.

Beantwoord

Waarom krijgt mijn dochter van 11 een torenhoge rekening?

  • 27 May 2019
  • 8 reacties
  • 346 Bekeken

gisteren al even via de app gedaan ,maar toch nog even een vraag/melding .
afgelopen weekeind mijn dochter van 11 overstuur,haar sim was geblokkeerd door een te hoog data verbruik .
tot mijn verbazing staat er in het overzicht op veel dagen hetzelfde bedrag aan verbruik ,en deze dagen lag haar telefoon toch echt thuis .
er staan geen apps open en het enige wat zij gebruikt is tictoc. ,ik heb alle adviezen opgevolgt en er staat nu een app op die het verbruik in de gaten houd .
ik zou graag enige coulanche willen zien vanuit simyo .een rekening van 411 euro aan alleen data vind ik absurd hoog .
volgens mijn informatie zou het data verkeer inizichtelijk moeten zijn ,dus niet alleen mb,s op een tijdstip
ik zou graag tot een oplossing komen

m v g
Rene
icon

Beste antwoord door Kevin 28 May 2019, 13:51

Bekijk originele reactie

8 reacties

Beste @Rmarbus - René.

Als medeklant hebben we geen inzage in je gegevens. Ook over het financiële kunnen we geen uitspraak doen, dit is voor de moderator, medewerker van Simyo


Wat we wel kunnen en graag verrichten is met tips jullie helpen om dit soort situaties te voorkomen.

Zou je wat meer kunnen vertellen over merk type telefoon?
Over welk nummer het gaat niet je inlog zou je de 3 laatste nummers kunnen vermelden, bijvoorbeeld...
06xxxxx082.

We horen graag van je!🙂😎
samsung j5 2017 is het gebruikte toestel
laatste 3 cijfers zijn 792

m v g Rene
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Rmarbus,

Welkom op het Simyo Forum!

Dit is inderdaad wel een extreem hoge rekening! Ik geef je graag wat meer uitleg.

Je simkaart kan pas verbinding maken met internet via ons wanneer er geen wifi-verbinding is. De momenten dat het toestel thuis was, is er dus geen wifi-verbinding geweest. Het is dus sowieso verstandig om na te kijken waarom dit toestel geen wifi had op deze momenten. Misschien is de verbinding niet overal even goed binnen. Dit zou je op kunnen lossen met een wifi-versterker. Ook lijkt het me verstandig om thuis de mobiele gegevens even uit te schakelen. Aangezien je dochter een Samsung heeft, is het sowieso mogelijk om een datalimiet in te stellen in haar toestel. Zo kunnen er in ieder geval geen kosten meer ontstaan.

Ook geef je aan dat het vreemd is dat er steeds hetzelfde verbruik te zien is. Bij Simyo delen we langere datasessies op in aantallen van 59 MB. Wanneer er meer data verbruikt is, dan staan hier dus meerdere blokken van onder elkaar.

Aangezien dit extreem hoge verbruik iedere dag plaatsvindt, verwacht ik niet dat dit bijvoorbeeld een update is geweest. Via deze link kun je nagaan waar je verbruik aan opgegaan is. Dit is alleen terug te vinden in je toestel en dus niet bij ons. Meer informatie dan de hoeveelheid MB's en het tijdstip hebben we dus niet. Dit zijn wegens de privacywet ook geen gegevens die wij zouden kunnen verzamelen.

Hopelijk kun je erachter komen waardoor dit verbruik is ontstaan. Hierna zoek ik graag samen met je naar een oplossing!

Groetjes,

Kevin
Hoi Rmarbus - Rene.

Nog even een paar puntjes van mij ter aandacht.
Controleer of slimme netwerkwissel UIT staat bij (geavanceerde) WiFi instellingen.
Kijk ook eens naar de app datally, een handige tool om data te besparen. Wellicht ook iets voor jullie..
Behalve een WiFi repeater kun je ook informeren naar een access point.

Succes jij en je dochter.
Kevin
met de wifi verbinding is niets mis ,echter blijkt dat er apps op de achtergrond blijven draaien .
mijn dochter schuifde alleen de app weg i p v de app te stoppen .
er zit nu een data/verbruiks app op en die van het toestel staat ingesteld op 70% van de max .
feit blijft wel dat de hoogte van het verbruik enorm was ,en we nu zitten met een rekening waar niet overheen te kijken is .
de bruikbare tips zijn netjes opgevolgt ,ik wil alleen nog graag een oplossing voor de factuur .
is het niet mogelijk om het maandbedrag te verhogen oid ? begrijpelijk is dat er betaald moet worden voor het verbruik ,alleen is het verschil tussen 19 euro per maand en ineens 411 euro financieel gezien een drama .
Als er met de wifi niks mis is en de telefoon is daarmee verbonden dan kan er ook geen mobiel verbruik plaatsvinden. Dit kan weer inhouden dat de telefoon ofwel niet verbonden was met Wifi of dat deze toch is weggevallen. Wifi is helaas ten opzichte van mobiel internet een instabiele verbinding.

Succes met het verloop verder.
net met de klantenservice gesproken en echt perfect geholpen .
het verbruik word nu beter gemonitoord ,

bedankt

m v g
Rene
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Rene,

Goed dat alle tips opgevolgd zijn. Zeker de datalimiet zal er voor zorgen dat dit nooit meer voor kan komen. Kijk nog wel even naar de wifi-verbinding. Het kan wel zo lijken dat er niets mis mee lijkt. Feit blijft dat er geen wifi-verbinding is geweest op de momenten van gebruik.

Ik zie inderdaad dat je ondertussen ook telefonisch contact hebt gehad. Fijn dat het zo is opgelost! 😀 Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Dankjewel voor alle hulp Friesian en Ray!

Groetjes,

Kevin

Reageer