.

Beantwoord

Waarom verloopt mijn prepaid internetbundel?

  • 12 April 2018
  • 7 reacties
  • 177 Bekeken

Waarom verloopt mijn internetbundel eigenlijk? Ik heb een maandelijkse bundel van 500 mb aangeschaft, Daar is nog geen 350 mb van verbruikt en morgen verloopt de bundel en moet ik een nieuwe aanschaffen. Het zal zo wel werken, maar ik voel me toch een beetje bekocht. Ik heb toch nog mb's over?
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 April 2018, 09:08

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hoi joeperd.

Heb je de informatie gelezen op de site dan zou je het moeten weten. Het staat duidelijk aangegeven. Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden.

Geen reden om je bekocht te voelen, het wordt duidelijk gecommuniceerd, jij hebt een keuze gemaakt.

Voor zover ik weet is er 1 andere provider waarbij de overgebleven MB kan worden gebruikt, maar dan nog, enkel bij sim only. Het zusje van Simyo, een keiiigoeje dame.

Fijne dag nog !😎
Reputatie 4
Badge +3
Hoi joeperd,

Welkom op het Forum!

Ik snap heel goed dat je je afvraagt waarom je internetbundel verloopt. Ik leg het je graag uit!

Een internetbundel is 30 dagen geldig bij ons. Dit staat ook uitgelegd voordat je de bundel koopt. Als de 30 dagen voorbij zijn, verloopt je bundel. Bij ons is het niet mogelijk om overgebleven MB's nog te gebruiken. Friesian heeft dit al goed uitgelegd.

Balen dat je je bekocht voelt hierdoor. Had je misschien de voorwaarden voordat je bundel kocht, over het hoofd gezien?

Als 500MB een grote bundel is, kan je ook een bundel van 150MB kopen. Misschien kan je deze wel binnen 30 dagen verbruiken?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Ashweeta
Hoi Friesian en Ashweeta,

Bedankt voor jullie antwoord en natuurlijk heb ik de voorwaarden gelezen en geaccepteerd.

Dat neemt niet weg dat ik me achteraf toch afvraag waaròm de bundel verloopt. Vind ik net zo onlogisch als het verlopen van een tegoedbon bijvoorbeeld. Je hebt ergens voor betaald, geld in gestoken en dat is dan weg. Neem een brood dat je bij de bakker koopt. Wat niet op is verloopt na een paar dagen vanzelf en dan moet je een nieuw brood aanschaffen, wel logisch. Behalve als je het in de vriezer gooit 😉.

Ik heb ongeveer 200 MB nodig, dus een kleinere bundel gaat net niet en om die ene euro gaat het ook niet, noem het cognitieve dissonantie.

Groet
Beste joeperd.

Ik zal je even iets uitleggen. Ik ben ook een kleine gebruiker.
Mijn sim only heb ik ondergebracht bij Simpel. Een ander kan weer een andere keuze maken.

Anderen, ik , jij maakt ieder een eigen keuze. Er zijn verschillende aanbieders prepaid en sim only. Er zijn verschillende bakkers, er zijn verschillende soorten van brood, half, heel, supermarkten, verschillende prijzen.



Net zoals iedereen, jij, ik kijk je naar wat het beste bij jou past. Bundelgrootte wordt gebaseerd op gebruikers, niet op een gebruiker.

**Citaat**
Ik heb ongeveer 200 MB nodig, dus een kleinere bundel gaat net niet en om die ene euro gaat het ook niet, noem het cognitieve dissonantie.
** Einde citaat**

Zet even 200 MB af tegen €0,15 per eenheid.
Dan kom je uit op 200 x 0,15=€30,-

Dan wordt die ene euro toch wel even anders.
Het is maar hoe je kijkt naar wat je weggooit.

Fijne dag nog! 😎
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Joeperd,

Ik snap dat je dat allemaal onlogisch vindt. En eigenlijk heb je wel gelijk. Het is misschien inderdaad handiger om je overgebleven MB's mee te nemen naar de volgende maand. Daarom ga ik jouw tip meenemen naar de Wall Of Change. Dit is een Wall waar wij alle tips van de klanten opplakken. We hebben een afdeling die tips doorneemt. Zij kunnen beslissen wat wel en niet mogelijk is. Ik kan hier niks over zeggen.

Bedankt voor je tip! Zodra ik meer weet, hoor je het van me. En als je nog vragen hebt, weet je mij te vinden!

Groetjes,
Ashweeta
Reputatie 1
Badge
Ik zou zoveel meer gebruik maken van de prepaid MB's als er geen tijd limiet op zat.

Stel je koopt een lekker glaasje fris aan de bar, en de barman zegt "Over een minuut neem ik je glas weer mee, leeg of niet". Daar zou ik niet vrolijk van worden. Dat zelfde "doorzuipen, kreng" gevoel krijg ik ook van de internet bundels bij Simyo prepaid. Ik heb juist prepaid gekozen omdat ik niet aan betaalde tijd wil vastzitten.

Mijn oplossing is een geschaalde pay-as-you-go prijs;
Tot aan 150mb kost het 15ct per MB,
voorbij 150mb kost het 3.3ct per MB,
voorbij 500mb kost het 1,5ct per MB,
voorbij 1000mb kost het 1ct per MB.
En de teller reset zich dan elke maand.
Dan heb je geen omkijken meer naar het aanschaffen van bundels.
Je wordt dan gewoon beloont voor het afnemen van veel MBs.

Kan dit ook op je Wall of Change, Ashweeta?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Sokonomi,

Bedankt voor je reactie! Ik kan me goed voorstellen dat je het niet zo fijn vindt als we je vragen om je glas op tijd leeg te hebben. 😉

Leuk dat je met ons meedenkt over de mogelijkheden om dit anders in te delen. Je voorstel klinkt wel complex om te integreren in ons systeem, maar ik zal het zeker delen op onze Wall of Change. Wie weet!

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els

Reageer