.

Beantwoord

Waarom krijg ik een bericht over internetverbruik zonder internetbundel?

  • 27 February 2016
  • 2 reacties
  • 252 Bekeken

Dag allen, ik ben hier nieuw. Ben niet zo heel handig met de mobiel en heb een vraag. Kreeg een bericht van Simyo dat ik internet verbruik zonder internet. Nog nooit gehad. gebruik prepaid en alleen op internet (ga ik vanuit) met wifi ergens...hoe werkt dit en hoe kan dit?? Groetjes ElJo
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 February 2016, 12:09

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi Eljo.

Wanneer je dat bericht krijgt wil dat zeggen dat je data verbruikt via Simyo tegen 0.15 eur per MB. Ik lees uit je verhaal dat je aanneemt dat je uitsluitend via wifi denkt data te gebruiken. Dit berichtje geeft aan van niet. Dat gebeurt op momenten dat wifi zwakker is, dan neemt simyo het over.

Om zeker te zijn dat je geen beltegoed verliest aan MB verbruik log in (pc) op deze pagina, en zet internet uit.
Wifi werkt dan wel zoals jij gewend bent maar de sim is geblokkeerd voor internetverkeer (data).
Mocht je nog vragen hebben, ook wat betreft je mobiel, stel ze gerust.

Een vriendelijke groet,
Friesian.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi EIJo,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je ongemerkt internet hebt verbruikt. Het is inderdaad zoals Friesian uitlegt. Het kan voorkomen dat je telefoon overschakelt op een mobiele internetverbinding wanneer het WiFi signaal verzwakt of volledig wegvalt.

Als je de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uitzet via Mijn Simyo weet je zeker dat dit in de toekomst niet meer gebeurt. Laat je ons weten of dit is gelukt?

Groetjes,
Sean

@Friesian bedankt voor je goede uitleg!

Reageer