.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten?


Krijg het internet niet werkend op huawei y 300
instellingen als volgt alles staat aan op site en op telefoon ,geeft 3 g aan als verbinding
nu al een halve maand geprobeerd ,in het verleden wel gelukt ,waarom nu dan weer niet blehhh

instellingen nieuwe apn aangemaakt Mobiel Internet apn; portalmmm.nl mcc;204 mnc; 08
verificatietype ;geen apn type;default,supl rest staat niet ingesteld.

Ook al de instellingen geprobeerd volgens toestelhulp!
Misschien heeft iemandvan jullie nog een gouden tip ,zodat ik nu eindelijk eens een keertje weer het journaal kan
volgen in mijn pauze, alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Jihane 20 May 2017, 13:59

Bekijk originele reactie

29 reacties

Internet staat aan op mijn simyo, begrijp ik.
Heb je na deze instellingen toestel uit en weer aan gezet?
Daarmee worden ze opgeslagen namelijk.
ja, ik weet dat je het toestel dan opnieuw moet opstarten.Verder na na het opstarten verschijnt er een
h symbool bij de verbinding Wfi uiteraard uitgezet,browser opgestart maar krijg geen verbinding.Ook staat er in het menu wel simyo,dus heel vreemd.Had het weer helemaal opnieuw gedaan zoals je vermeld had.Zelfs de batterij verwijderd 😉
Geeft dan nu ook 3g aan zoals voorheen ook,sorry van mijn late reactie had niet verwacht
dat er zo snel op gereageerd zou worden thanks.Wifi werkt trouwens wel hoor.
Bel even naar 1200, kan zijn dat een reset nodig is bij Simyo.(bereikbaar tot 20:00 uur)
Gebeld naar 1200 klantenservice,ze zullen een reset doen ,dus maar even afwachten dan , plaats dan nog wel even
een bericht over de voortgang
Bedankt voor je terugkoppeling. Fijn weekend nog.:)
Reputatie 7
Badge +10
Hi Mikon,

Wat lastig dat je geen internetverbinding hebt 😞 Ik zie inderdaad dat je al een poosje geen internet hebt verbruikt via 3G. Ook zie ik dat je internetoptie gewoon netjes aan staat (je kunt hierin schakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen). Je hebt gisteren gebeld en mijn collega heeft een reset voor je uitgevoerd op je internetoptie. Ook heeft ze je aangeraden om je simkaart in een andere telefoon te stoppen en andersom. Heb je dit al geprobeerd? Met deze test kun je erachter komen of de kern van het probleem zich bevindt bij je simkaart of bij je toestel.

Laat je me weten of je dat hebt geprobeerd?

Ik haal uit je berichtje dat je 3G bovenin je scherm hebt staan? Kan ik daaruit halen dat je je mobiele data/gegevens netjes aan hebt staan op je mobiel? Wat lukt er precies niet? Kun je bijvoorbeeld niet bij één specifieke app, of kun je ook niet via je browser naar bijvoorbeeld www.simyo.nl?

Hou je me op de hoogte?

@ Friesian, dankjewel voor je antwoorden!

Groetjes,
Jihane
Hallo ,allen bedankt voor de snelle hulp ,was helaas door omstandigheden even afwezig.
Ik heb geprobeerd om een andere telefoon te regelen, ben nog bezig met iets anders, maar
tot op heden nog niet gelukt met de verbinding , moest anders mijn simkaart uitbreken ( andere was microsim telefoon)
en andere hadden geen simlockvrije.( probeer ik nog om simlock vrij te maken ).
Misschien kan iemand mij nog wat apn codes kunnen geven om te proberen, die van de site gaven volgens mij toen ook problemen.Mis ik een bestand op mijn telefoon,die ik misschien
nog toe kan voegen in de android map?

En wat betreft apps of verbinding ,er is geen enkele app die verbinding maakt met internet.
Ik hou jullie op de hoogte
bedankt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mikon,

Jeetje, het duurt ondertussen lang zo. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als het voor jou lastig is om jouw simkaart in een andere telefoon te testen, kunnen wij ook voor deze keer een nieuwe simkaart opsturen. Vanwege al het ongemak, doen we dit dan kosteloos 🙂 Zo kun je deze simkaart testen in jouw telefoon en kunnen we een defecte simkaart direct uitsluiten. Vind je dit wat? Dan gaan we het zo snel mogelijk in orde maken. Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Angela
Hallo,Angela dit zou ik zeer op prijs stellen . En ik vind het echt een goed idee, zo kan ik in elk geval iets meer
proberen.Alvast bedankt hoor :8.
Groetjes Michael
Reputatie 7
Badge +10
Geen probleem, Michael 🙂 Bij deze heb ik de simkaart direct voor je opgestuurd zonder kosten. Binnen 3 werkdagen zal hij bij je op de mat vallen. Je kunt hem activeren via bijgeleverde instructies. Ik hoop dat dit het probleem gaat oplossen of duidelijker gaat maken. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Jazeker houd ik jullie op de hoogte.Alvast mijn dank voor de nieuwe sim.
groetjes Michael
Hallo Angela vandaag de oude sim in een andere huawei y 300 geprobeerd.Geeeen internet.
Oke ,dan de nieuwe kaart geactiveerd ,trouwens supersnel binnengekomen .Maaaar helaas
geeeeen internet .Ik heb mobiel bellen in het buitenland ook maar aangezet voor het geval,dus ik
vind dit heel bijzonder niet te verklaren,ik kan me niet anders bedenken dat het toch te maken heeft met
een of andere instelling voor de huawei y 300.Ik zal de mogelijkheden hier nog even onder vermelden ,misschien
komen er nog tips ,het huilen staat me nader.Ik zie wel een H als verbinding ,maar er gebeurt helemaal nada.

