.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten?


Vorige week met vakantie geweest en ervoor had ik de optie internetten uitgezet om eventuele extra kosten te voorkomen. Daarvoor werkte het ongeveer 2 maanden prima.
Na terugkomst weer op aan gezet maar helaas nu geen internet op mobiel.
Alle opties nagelopen, voorkeur simkaart stat bij mobile gegevens correct.
In een andere vraag las ik dat het mogelijk is dat de functie in de wart kan zijn na diverse keren aan en uitzetten.

Kan dit bij mij ook aan de hand zijn en moet de kaart door jullie gereset worden?
icon

Beste antwoord door Jihane 22 May 2017, 17:21

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Domme vraag, maar internet in het buitenland kan je uitzetten in het toestel maar ook in MijnSimyo. Een van de twee is voldoende, maar vaak doen mensen beide; voor de zekerheid,

Maar dan moet je ze oom weer beide aanzetten natuurlijk. Kortom, staat internet in je toestel en in MySimyo aan?
Dank voor je reactie. Ja op MijnSomyo heb ik de optie internet in Nederland op aan staan, en op toestel bij mobiele gegevens is de juiste simkaart geactiveerd, ik het er 2 in toestel.
Reputatie 7
Badge +7
Dan is het wachten om iemand met nog betere suggesties, of een moderator die resets oid kan uitvoeren.
Toestel uitzetten, 10 minuten wachten en toestel weer aan. Haal bij voorkeur ook even de sim en batterij, mits mogelijk, uit het toestel tijdens die 10 minuten.
Dank Ray, het 10 min plus uitzetten heb ik al gedaan. Ik wacht even op antwoord vd helpdesk van Simyo morgen voor ik toestel uit elkaar ga halen dat gaat nogal lastig bij deze. Misschien is het via hen gewoon te resetten.
Dat mag natuurlijk.. Heb ik ondertussen toch nog één tip.

Internet op je MijnSimyo uitzetten, even wachten en weer aan.

Daarna toestel weer even herstarten, liefst 10 minuten weer uit en weer aan. (zonder dat je de sim en batt. verwijderd )

Lukt dit ook niet dan kun je inderdaad het beste op een moderator wachten. 🙂
Dat heb ik dus ook al gedaan. Op dit forum las ik bij en andere vraag, als antwoord, dat een paar x achter elkaar aan- en uitzetten het systeem in de war kan gooien en er dan door Simyo gerest moet worden. Vandaar dar ik daar maar op wacht.
In de loop der jaren heb ik al zoveel geleerd wat geprobeerd kan worden. Ik ben van een leeftijd dat we thuis nog geen telefoon hadden en typen heb ik op een gewone typemachine geleerd, de hele ontwikkeling van computers etc heb ik meegemaakt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi LotLot,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet kunt internetten in Nederland! Als eerste wil ik je geruststellen voor de volgende keer dat je naar het buitenland gaat. Met een Simyo Prepaid aansluiting kun je niet internetten in het buitenland. Die optie bestaat dus niet. In Nederland moet je echter wél kunnen internetten. Voordat ik van alles ga proberen wil ik je eerst vertellen dat er momenteel (sinds vandaag) een storing is met internetten voor Prepaid klanten. Heel vervelend! We zijn er met z'n allen druk mee bezig.

Toch heb ik voor de zekerheid je internetoptie een reset gegeven, wat inhoudt dat ik de instellingen op netwerkniveau voor je vernieuwd heb. Wil je je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, dan wil ik eerst even die tijdelijke storing afwachten. Daarna gaan we samen kijken of het weer werkt voor jou, goed?

@ Wimj12 en Ray, dank voor het reageren!

Groetjes,
Jihane
Dank voor het antwoord en het resetten maar helaas werkt het nog steeds niet. Is de storing al verholpen en zo ja kan ik dan beter bellen?
Badge +7
Hoi LotLot,

Wat jammer dat de reset niet heeft geholpen! Onze technische afdeling is voor alle klanten die last hebben gehad van de storing, de internetinstellingen weer goed aan het zetten. Dit hebben ze bij jou ook al gedaan. Als je je toestel even opnieuw opstart, zou je weer moeten kunnen internetten.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha
Helaas nog steeds geen internet. Wat nu?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi LotLot,

Sorry voor de late reactie! Vanwege drukte en Hemelvaart konden wij helaas niet eerder reageren :(

Ik zie dat je gelukkig contact heb gehad met een collega van mij. Ze heeft jou een nieuwe simkaart opgestuurd. Ik hoop dat dit de oplossing gaat zijn voor je. Wil je dit ook hier nog even laten weten? Bedankt alvast!

Groetjes,
Angela
Beste mensen van het Team, Vanmorgen weer gebeld, alles nagelopen en daarna heeft een van jullie collega's een reset uitgevoerd.
EN NU WERKT HET WEER!

Ik hoef dus niet meer teruggebeld te worden rond 5 uur.

Heel hartelijk dank voor de snelle antwoorden en andere ondersteuning, erg goede service vind ik het van alle medewerkers die ik aan de telefoon heb gehad en die antwoorden op mijn vraag.

Prima support.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Lotlot,

Wat fijn dat alles weer werkt 😃 Dat is echt goed nieuws. Laat jij het weten als je in de toekomst nog eens ergens tegenaan loopt?

Groetjes,
Jihane

Reageer