.

Beantwoord

Waarom krijgt ik nu al een datalimiet sms?

  • 25 July 2016
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

Badge
Ben net 2 dagen in Zweden paar appjes gestuurd en site weerbericht gekeken.
Waarom krijg ik sms dat ik datalimiet heb bereikt van 60.50 euro terwijl ik volgens mijnsimyo en mijn toestel voor nog geen 2 euro heb gebruikt?
En kost het daarna echt bijna 5 euro per mb als ik limiet uitschakel?
icon

Beste antwoord door Angela 26 July 2016, 12:46

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi R.Hagedoorn,

Wat onhandig dat je nu al een sms'je hebt gehad over het bereiken van de datalimiet.

Ik heb het voor je nagekeken in het systeem. Je hebt inderdaad een foutief sms'je gehad. Hierin staat een onjuist tarief en een onjuist bedrag. Je hebt deze kosten natuurlijk niet gemaakt en we rekenen voor de MB's die je tot nu toe hebt gebruikt, en de MB's die je nog gaat gebruiken, het nieuwe en juiste tarief. Ook al geeft de sms anders aan.

In je eigen verbruik via Mijn Simyo, kun je zien wat je tot nu toe verbruikt hebt en wat de kosten hiervoor zijn. Let erop dat verbruik vanuit het buitenland een langere verwerkingstijd heeft en dat het dus een stuk langer kan duren voordat je dit ziet staan. Op dit moment zie ik ongeveer € 2,- staan. Dit komt dus overeen met het verbruik in je telefoon.

Je kunt doorgaan met internetten in het buitenland door 'Ja' te sms'en. Let er wel op dat je geen waarschuwings-sms meer van ons krijgt. Houd je verbruik dus goed in de gaten via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app. Gaat dit lukken?

Ik zie dat je ook een connectie hebt gemaakt met de satelliet. Dit is of op zee of in een vliegtuig geweest. Bij deze wil ik je aanraden je internet volledig uit te zetten zodra je op een boot stapt of in een vliegtuig. Je betaalt dan namelijk wel € 5,- per MB. Gelukkig is het verder deze keer goed gegaan.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
R.Hagedoorn is overigens niet de enige. Mijn vrouw en ik hadden precies hetzelfde in Denemarken.
Had al 18 eurocent aan data verbruikt. Terwijl het smsje 60 euro aangaf. Op dat moment ga je ook niet gewoon even over door ja' te smsen met een tarief van 5 Euro. Dus je bent gewoon je verbinding kwijt. Vervelend

Volgens mij is gaat er iets fout in een berekening.
Moet nu iedereen eerst tegen dit vervelende probleem aan gaan lopen of wordt er ook daadwerkelijk iets aan gedaan?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi pim138,

Leuk om te zien dat je gebruik maakt van het forum.

Jammer dat je het bericht kreeg dat je 60 euro had verbruikt, terwijl dit niet zo was. Ik snap heel goed dat je toen niet door bent gegaan. Het sms'je klopt inderdaad niet, en je kon gewoon doorgaan met het internet. Wanneer je in de toekomst weer zoiets meemaakt, kun je het beste even contact met ons opnemen. Wij kunnen dan gelijk kijken hoe het met jouw kosten en tarieven zit.

Groetjes,
Caspar

Reageer