.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen verbinding met internet?

  • 1 November 2016
  • 11 reacties
  • 202 Bekeken

Badge
Ingaand 1 november maak ik geen gebruik meer van 4G omdat dit niet interessant is voor mij. Direct per deze datum is er geen mailverkeer meer mogelijk dus ook geen andere verbinding terwijl er geen instellingen zijn veranderd.Mijn mobiel is ingesteld automatische keuze 4G/3G/2G.wat is het probleem?
icon

Beste antwoord door Sean 2 November 2016, 15:54

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Je kan eens proberen om je mobiel op 3g te zetten,
misschien dat 4g het niet doet maar dat hij dat wel probeert.

Groet Paul.
Badge
Bedankt voor je reactie, mijn telefoon maakt een automatische keuze.sinds vanmorgen het ik weer verbinding, misschien een storing gisteren.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Cor de Jong,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je tijdelijk niet kon internetten. Ik heb je instellingen nagekeken en de 4G optie is succesvol verwijderd.

Na het wijzigen van een instelling, is het altijd slim om je telefoon even uit en weer aan te zetten. Fijn dat je inmiddels weer verbonden bent!

Groetjes,
Sean

@Paul, bedankt voor het meedenken.
Badge
Bedankt voor je antwoordt
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Cor de Jong,

Namens Sean zeg ik 'heel graag gedaan!'

Als je nog vragen hebt, ben je van harte welkom op 't Forum!

Groetjes,
Ilias
Badge
Ik heb gisteren toch weer verbindings problemen gehad, ik heb mijn bundel weer aangepast met 4gflex en gaat weer super. Misschien is het merk huawei p9 het probleem
Badge +7
Hoi Cor de Jong,

Wat jammer dat je weer verbindingsproblemen had! Als je telefoon een goede 4G verbinding kan hebben, moet het zeker ook een 3G verbinding kunnen hebben. Ik heb de dekking op jouw adres gecontroleerd, en ik zie dat op jouw adres ook een goede 3G dekking hoort te zijn.

Ik raad je daarom aan om een kruistest uit voeren. Je stopt dan een andere simkaart in jouw telefoon, en jouw simkaart in een andere telefoon. Zo kunnen we zien of het probleem wordt veroorzaakt door de instellingen op de simkaart, of door de instellingen op de telefoon. Zorg er tijdens het testen wel voor dat je telefoon verbonden is met 3G.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha
Badge
Bedankt voor je reactie. De simkaart zat eerst in een Nokia 925 met 3G zonder problemen, vandaar dat ik het vermoeden heb dat de huawei het probleem is met 3G.Ik blijf wel bij de 4G dan heb ik ook geen verbindings problemen, ondanks dat het iets meer kost.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Cor de Jong,

4G gebruiken kan natuurlijk! Mooi dat je daar wel verbinding mee hebt.

Als je toch 3G wilt, dan kan een zogenaamde kruistest veel over het probleem zeggen. Verder kan je, zoals in het begin van het topic is besproken, ook proberen om je toestel op 3G te zetten, in plaats van het toestel automatisch laten kiezen.

Als je nog vragen hebt, of toch nog 3G wilt proberen en de kruistest hebt uitgevoerd, hoor ik graag van je!

Groetjes,
Caspar
Badge
Bedankt voor je reactie, maar ik blijf wel bij 4G.
Reputatie 5
Badge +8
Helemaal goed!

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Sean

Reageer