Instellingen mobiele netwerken en mogelijk in te vullen gegevens
Naam
Apn
Proxy
Poort
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Server
MMSC
MMS -proxy
MMS-poort
MCC staat altijd op 204
MNC staat altijd standaard op 08
Verificatietype (keus uit PAP CHAP PAP of CHAP)
APN-type
APN-protocol (keus uit ipv4 ipv6 of beide)
Roamingprotocol voor APN (keuze uit ipv4 ipv6 ipv/ipv6)
Drager ( keuze uit Lte ehrpd of niet opgeven)
MVNO-type (keuze uit geen spn imsi gid)
MVNO-waarde

groetjes een huilende Michael:(
Probeer dit eens
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149?c=54
Al eens eerder geprobeerd,springt dan telkens weer terug naar kpn apn,ondanks opnieuw
opstarten van de telefoon, dus toen kpn verwijderd ,kan de instelling inmiddels wel dromen.
Nog maar een keer geprobeerd,met de nieuwe sim maar doet precies hetzelfde springt dus telkens
terug,dus kpn ( keuzes verwijderd).Weer proberen maar nee,helaas helpt niet.

Al draagt de aap een gouden ring
      zo is het toch een lelijk ding

    Al heeft de sim een gulden rok,
      Zo is ‘et toch maar enkel jok;
      Want schoon zij met een grote pracht,
      Wordt deftig in het spel gebracht,
      En dat ze voor de eerste maal
      Komt prachtig treden op de zaal,
      Komt wonder moedig aan de dag:
      Zij is een aap, gelijk ze plach’;
      Want eer men nog de rolle sluit,
      Zo kijken hare grillen uit,
      Want zijde, goud, fluweel, satijn,
      En geven niet als enkel schijn.
      De vors die huppelt naar de poel,
Al zat hij op een gouden stoel.
( Jacob Cats)

groet Michael
Is het mogelijk om nog een andere telefoon te proberen? Beter, een kruistest.
Ik zal het morgen nog even probere .Ben nu alweer een paar uur bezig en ben nu in staat om mijn telefoon te vermoorden,eerst maar even ertussenuit. Bedankt voor je reactie,tot horens.
groet Michael
Hallo,vandaag een kruistest gedaan met de nieuwe simkaart in een samsung
galaxy s5 , same shit .Dus eerst met de instellingen volgens de site en daarna met de instellingen
volgens Friesian . Ik heb zelfs de 1000 mb geactiveerd om te zien of er inderdaad iets van mb's opstaan.
En inderdaad nu 2000 mb,s waar ik helemaal niets mee kan doen.Schiet mij maar lek. blehhhh Wat klopt er hier nu niet ??????????????????????????? Bermuda driehoek?
Of is mijn abonnement te oud?
Reputatie 7
Badge +7
Woon je in het grensgebied en pakt je telefoon een buitenlandse mast? Als je dan prepaid hebt of internet in het buitenland uit hebt staan gaat het niet werken
(moet zowel in toestel als mysimyo aanstaan).
Handmatig het KPN netwerk selecteren is dan de magische truc.
Tja,wel in de provincie Groningen,maar op de telefoon staat als verbinding simyo.
Voor de rest ook kpn geprobeerd ,maar wordt er niet anders van.Misschien een kpn instelling
gebruiken die wel zou kunnen werken?.Geen idee wat ik dan zou moeten invoeren bij de instellingen.
Toch bedankt voor je reactie .Kijk bellen is geen probleem,ook wordt er nooit met een duitse provider een verbinding gemaakt ,dus dat is dus in dit geval niet aan de orde.Tevens staat mobiel bellen in het buitenland aan.Misschien mis ik nog de optie internetten vanaf een andere planeet.:?

Groet Michael
Een nieuwe simyo kaart is geen kruistest zoals ik het bedoel. Dus KPN /Vodafone/T-Mobile bijvoorbeeld.
Dus instellingen gebruiken van een andere provider? Nee de nieuwe sim had ik gekregen om bepaalde problemen uit te sluiten zoals boven vermeld,kun je nog een keer aangeven wat je bedoeld met kruistest volgens jouw
Jouw sim ander toestel.. andere sim jouw toestel. Om instellingen hoef je geen zorgen te maken, bij plaatsen van andere sim verdwijnen oude APN. Ander netwerk geeft een beter beeld. Nu heb je eigenlijk 2 x simyo getest. KPN heeft dezelfde APN dus qua instellingen geen verschil.
Nee,de andere telefoons hebben geen internet abonnement,dus valt er ook niet te testen met
een andere sim in mijn telefoon,bellen lukt gewoon alleen de mobiele internet doet het niet op zowel
de 2e huawei en de samsung s5 frapant toch?
mikon, je hebt 2 telefoons, je kunt bijvoorbeeld met een prepaid sim van een supermarkt, drogist met de K, al de kruistest doen. Een bundel is niet nodig..

Reageer