.

Beantwoord

Waarom werkt de Prepaid internetbundel niet?

  • 31 October 2016
  • 5 reacties
  • 127 Bekeken

ik heb gisteren voor mijn dochter een internetbundel gekocht als extra bij haar prepaid nummer. Ik zie dat de bundel actief is in mijn simyo, internet is hier ook geactiveerd, maar het werkt nog niet.

Internet via wifi werkt wel

Wat nu?
icon

Beste antwoord door Jihane 1 November 2016, 12:34

Bekijk originele reactie

5 reacties

Geef even aan om welke telefoon het gaat dat kan helpen bij het meedenken.
I.i.g. moet de APN goed zijn ingesteld..

https://www.simyo.nl/klantenservice/gebruiken-instellen-34/internetinstellingen-53/telefoons-395

Internet staat aan op MijnSimyo, (netwerk)instellingen?

*****

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-internet-doet-het-niet-118?c=346
@Friesian, dank je wel voor je antwoord. Het gaat om een iphone 6.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marnix10,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat haar internet niet werkt! 😞 Dat is zeker niet de bedoeling. Ik kan haar aansluiting er niet bij pakken, omdat alleen jouw telefoonnummer gelinkt is aan jouw Forum-account. Ik ga je dus algemene tips geven in deze post, en als die niet blijken te werken, dan wil ik je vragen om mij (via een privébericht) haar 06-nummer toe te sturen 🙂 Goed?

De eerste tip is: wil je controleren of 'Mobiele data' aan staat in haar telefoon? Die vind je onder Instellingen > Mobiel Netwerk. Het knopje naast 'Mobiele data' dient dan groen te zijn. Zie je dan 3G verschijnen bovenin het scherm? Dat betekent dat je de verbinding aan hebt gezet. Ook het controleren van de APN-instellingen is handig, zoals Friesian al zei. Je kunt dit het beste controleren met behulp van Toestelhulp. Op deze pagina klik je op welke telefoon je hebt, en daarna klik je op 'Internet'.

Je geeft ook aan dat het internet via Simyo ook aan staat. Wil je dat dubbelchecken? Je vindt de optie als je inlogt op Mijn Simyo onder Instellingen > Netwerkinstellingen.

Het kan soms ook gewoon helpen om je toestel uit en aan te zetten. En als ook dát niet werkt, dan kun je altijd haar simkaart in een andere telefoon plaatsen en andersom. Merk je dan dat het wel lukt om te internetten, of gaat het dan nog steeds niet?

Ik ben benieuwd, Marnix!

@ Friesian, dankjewel voor de aanvullingen!

Groetjes,
Jihane
Jihane,
dank je wel voor je uitgebreide reactie. Het was idd gewoon een kwestie van uit en aanzetten:-) HOe simpel kan het soms zijn....
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Marnix10,

Wat goed om te lezen dat het is gelukt! Onze Jihane is nu eventjes met pauze, maar ik weet natuurlijk 100 procent zeker dat ze je heel graag heeft geholpen.

Namens haar dus: 'Heel graag gedaan!'

Groetjes,
Ilias

Reageer