.

Beantwoord

Waarom krijg ik een waarschuwing per sms terwijl ik nog MB's heb?

  • 25 November 2018
  • 9 reacties
  • 214 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4
Zojuist (om 18.10 uur 25 november 2018) kreeg ik een SMS van Simyo dat ik schrikbarend veel verbruikt zou hebben (Ik zou nog 80% over hebben van de 1000 MB)
Terwijl mijn overzicht op Simyo aangeeft, dat ik nog 457 MB tegoed heb tot 30 november 2018.

Wilde jullie mij laten schrikken? (tijdens deze dagen van Sint en Piet en al dat gestommel op het dak is het toch al schrikken) of is er een systeemfout bij overzicht van Simyo??

Ik hoor het graag.
Groeten van Frida

PS: Voor alle zekerheid heb ik internet uitgeschakeld en draai ik op de WIFI.
icon

Beste antwoord door Frida 25 November 2018, 20:15

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Die SMS waarschuwing is leidend. Mijn Simyo loopt altijd een stuk achter! Je krijgt een waarschuwing per SMS als je 80% en 100% van je databundel hebt verbruikt.

Goed dat je bent gestopt met Internetten nadat je de waarschuwing kreeg. Daarmee voorkwam je dat je buiten de bundel ging.

Doe of rustig aan met de rest van je MBs, zet eventueel "Internet op je mobiel" via mijn simyo uit of koop via mijn Simyo extra MBs.
Hoi Frida.

Morguh.🙂

Ik kan me voorstellen dat je onaangenaam verrast bent. Gelukkig heb je de sms op tijd gezien en op een goede manier erger voorkomen. Heb je aan de hand van de goede vraag en tips al gezien wat de oorzaak is en zie je daarin ook het verbruik terug?

Groetjes uit Brabant.
Reputatie 6
Badge +4
@Friesian Goedemorgen Friesian of zeg ik nu even Sinterklaas.....
Zekers was ik onaangenaam verrast gister en ik heb inmiddels het probleem voor het hoge verbruik gevonden van 1 dag, zondag 25 november 2018.
Het lag aan een Youtube filmpje bekijken op mijn telefoon (over boxer honden..... hoe kan het ook anders) die ik kennelijk niet goed had afgesloten. Ik was op een andere plek dan thuis en dus MB gebruikt.

En ja, het item waar jij mij naar toe verwees, heb ik zelf opgestart toen..... uit voorzorg om problemen te voorkomen en toch deed ik gister iets fout.
Nu is alles weer in orde en schakel ik wel uit voorzorg mijn MB pas weer 1 december in.

Thanks Friesian voor de extra nazorg.
Groeten uit Limburg☺️
Hoi Frida, soms blijkt dat sinter-Klaas ook goed is.😀

Dat is al gunstig dat je de oorzaak hebt gevonden .


Toch nog even een vraagje vanwege YouTube. Heb je op YouTube, instellingen (account) ingesteld - bij algemeen - data beperken? Hoge kwaliteit, HD, alleen via WiFi?

En voor de zekerheid, heb je ook Dataeye geïnstalleerd?

Een houdoe uit Brabant.
Reputatie 6
Badge +4
@Friesian Hi Friesian,

Ivm jouw tip hierboven : "Toch nog even een vraagje vanwege YouTube. Heb je op YouTube, instellingen (account) ingesteld - bij algemeen - data beperken? Hoge kwaliteit, HD, alleen via WiFi?"

Wat ik heb gedaan is: Youtube geheel verwijderd van mijn telefoon. Ik keek eerlijk gezegd nooit op Youtube via mijn telefoon (altijd wel via computer) en ik ben meteen genezen.Gister voor de eerste keer en het ging meteen mis. Maar jouw tip zal ik onthouden.

Dataeye ga ik opzoeken.

Een Hoyé vanuit Limburg 🐕
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Frida,

Dat is inderdaad even schrikken! Ik zie Groentjuh en Friesian je al heel goed geholpen hebben! 😃 (Dankjewel beide!)

Het is inderdaad zo dat de waarschuwingsberichten leidend zijn. Deze worden namelijk realtime verzonden terwijl het verbruik in de app dan nog moet worden bijgewerkt. Verstandig van je om even te wachten tot je nieuwe bundels om weer te gaan internetten.

Fijn dat het is goedgekomen!

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag. :)

Groetjes,

Kevin
Reputatie 6
Badge +4
Inmiddels heb ik nog maar 122 MB ????
Reputatie 6
Badge +4
ATTENTIE:
Fout weer gegeven door mij hierboven in eerste stukje over Waarschuwing MB.
Het moest zijn: dat ik nog maar 20% over had vandaag van de 1000 MB.
En het laatste overzicht van Simyo geeft het ook aan.
Het overzicht van Simyo was pas rond 18.09 uur bijgewerkt door Simyo.
Inderdaad geschrokken, nog niet eerder meegemaakt.

Tot zover dit gesprek met mij zelf.😂⏱️
Reputatie 6
Badge +4
@Groentjuh Thanks Groentjuh voor jouw aanvullende informatie en fijn dat je meedenkt.
Ik heb internet op mobiel van Simyo tijdelijk uitgezet tot 1 december.
Groetjes,
Frida

Reageer