.

Beantwoord

Waarom synchroniseert mijn e-mail niet op mijn 3G netwerk en heel langzaam op wifi?

  • 18 November 2016
  • 9 reacties
  • 1003 Bekeken

Samsung Galaxy S5: email synchroniseert niet op 3G netwerk en heel langzaam op wifi. Mijn vorige telefoon (zelfde type & abonnement) had dit probleem niet. Ik heb alle synchronisatie instellingen al geprobeerd, dit probleem gegoocheld etc. kom er niet uit. Weet iemand een oplossing? Dank, Tobi
icon

Beste antwoord door Caspar 18 November 2016, 15:18

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Tobi69,

Welkom op 't forum.

Jeetje, dat is ook onhandig. Wat vervelend dat het niet met 3G en ook niet echt met WiFi lukt.

Werkt je internet verder wel goed? Als de e-mail app echt het enige is wat niet goed werkt, dan zal het aan de app liggen. Wat je daarvoor kunt doen is je account verwijderen en die even opnieuw toevoegen. Dit kan er nog wel eens voor zorgen dat het synchroniseren sneller gaat.

Laat je het ons weten of het heeft geholpen? Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar,

Dank voor je reactie. Heb mijn account verwijdert, van de regen in de drup: koste mij nogal moeite het weer toe te voegen: Serverinstellingen deden moeilijk, wist niet of ik moest kiezen voor pop3, imap of exchange? Gedoe, maar bij poging nr. 16 had ik ineens weer toegang tot mijn mail-app. Probeem is helaas niet opgelost, account synchroniseert om de 8 uur, wat ik ook probeer qua instellingen handmatig/automatisch. Het ligt dus aan de email-app?
Je moet bij de synchronisatie instellingen even zoeken naar frequentie.

Ik heb Android 6 (marshmallow) en daar ga ik naar instellingen > Accounts & Synchronisatie > dan kies je de email app. > E-mailinstellingen > dan nogmaals je account aanklikken > en dan onder de kop "Synchronisatie instellingen" kies ik bij "Synchronisatie Schema" mijn gewenste voorkeur.
Dank, maar dit heb ik reed tig keer geprobeert en veranderd: van auto naar handmatig, om de 15 minuten etc.
De reden dat het zo lang duurt kan ook komen door tot wanneer hij moet syncen. Als jij een hele volle mailbox hebt die misschien wel tot maanden of zelfs jaren mails bevat en je synchronisatieperiode staat op "alles" dan kan het ook lang duren en langzaam gaan.

Dus kijk daar ook even naar, wellicht kan dat ook bijdragen aan het oplossen van het probleem. Het kan namelijk ook langzaam gaan / lang duren als je mails grote of vele bijlages bevat.
Ok, stond niet op "alles" maar wel op 2 weken. Het lijkt te werken want jouw laatste bericht komt nu meteen als email binnen op mijn phoon! Nieuwe materie voor mij dit dus weer wat bijgeleerd vandaag, dank voor het advies.
Graag gedaan.. Persoonlijk vind ik het belangrijk om m'n mails die ik real time ontvang meteen op m'n telefoon te krijgen. De box op mijn telefoon is dan ook kleiner dan die op de laptop. Want vele oudere mails heb ik onderweg niet nodig.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tobi69,

Wat fijn dat je iets nieuws hebt geleerd en er iets aan hebt 😃 Raytje is ook echt een held, hè. Klasse!

Heb je nog andere vragen?

@ Raytje, heel erg bedankt voor je reacties!

Groetjes,
Jihane
Nogmaals graag gedaan 🙂

Reageer