.

Beantwoord

Waarom ontvang ik een sms terwijl mijn internetbundel nog lang niet op is?

  • 27 January 2016
  • 8 reacties
  • 140 Bekeken

Hallo,
Volgens "mijn simyo" heb ik een abonnement met een internetbundel van 3000 mb: volgens mijn verbruiksgegevens heb ik hiervan nu nog ongeveer 1000 mb ter beschikking.
Wat is de reden dat ik een sms ontvang met de melding dat mijn internetbundel op is?
Ik heb vorige week ook al een sms ontvangen; toen was de melding dat ik al 80% van mijn bundel verbruikt had.
Ik weet dat ik te oud word voor die rotzooi, maar ik begrijp het niet.
vr gr Rob
icon

Beste antwoord door Caspar 28 January 2016, 14:49

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je netwerk via SMS zegt dat het op is, zou ik daar in eerst instantie naar luisteren. Mijn Simyo loopt enkele uren achter op het werkelijke verbruik. Het zou dus kunnen dat je bundel op is, terwijl mijn simyo dit NOG niet toont.

Zet mobiel internet (eventueel via de optie: Instellingen -> Netwerkinstellingen ->
Internet op je mobiel in Nederland) uit totdat je zeker weet wat de status is. Hiermee voorkom je extra kosten buiten de bundel.

Een moderator kan hier induiken om de echte status te achterhalen, maar tegen die tijd heb jij misschien al tientallen euro's buiten de bundel geïnternet.
Dank voor je reactie; ik heb idd m'n toestel op uitsluitend WIFI gezet. Maar ..... ik blijf het vreemd vinden, temeer de ontvangen sms van vorige week met de melding dat er toen al 80% verbruikt was. In werkelijkheid was er toen pas 50% (= 1.600 mb) verbruikt.
Rob
Reputatie 5
Badge +9
Hoi robo4u2,

Wat raar dat je een sms krijgt terwijl je nog veel Mb's over hebt. Normaal is de sms leidend, maar ik kan ook zien dat je nog 1000 Mb over hebt, dus je kan gewoon door blijven internetten. Ik heb de instellingen van de sms'jes opnieuw goed gezet bij jouw aansluiting. Nu zul je pas een sms krijgen als je daadwerkelijk buiten je bundel gaat.

Wanneer je verdere vragen hebt, zien we je graag terug op het forum.

Groetjes, Caspar
Ook ik krijg net een sms dat mijn internet bundel op is, terwijl als ik op mijn simyo kijk, ik nog 516 van de 750 Mb heb. Vreemd. Vriendelijke groet Ilse
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ilsetraats,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat jij jouw vraag hier komt stellen! Ik jouw geval ligt het net even anders.

Het sms'je wat jij hebt gekregen klopt. Jij hebt in een hele korte tijd erg veel MB's verbruikt. Het sms'je wat wij sturen komt realtime van het netwerk en klopt eigenlijk in 99% van de gevallen. Het bericht Robo4u2 is best uitzonderlijk.

Het verbruik in de Simyo App loopt achter op het daadwerkelijke verbruik. We hebben hier namelijk te maken met een verwerkingstijd. Het aantal verbruikte MB's wordt vanuit het netwerk doorgegeven en verwerkt via Mijn Simyo. Het sms'je wordt direct verstuurd. Als jij in een korte tijd veel MB's verbruikt, kan het zijn dat dit nog niet is bijgewerkt in de app.

Als je de factuur van januari bekijkt, zie je dat je net iets over de internetbundel heen bent gegaan. Maakt dit het wat duidelijker voor je?

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten. We staan voor je klaar.

Groetjes,
Angela
Maar het verbruik op mijn simyo heeft dus langer dan een week 'vast' gestaan en dat klopt niet. Ik stond de dag er voor ook op zoveel Mb's en de dagen daarvoor ook. Groet Ilse
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ilsetraats,

Wat vreemd dat het gevoel hebt dat de App een week lang vast heeft gestaan. Ik zie dat we het overzicht van MB's bij jouw aansluiting élke dag om de 2-3 uur hebben bijgewerkt, omdat je redelijk frequent gebruik maakt van internet. Of begrijp ik nu niet precies wat je bedoelt met 'vast staan'?

Groetjes, Tiury
Meer dan een week hebben mijn Mb's op 516 gestaan. Wat ik op zich niet raar vond, want mijn Wi-Fi staat altijd aan. Maar achteraf bleek dat het gewoon daar op stond terwijl mijn Mb's wel omlaag gingen. Mijn scherm stond 'vast' dus. Ik heb zondagavond om kwart voor 8 een foto van mijn scherm gemaakt en toen stond de laatste update om 15.43u. Pas toen werd mij duidelijk dat het écht niet klopte. Ik had namelijk die dag er voor wel Mb's verbruikt en die waren er niet af na deze update. Er stond nog steeds 516. Maar toen was het dus te laat...helaas

Reageer