.

Beantwoord

Waarom ontvang ik alleen berichten van Whatsapp als ik de app open?

  • 16 April 2014
  • 3 reacties
  • 32842 Bekeken

Beste Simyo,

Ik ben sinds 2 maanden nu klant bij jullie en het valt mij op dat mijn telefoon nauwelijks gebruik maakt van 3G. 3G staat wel regelmatig in bovenaan mijn scherm (zonder knipperende pijltjes), maar zo gauw ik iets open wat internet verbruikt verandert meteen in H+. Ik krijg de indruk dat ik dus geen verbinding heb met 3G, wat erg vervelend is aangezien ik nu whatsapp en andere diensten vaak eerst moet openen om berichten binnen te krijgen. Ik heb een Samsung S4, dus aan de telefoon kan het bijna niet liggen. Kan het zijn dat er iets mis is met het 3G netwerk of mijn aansluiting? Ik hoop dat jullie iets meer duidelijkheid kunnen geven.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Dries 17 April 2014, 10:31

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Marbles,

Welkom op het forum :)

Je zegt dat je pas berichten krijgt als je Whatsapp opent, dat is wel vreemd. Bij Whatsapp kun je bij het installeren aangeven of je alleen berichten wil ontvangen als je de app opent, daarna kun je het niet meer aanpassen. Het zou dus kunnen dat je het bij de installatie verkeerd heb ingesteld.

Wat je ook nog kunt controleren is de app info van Whatsapp. Je vindt dit bij je applicatiebeheer. Als je de app info opent, kun je daar 'meldingen weergeven' aan en uit vinken. Deze moet je 'aan' hebben gevinkt. Als je dat al had, dan is eigenlijk de enige optie nog om Whatsapp van je telefoon te halen en opnieuw te installeren. Let er dan dus goed op dat je dan wel aangeeft dat je altijd berichten wil ontvangen :)

Je geeft ook aan dat als je iets van internet gebruikt 3G verandert in H+. Dat is alleen maar goed, want H+ is sneller dan 3G 🙂 Ik zie ook dat je wel regelmatig dataverbruik hebt, dus je kunt in ieder geval wel gebruik maken van het mobiele netwerk :)

Ik hoop dat je er met deze informatie uit komt. Zou je willen laten weten of het is gelukt? Als je nog vragen hebt, dan help ik je graag verder!
Dankjewel, Dries. Ik zag inderdaad al een andere vraag waarbij het uitgelegd werd over de snelheid. In mijn WhatsApp staat alles goed ingesteld, zeker omdat ie het soms wel heeft en soms niet. Maar nu weet ik in ieder geval zeker dat het niet aan het Internet ligt 🙂.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Marbles,

Soms ontvang je dus wel direct een bericht en soms pas als je de app opent? Vanuit ons ziet het er dus wel naar uit dat alles goed staat. Je verbruikt ook gewoon data inderdaad dus dat is goed 🙂 Als je nog andere vragen of opmerkingen hebt, dan weet je ons te vinden!

Reageer