.

Beantwoord

Waarom werkt de tracker met mijn nieuwe simkaart niet?


Hallo,

Ik gebruik al meer dan een jaar een ET017 GPS tracker van 3tip voor mijn dochterje zodat zij mij kan bellen en ik haar lokatie kan zien. Deze werkt prima met de SIMYO prepaid card. Ik heb vorige week een extra SIM gekocht voor mij andere dochter. Nu werkt op deze nieuwe SIM de internet verbinding niet op de tracker. Ik heb 2 identieke trackers en 2 SIMYO prepaid SIMs. De oude SIM werkt goed in beide trackers en de nieuwe werkt niet in beide trackers. In een telefoon werkt het internet wel bij beide SIM kaarten.

Wat mij opviel is dat de nieuwe SIM de vemelding V2 heeft. Klaarblijkelijk is er een verschil tussen de nieuwe en oude SIM. Zijn de V2 SIM kaarten anders waardoor deze niet meer in mijn tracker werken?
icon

Beste antwoord door Caspar 4 July 2017, 12:10

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Rene_,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat de internetverbinding niet werkt met de nieuwe simkaart in de GPS tracker. Apart dat het met de oude simkaart wel lukt in de GPS tracker.

GPS trackers worden niet ondersteund door Simyo. Er is wel een grote kans dat Simyo simkaarten werken in GPS trackers, maar we kunnen het niet garanderen.

Ik wil wel graag een reset op de internetinstellingen uitvoeren om te kijken of dit helpt. Hiermee worden de instellingen opnieuw op het netwerk aangemeld. Doe hiervoor alleen even het apparaat helemaal uit en aan.

Gaat het om een ander 06-nummer, dan aan jouw forum account is gekoppeld, kan je me het nummer dan via een PB sturen? Als het om een ander nummer gaat, kan je ook altijd kijken of de internetoptie aanstaat op je Mijn Simyo. Dit wijzig je onder instellingen > netwerkinstellingen.

Laat je me weten of het heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar
Hoi Casper,

De reset heeft niet geholpen. Het werkt nog steeds niet. De internet opties staan aan. En het kan niet aan het apparaat liggen lijkt mij want als ik er een andere SIMYO kaart in doe werkt het wel goed.

Groet,
Rene
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Rene_,

Jeetje zeg, wat jammer dat de reset niet heeft geholpen. Aangezien het internet in een normale mobiel wel werkt, en niet in de GPS tracker niet werkt, lijkt het aan de instellingen van de GPS tracker te liggen. Het vreemde is dat de andere simkaart wel kan internetten in de GPS tracker.

Eerlijk gezegd heb ik geen oplossing voor je. Wij ondersteunen namelijk geen GPS trackers. Is het niet mogelijk om de ene simkaart in de ene GPS tracker te gebruiken en de andere simkaart in de andere. Heb je dan niet bij beiden GPS trackers internet?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Dat gaat niet op. Zoals ik al schreef werkt de oude SIM in beide trackers goed en de nieuwe SIM werkt in geen van beide trackers.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Rene_,

Ik kan me voorstellen dat je dit jammer vindt! Zoals Caspar al aangaf, zijn de simkaarten primair bedoeld voor mobiele telefoons. Daarom kunnen we niet garanderen dat de simkaarten altijd werken in andere apparaten.

Dat gezegd hebbende wil ik je natuurlijk wel verder helpen. Ik wil je een gratis, vervangende simkaart toesturen. Ik kan uit je berichten niet halen om welk 06-nummer het gaat. Gaat het om het nummer dat gekoppeld is aan je Forum account? Als dat zo is, kun je dat zeggen in een reactie. Gaat het om een ander nummer? Dan mag je dat nummer naar me toesturen via een privébericht. Dan kan ik de vervangende simkaart toesturen.

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane
Hi Jihane,

Fijn dat ik een ander kaart kan gaan proberen. Het gaat om het nummer van dit forum account.


