.

Beantwoord

Waarom verbruik ik data op onverklaarbare tijdstippen?

  • 21 November 2017
  • 2 reacties
  • 165 Bekeken

Badge
we hebben data verbruik op tijden dat dit niet kan b.v. als we slapen of de telefoon niet bij ons hebben, hoe kan dit? HELP!!!
icon

Beste antwoord door PaulH 21 November 2017, 23:52

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Dit kan wel.
Data kan gebruikt worden als je mobiel aanstaat en data aanstaat. Wat jij doet maakt helemaal niks uit en heeft niks te maken met je datagebruik.
Dit gezegd hebbende, een tip.
Zet je data uit wanneer je het niet nodig hebt of als je slaapt.
Sommige mensen hebben het idee dat een telefoon alleen internet gebruikt wanneer je hem actief gebruikt echter is dit helemaal niet het geval.
Een telefoon gebruikt indien toegankelijk eigenlijk altijd internet tenzij je het limiteert.

Simpele oplossing is dus wat ik al zei: Data uitzetten.

Daarnaast als dit het geval is wanneer je je data hebt uitgezet, kan het komen door een vertraging in de verwerking met Simyo misschien maar dat kan k niet precies zeggen. Ik weet niet of dit überhaupt kan.

Groet Paul.
Reputatie 6
Badge +5
Hi taxidriver,

Welkom op het Simyo Forum :)

Paulh (bedankt voor je uitleg en tips!) slaat de spijker op zijn kop. De telefoon hoeft niet in gebruik te zijn om toch data te gebruiken. Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat je toestel updates uitvoert over mobiel internet. Daarnaast wordt er ook data gerekend voor binnenkomende berichten. Via het volgende blog kan je lezen hoe je kan zien aan welke apps de data op is gegaan.

Ik zet mijn telefoon voor het slapen gaan zelf altijd op vliegtuigmodus. Zo weet je zeker dat er geen data verbruikt wordt 😉 Als je hier verder nog vragen over hebt dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Niels

Reageer