.

Beantwoord

Waarom valt mijn wifi steeds weg?

  • 22 March 2017
  • 6 reacties
  • 741 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Hallo allemaal, ik heb sinds net 4G. Het aanzetten ging geheel probleemloos. Maarre...nu zet mijn telefoon automatisch de WiFi uit. Dat wil ik niet. Elke keer als ik de WiFi aanzet zet mijn Sony Xperia M5 'm weer uit. Heb ik een instelling verkeerd staan? Graag jullie hulp. Ik kom er niet uit.
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 March 2017, 11:56

Bekijk originele reactie

6 reacties

Staat je mobiele internet ook aan? Zo ja zet die dan eens uit, sowieso beter als je op wifi zit.

Check bij je wifi instellingen of daar en optie is voor slimme netwerkwissel, of iets wat daar op lijkt. Zo ja, zet dit dan uit.
Hallo Ray, bedankt voor je snelle reactie. Ik kan niet iets dergelijks als slimme netwerkinstellingen vinden. Het lijkt wel op de 4G mijn wfi platgooit. Als ik mijn telefoon opnieuw opstart als ik van te voren mobiele data gebruiken uitzet, doet de WiFi het even. Dan verdwijnt het symbool. Kijk ik dan bij de WiFi instellingen moet ik zelfs opnieuw inloggen op het WiFi netwerk.Doe ik dat, zegt ie dat aanmelden is mislukt.
Wat gebeurt als je het wifi netwerk aanklikt en dan vergeten, gevolgd door opnieuw instellen?
Dat heb ik nu gedaan en hij pikt de WiFi weer op! Hartelijk dank voor jullie hulp!
Graag gedaan. 🙂 Ook namens Friesian.. 😃
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Else4,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat stom dat je wifi het ineens slechter deed 😞 Ik kan me echt goed voorstellen dat dat irritant is, want als je thuis bent wil je gewoon graag wifi'en. Ik wil er wel bij zeggen dat het zéér onwaarschijnlijk is dat 4G (of elke andere vorm van mobiele data) je wifi-verbinding hindert. Je toestel kan wel een instelling aan hebben staan waarmee het de sterkste verbinding automatisch selecteert, maar als die uit staat, dan zou jij gewoon zelf moeten kunnen selecteren hoe je wilt internetten.

Die instelling die voor jou beslist heet (zoals Ray al eerder zei) 'Slimme netwerkwissel' (Instellingen > Wifi) voor Android of 'Wifi assistentie' (Instellingen > Mobiel netwerk) voor iPhones. Deze opties vind je onder Instellingen 🙂 Als deze uit staan, dan heb je zelf alle touwtjes in handen.

Ik ben heel blij te zien dat het probleem opgelost is intussen! Waarschijnlijk was er gewoon een fout met de wifi-verbinding zelf.

Laat je het me weten als je in de toekomst nog eens ergens tegenaan loopt?

@ Ray en Friesian, dank voor alle hulp, mannen!

Groetjes,
Jihane

Reageer