.

Beantwoord

Waarom stopt het internet niet automatisch wanneer de bundel op is?

  • 17 October 2018
  • 4 reacties
  • 917 Bekeken

Graag wil ik even met jullie overleggen over een probleem dat ik heb met een afgesloten abonnement voor mijn dochter. Vandaag heb ik alles even nageken en zag dat sinds enige tijd zijn de rekening onverklaarbaar hoog. Graag zou ik zien dat er een begrenzer komt op het verbruik door mijn kind. Gewoon abonnement verbruikt dan is alles ook echt gewoon op en dan ga je niet tegen torenhoge tarieven een kind benadelen. De afgelopen maanden bleken we daardoor ongemerkt 228,36 buiten onze bundel betaald te hebben. Dat is toch aburd. ?
Graag jullie recatie/oplossing hartelijk dank alvast daarvoor
Hartelijke groet,
J. nordmeijer
icon

Beste antwoord door Groentjuh 17 October 2018, 14:17

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als mede-klant kan ik alleen alvast informatie delen, die vroeg of laat toch al benoemd gaat worden. Met een oplossing komen kan ik niet. Daarvoor zal een moderator binnen 1 werkdag reageren.

Ten eerste: Een moderator gaat je gebruikersnaam op het forum aanpassen. Een moderator heeft uw gebruikersnaam aangepast. Deze is nu was uw telefoonnummer en dat is, omdat dit een publiek forum is, niet toegestaan. Op dit moment kan iedereen uw telefoonnummer zien. Moderatoren kunnen op dit forum altijd je nummer zien, dus hebben geen extra hulp daarvoor nodig. Als u een voorkeur heeft, dan kunt u ze helpen door deze te noemen, dan hoeven ze deze niet voor u te verzinnen. en dan past een moderator deze naar uw wens aan.

Bij Simyo kunt u inderdaad nadat de bundel op is nog steeds gebruik maken van internet. U betaald dan het buiten de bundel tarief. Voordat het zover is, stuurt Simyo altijd een waarschuwing per SMS. Simyo stuurt namelijk waarschuwingen bij 80% en 100% verbruik van de bundel. U heeft dan de keuze om MBs bij te kopen en ook om internet af te sluiten. Doet u niets, dan betaalt u buiten de bundel.

Buiten die opties geeft Simyo tips om te voorkomen dat u buiten de bundel komt. Ook tips om te achterhalen waar data aan verbruikt wordt, geeft Simyo. Helaas biedt Simyo echter geen mogelijkheid om het verbruik via Simyo te begrenzen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Jessica,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat zonde dat er zoveel kosten buiten de bundel gemaakt zijn! Zoals Groentjuh ook al aangaf hebben wij inderdaad geen automatische begrenzer van de data maar krijg je wel 2 waarschuwingen per SMS en is het verbruik altijd bij te houden op Mijn Simyo. De pagina die Groentjuh doorstuurt is erg handig! Lees de pagina even goed door zodat het niet meer voor hoeft te komen dat je buiten je bundel blijft internetten.

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Kevin
Badge

Bekend verhaal dit, ik heb nu een jaar Simyo dus ik kan overstappen voor mezelf, vrouw en beide kinderen.

Ik heb het nu al 2 maal meegemaakt dat, om wat voor reden ook (zoals thuis WiFi weggevallen waardoor youtube via 4G doorgaat), er over de bundel wordt heengegaan, wat direct in hoge rekeningen resulteert.

 

groeten

Reputatie 7
Badge +6

Hoi JPL75,

 

Jammer dat je dit ook hebt ervaren, ik kan me voorstellen dat het niet bewust gebeurd is. Wellicht is een dataplafond instellen op de toestellen handig? Je leest er hier meer over:

 

https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/

 

Groetjes,

Daisy

Reageer