.

Beantwoord

Waarom kan ik soms niet op openbare wifi netwerken?

  • 25 October 2019
  • 9 reacties
  • 553 Bekeken

Ik kan maar op enkele openbare wifi netwerken op internet. Ik ben verbonden, maar heb geen verbinding. De mensen om mij heen, bijvoorbeeld op een camping of in het plaatselijke ziekenhuis, zijn allemaal verbonden, ik niet. Wifi in de trein, op de heenweg wel,  op de terugweg niet. Waar kan dat aan liggen. Er zijn ook wel openbare netwerken waar ik wel verbinding heb.

icon

Beste antwoord door Ron H 25 October 2019, 14:16

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoogstwaarschijnlijk aan je toestel lees defect/Instellingen, maar sowieso niet aan simyo wifi staat los van hun.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi Martin! 

 

Balen dat je niet altijd op wifi-netwerken komt! Valt er een lijn te trekken in wanneer het wel/niet lukt? Sommige wifi-netwerken vereisen bijvoorbeeld dat je eerst op een webpagina dan nog akkoord gaat met voorwaarden. Maar het kan aan zóveel dingen liggen, dat het moeilijk te adviseren is! Wat voor telefoon heb jij precies? :) Dan kunnen we vanuit dat punt samen verder denken!

 

Ik hoor het graag van je!

 

@ Ron, dankjewel voor je reactie!

 

Groetjes,

Jihane

Hallo Jihane,

Nee, er zit geen logica in. Soms kan ik direct op internet, maar meestal lukt het niet om via een site op internet te gaan. Ik wordt dan gewaarschuwd dat internetcriminelen mijn wachtwoorden zouden kunnen stelen. Ik heb al eens gehoord dat het aan de antenne in het toestel kan liggen.

Ik heb een Samsung Galaxy Core Prime LTE

Reputatie 7
Badge +10

Hi Martin, 

 

Dank voor je terugkoppeling! Wat vreemd allemaal! Verbindt je Samsung Galaxy Core Prime LTE wel met wifi netwerken thuis?

 

Groetjes,

Jihane

Ik weet niet welke browser je gebruikt, maar probeer eens of Firefox verschil maakt. 

Hallo Jihane,

Thuis heb ik prima contact, en ook enkele openbare netwerken. Bijvoorbeeld bij Obelink in Winterswijk. Bij MacDonalds soms wel en soms niet. In de trein soms wel en soms niet. Dus vaker niet dan wel. 

Reputatie 7

Beste Martinvdv, omdat je toestel de ene keer meer moeite schijnt te hebben met het maken van een WiFi-connectie dan een andere keer, moet je het probleem echt zoeken in de instellingen van je telefoon. Ik weet niet of Samsung ook een forum heeft, maar dan zou je je vraag daar eens kunnen neerleggen.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Martin, 

Bedankt voor je reactie! :blush:

Heb je al een andere browser geprobeerd zoals Friesian adviseert?

Ik weet wel dat ik met m'n iPhone soms ook issues heb als het gaat om verbinding maken met openbare WiFi-netwerken. Dat ligt niet zo zeer aan je toestel, maar meer aan het netwerk. Ook is het zo dat je vaak eerst op een aparte website akkoord moet gaan met algemene voorwaarden voordat je verbinding hebt. Of is dat niet waar je tegenaan loopt? :nerd:

Groetjes,
Bas

Reageer