Na jaren van onderbroken positief gebruik van jullie services stuit ik opeens op het volgende. Ik heb een abbo voor mijn dochter en die is op het neurotische af bezig met het beheer van haar bundel. Tot mijn verbazing zijn de kosten voor mb's voor de laatste periode opeens 300% hoger. Nalezen van de factuur blijkt een overschrijding buiten de bundel van slechts 9%. Het gaat hier om 180mb totaal waarvan de bulk op één dag met twee incidenten van 60 mb. Deze incidenten hebben exact het aantal mb waardoor ik vermoed dat het om een achtergrond proces gaat.
Dit alles overwegende en het lezen van jullie forum kom ik persoonlijk tot de volgende conclusie. Hoe goed je ook je bundel in de gaten houdt, bij een kostentoename van dergelijke percentages bij geringe overschrijdingen in een tijd dat iig mijn kinderen meer youtube kijken of uitzending gemist, dan 'gewone' tv is de kans aanzienlijk dat we bij jullie binnenkort weer voor hoge kosten komen te staan die niet in verhouding zijn tot het actuele gebruik en de inspanningen om dit te voorkomen.
Ik kan natuurlijk de bundel verhogen maar dat lijkt niet het probleem. Beter zou zijn om bv zoals een andere provider dat doet, buiten de bundel de snelheid drastisch te verlagen zonder extra kosten. Of zodra je bundel op is geen internet meer als optie meegeven in het control panel.
Ik vindt het vervelend om te zeggen maar nu lijkt het alsof jullie verdienen aan de hiaten in jullie eigen systeem, of dat jullie systeem op zn minst niet aansluit bij de realiteit van nu.
Ik ga me ernstig beraden of ik zo wel verder wil met simyo. Het voelt nu alsof er een tijdbom in huis is.
Mvg
J. Baggerman 😠
Beste antwoord door Groentjuh
Bekijk originele reactie