Groet,

Rene
Badge +7
Hoi Rene_

Super! Ik heb zojuist de nieuwe simkaart opgestuurd. Deze heb je binnen 3 werkdagen thuis. Ik hoop dat het met deze simkaart wel werkt, anders ben ik bang dat we niet zoveel meer voor je kunnen betekenen hierin.

Laat je weten of het met deze simkaart wel gaat?

Groetjes,
Samantha
Hi Samantha,

Bedankt voor het opsturen. Ik heb hem niet binnen maar kreeg wel een tip van de leverancieer. Kan het zijn dat de oude SIM card 2G ondersteund en de nieuwe SIM niet meer? De tracker gebruikt 2G. Dit zou wel verklaren waarom de oude SIM op beide trackers werkt en de nieuwe niet meer.

Groet,

Rene
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Rene_,

Ook onze nieuwe simkaarten ondersteunen 2G. Je kunt gebruik maken van alle netwerken, dus ook 3G en 4G. Hier zou het dus niet aan kunnen liggen. :(

Laat je ons weten of het toch nog werkt met de nieuwe simkaart?

Groetjes,
Asma
Hoi ... ,

Bedankt voor het opsturen van de nieuwe SIM kaart. Helaas werkt deze ook niet met de GPS tracker. De enige conclusie die ik kan trekken is dat de GPS tracker niet goed samenwerkt met de nieuwe SIM kaarten wat 2G betreft. Ik wist niet dat dit mogelijk was. Maar helaas.

Ik ga een SIM kaart proberen van een andere provider. Hopelijk heb ik daar meer geluk mee.

Bedankt voor de hulp.

Groet,

Rene
Nog even een update. Ik heb de SIM verwisselt met een SIM Prepaid van Vodafone. Deze werkt probleemloos. Is er toch iets met de nieuwe SIM kaarten wat niet compatible is,
Badge +7
Hoi Rene_

Wat jammer dat het met de nieuwe simkaart ook niet werkt! Zoals we al meerdere keren hebben aangegeven, kunnen wij ook niet garanderen dat dit werkt met een Simyo simkaart. Als het niet werkt, kun je inderdaad beter een simkaart van een andere provider gebruiken die wel werkt.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha
Hoi Samantha,

Is het mogelijk om het tegoed op de kaart die ik nu niet kan gebruiken over te hevelen naar een andere Simyo kaart zodat mijn tegoed niet verloren gaat?
@Rene_
Wordt de sim herkend?
Probeer eens een stukje plakband op de sim of dat helpt.
Hoi Friesian,

Dat werkt ook niet. Ik denk dat alles wel geprobeerd is inmiddels iclusief nieuwe SIM.

Is het mogelijk om het tegoed op de kaart die ik nu niet kan gebruiken over te hevelen naar een andere Simyo kaart zodat mijn tegoed niet verloren gaat?

Groet,

Rene
Reputatie 7
Badge +6
Het overhevelen van je beltegoed is zeker mogelijk, een moderator kan dit regelen voor je.
Houdt wel rekening met vijf euro administratie kosten.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Rene_,

Balen dat je simkaart nog steeds niet werkt. 😞 Het is zeker mogelijk om je beltegoed over te zetten.

Voor het overhevelen van je beltegoed brengen wij eenmalig € 5,- administratiekosten in rekening, zoals Ron H aangaf. Ga je hiermee akkoord? Wij zorgen er dan voor dat je beltegoed op je andere aansluiting wordt overgezet.

@Friesian en Ron H, bedankt!

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,

Graag. Alvast bedankt.

Groet,

Rene
Badge +7
Hoi Rene_

Ik heb zojuist je beltegoed overgeheveld. Ik zag dat het bonustegoed van € 2,50 ook nog niet opgemaakt was. Dit mogen we helaas niet overzetten naar een ander nummer. Daarom heb ik € 3,51 overgeheveld naar je andere nummer.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

Reageer