Mijn vrouw was gisteren onaangenaam verrast door een Simyo-factuur van 219 Euro over maart, waar ze normaal 14 Euro per maand betaalt. Nader onderzoek wees uit dat ze haar wifi uitgeschakeld had staan en dat alle verkeer dus over 4G is gelopen. Haar verbruik bedroeg dik achtmaal haar normale verbruik. Ze heeft de waarschuwings-sms'en (met het percentage uitnutting) wel ontvangen, maar die hebben blijkbaar te weinig indruk op haar gemaakt om er actie op te ondernemen. Ik weet het, eigen schuld, dus we gaan de factuur uiteraard gewoon netjes betalen.
Ik ben vast niet de eerste die dit vraagt, maar is het een idee om naast de sms'en die jullie al sturen, een sms te sturen wanneer de kosten voor dataverbruik een bepaald bedrag overschrijden? Met harde vermelding van het bedrag in Euro's? Dat maakt net even wat meer indruk, vooral op mensen wiens interesse niet bij mobiele telefoons ligt, waardoor zij de juiste actie kunnen ondernemen.
Vrgr
Beste antwoord door Jihane
Bekijk originele reactie