ps mijn standaard Gmail account waarmee mijn Google account verbonden is kan ik de instellingen niet aan veranderen. Als je bent ingelogd in Google staat je Gmail automatisch goed. Of zie ik dat fout?

Groet Freddy h
Hoi Freddy.

Een klein verzoek van mijn kant. Zou je zo vriendelijk willen zijn in je profiel te zetten behalve sim only ook je merk en type telefoon? Anderen, ik als mede-klant kunnen op deze manier via een paar gegevens beter gericht met je meedenken. Ook al heb je Android Oreo (8.1)
Het staat nu toevallig in dit, je topic te lezen.

Als je je accountnaam aanklikt bij accounts dan kun je aangeven wat gesynchroniseerd moet worden. Kun je dan eens Kijken (in buitenland) of synchronisatie Gmail aan staat en of er geen teken van probleem staat wat betreft synchronisatie.

Fijne avond nog. 😎
Badge +2
Hallo Friesian, Ik heb mijn profiel aangepast. Ik maak gebruik van een oneplus 5 met uitsluitend de originele software updates die geregeld worden uitgedraaid. Zoals ik eerder al heb aangegeven staat automatisch sinchronisatie aan alleen word deze niet uitgevoerd. Kreeg daar een foutmelding op. Welke weet ik helaas niet meer. Zeer waarschijnlijk zit hier wel het probleem.
Gr Freddy
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Freddy,

De APN opnieuw instellen kan ook helpen ja, zeker als je dit probleem in het buitenland hebt op het mobiele netwerk. Ben je binnenkort weer over de grens om na te gaan of dit lukt?

Als je bent ingelogd in Google dan heb je in ieder geval de juiste inloggegevens gebruikt, maar qua synchronisatie kunnen er problemen ontstaan als de servergegevens niet helemaal goed staan. Vandaar dat we hiervoor een stap-voor-stap uitleg geven in onze Toestelhulp. Misschien nog eens handig om die door te lopen, voor het geval je nog steeds problemen ondervindt in het buitenland straks.

Houd je ons op de hoogte?

@ Friesian, goede aanvulling! Altijd handig om te weten wat voor een telefoon er gebruikt wordt.

Groetjes,
Els
Badge +2
Hallo, ik ben weer in het buitenland en blijf problemen ondervinden met de apn instellingen. Ik had deze thuis hersteld maar het blijkt dat ze in het buitenland niet werken. Dus apn maar weer handmatig ingesteld. Ook het probleem met Gmail blijft bestaan. Kan weer geen mail ophalen. Nu weet ik niet of dit aan simyo ligt of aan iets anders. Wifi werkt nl wel. Heb Google account al eens verwijderd maar nu kan ik ook niet meer in Google account. Krijg als dat er een probleem is met Google server. Vreemd allemaal. Iemand nog suggesties. Ik hoor het graag.
Gr Freddy
Reputatie 6
Badge +5
Hi Freddy,

Wat vreemd dat Gmail het alleen in het buitenland niet doet. Ik denk dat het een combinatie is met de verbinding van het toestel met een buitenlands netwerk en de applicatie zelf. Ik maak gebruik van een OnePlus 5T, Simyo en Gmail en heb nooit problemen met mail binnenhalen in het buitenland. Onhandig dat je account nu ook nog eens niet meer hersteld kan worden. Misschien heb je wat aan de volgende tips? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels
Badge +2
Ik heb nu van alles geprobeerd. Ook de tips opgevolgd die hierboven staan maar niets helpt. Blijf een probleem houden met inloggen in Google. Dit lukt niet. Krijg telkens de melding dat er een probleem is met Google Server. Probeer het later opnieuw. Helaas telkens dezelfde melding als ik het opnieuw probeer.

Gr Freddy
Badge +2
Vreemde is dat ik via Google Chrome gewoon kan inloggen. Ook via playstore app kan ik niet inloggen. Krijg dan dezelfde fout melding als hierboven beschreven.

Gr Freddy
Reputatie 6
Badge +4
Hi Freddy,

Heel vreemd dat het maar niet wil lukken. De foutmelding die je krijgt: "probleem met Google Server" doet mij vermoeden dat er toch iets niet goed staat ingesteld. Klopt het dat je jouw Google account opnieuw hebt toegevoegd aan je Oneplus 5? Heb je hierna ook nog je telefoon herstart? Als je account succesvol is toegevoegd zou je geen probleem meer moeten hebben met het inloggen in apps van Google.

Wat je ook nog kunt proberen is via Settings > Apps > All Gmail (of andere Google app) te selecteren en dan Clear Cache/Clear Data aan te klikken. Op het web vind ik terug dat dit soms ook helpt. Kom je er niet uit, dan kun je natuurlijk ook kijken of je contact kunt krijgen met Google. Zij zullen vaker vragen over hun producten/diensten krijgen en weten hoe je het verhelpt.

Hou je ons op de hoogte of en hoe je het werkend hebt gekregen?

Groetjes,
Thomas
Badge +2
Even een update. Heb vandaag via wifi weer kunnen inloggen in mijn Google account. Mijn Gmail weer kunnen herstellen zoals in dit topic beschreven. Via wifi nu wel Mail kunnen ophalen. Enkele uren later ook mijn mail via mobiel internet kunnen ophalen. Probleem lijkt dus opgelost. Zelf ook gezocht op internet en kwam ook tegen dat als je sinchronisatie problemen met Google in het buitenland hebt je ervoor moet zorgen dat je de 2 staps verificatie moet aanzetten in je Google account. Ga dit direct doen als ik weer thuis ben. Baat het niet schaad het niet en ook nog veiliger. Allen bedankt voor de input.
Gr Freddy
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Freddy,

Wat fijn om te lezen dat het nu is opgelost! Toch een fijn idee dat je ook in het buitenland weer gewoon je e-mails kunt ophalen.

Dank je wel voor de update!

Groetjes,
Els
Badge +2
Dacht dat het opgelost was. Helaas vandaag weer geen email binnen gekregen. Grrrrrr. Ga me er niet meer druk om maken. Na vakantie kijk ik wel weer verder. Gr Freddy
Reputatie 6
Badge +5
Hi Freddy,

Frustrerend dat het probleem toch blijft bestaan! Ik hoop dat de tip over de tweestapsverificatie uitkomst biedt. Kan je ons hierover op de hoogte houden? In ieder geval nog veel plezier op vakantie :)

Groetjes,
Niels
Badge +2
Hallo,

Probleem is eindelijk opgelost door middel van fabrieks herstel. Ik was al tijd niet meer in het buitenland geweest en wist dus niet of het probleem opgelost was. Dus oplossing was een complete reset van het toestel ( helaas). Je hebt er wel even werk mee maar heb nu geen internet problemen( Gmail ophalen via data) meer in het buitenland.

Gr Freddy
Reputatie 7
Badge +10
Hi Freddy,

Wat goed om te horen dat het nu wel opgelost is! Het is jammer dat zo'n drastische stap nodig was, maar dan heb je ook iets!

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer