.

Beantwoord

Waarom krijg ik de foutmelding "could not connect to server"?

  • 10 June 2017
  • 4 reacties
  • 183 Bekeken

Badge
Ik hoop dat ik hier geholpen kan worden, bij apple wilde ze me niet helpen omdat mijn telefoon te oud was!
Iheb voor het eerst een smartphone, namelijk de Iphone4, omdat ik bij mijn vorrige hulpvraag het advies kreeg om een app te downloaden. Op dat moment had ik nog geen telefoon die dat kon. Ik kon deze telefoon van iemand overnemen. Nu heb ik de betreffende app niet kunnen downloaden omdat de telefoon niet de juiste IOS had. Maar dat terzijde.
Dan nu mijn echte vraag: Ik kon via de iphone met wifi gebruik maken van apps en safari (internet) en dat deed ik al een paar dagen.
Zonder Wifi doe ik niet want ik heb geen internet abonnement. Wil ik ook niet want ik heb dat niet nodig. Maar gister avond zat ik op safari iets op te zoeken toen mijn telefoon zwart werd. Toen het beeld weer terug kwam was de safari pagina gewist, en toen ik er weer op klikte kwam hij niet meer terug en moest ik overnieuw beginnen. Vond ik niet erg, kan gebeuren. Maar toen ik opnieuw naar google ging (of welke andere site dan ook die ik geprobeerd heb) Bij elke site kreeg ik "could not connect to server" Hetzelfde geld voor elke app die op de telefoon staat. Elke app geeft die melding. Dat terwijl het wifi gewoon deed. Sterker nog, op dit moment maak ik via de computer ook gebruik van wifi en daar doet het internet het prima op. Wat kan ik hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Caspar 13 June 2017, 18:06

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Probeer eens een reset home knop en aan/uit knop tegelijk indrukken en ongeveer 10 sec vasthouden tot het apple logo verschijnt en wachten tot hij weer opgestart is.
Check nog even of je weer contact heb met je wifi.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Volcano26,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je opeens die melding kreeg en dat het internet opeens helemaal niet werkte.

Je kan kijken of het aan je toestel ligt of aan je simkaart door een andere simkaart te gebruiken. Krijg je dan hetzelfde?

Als ik het zo hoor lijkt het wel aan je toestel te liggen trouwens. Je zou dan het toestel terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen. Verder kan je de instellingen voor het internet hier vinden. Zo weet je dat dat in ieder geval goed staat.

Verder kan je ook altijd proberen om de wifi verbinding opnieuw in te stellen. Verwijder hiervoor eerst de wifi instelling en stel 'm daarna weer opnieuw in.

Laat je ons weten of het heeft geholpen?

@RonH bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Badge
Bedankt voor jullie hulp. Ik heb eerst geprobeert zoals Ron H zei opnieuw op te starten, dat deed het niet. Wifi ook opnieuw ingesteld, deed het ook niet. Uiteindelijk heb ik zoals Caspar zei alle instellingen vernieuwd. Ik was wel alles kwijt wat op mijn telefoon stond, en er is een item bijgekomen in mijn instellingen namelijk "persoonlijke hotspot" Ik kan die niet openen omdat ik geen 3G aan heb. Mijn telefoon deed het wel weer hierna. Ik heb het probleem weer een keer gehad, en weer het zelfde gedaan. Met de simkaart heb ik nog niet geprobeerd want ik heb geen tweede. Het is wel iets om in mijn hoofd te houden voor het geval dat.
Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Volcano26,

Mooi dat het enigszins geholpen heeft! Jammer dat je het nog een keer moest doen. Als je dit moet blijven doen, dan is het natuurlijk niet zo handig. Hopelijk blijft het toestel hierna goed werken.

Laat je me weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Caspar

Reageer