.

Beantwoord

Waarom kan ik nog geen nieuwe internetbundel kopen?

  • 9 September 2017
  • 15 reacties
  • 261 Bekeken

Badge
Ik wou zo weg, maar zag dat internet prepaid bijna op was. Om op zeker te spelen even vliegtruigmodus aangezet en mijn 2mb opgemaakt. Maar kan nog geen nieuwe bundel kopen. Hoelang duurt dat voor dat Simyo ziet dat ik geen internet meer heb!
Ga ik gebruiken zonder bundel ja dan ga ik betalen, maar moet ik nu 4 uur wachten?
icon

Beste antwoord door Caspar 11 September 2017, 10:08

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je vraag over het niet kunnen kopen van een bundel kan ik niet beantwoorden, maar er is 1 ding wat ik niet begrijp: je hebt de vliegtuigmodus aangezet en toen 2MB opgemaakt. Maar als je de vliegtuigmodus aanzet dan heb je helemaal geen mobiel internet via Simyo. Die 2MB moeten dus via WiFi zijn verbruikt. 🤔
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Marjan de 1e,

Welkom op 't forum :)

Wat jammer dat je nog geen nieuwe internetbundel kon aanschaffen. Zoals Scotsmanzegt is het niet mogelijk om MB's via Simyo te gebruiken wanneer je toestel op vliegtuigmodus staat. Verbinding via het internet is dan namelijk niet mogelijk.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat het al gelukt is om een nieuwe internetbundel aan te vragen. Gelukkig maar! Hou het volgende keer even in de gaten. Als het weer niet lukt, raad ik je aan gelijk naar 1200 te bellen. Dan kan de klantenservice gelijk zien wat er mis gaat.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

@Scotsman bedankt voor je hulp!
Badge
Ben ik weer, maar nu over de uitleg van de vliegtuigmodus.

Ik heb dus net 3 nov. 15.25 uur mijn mobiel in vliegtuigmodus gezet omdat:
Simyo zegt er zijn nog 4 mb over, maar mijn datamanager zegt:'Je hebt al 150 mb gebruikt."
Ik kan dus geen nieuwe bundel kopen zolang er bij Simyo nog mb's op staan.
Om nu geen verdere kosten op te lopen en omdat ik dus niet weet wanneer Simyo de gegevens bijwerkt heb ik dus mijn mobiel "hoewel Simyo zegt je hebt nog 4 mb" al in de vliegtuigmodus gezet."'

Als iemand een betere manier heeft om geen extra kosten op te lopen hoor ik dat graag!
Badge
Even vermelden ik heb 1x een berichtje gehad dat ik 50% van mijn bundel verbruikt hebt.
Dus het bericht uw internetbundel is op of zoiets zit ik nog steeds op te wachten.

De WIFI hier in het gebouw is slecht, valt regelmatig weg, vandaar dat ik geen risico neem.

Als iemand een betere manier heeft om geen extra kosten op te lopen hoor ik dat graag!

2 Dingen, @Marjan de 1e je geeft zelf al aan dat Wi-Fi regelmatig wegvalt dus onderzoek eens zou ik zeggen hoe je dat kunt oplossen. Informeer eens, is nooit verkeerd, bij een computerwinkel naar een Wi-Fi versterker of een accespoint of dat de situatie verbetert.

Dit speelt een maand later alweer. Dus zijn er 2 opties bij Simyo om eens te bezien.
  1. Zou sim only niet interessant zijn voor je waarbij je al grotere databundels kunt kiezen dan bij prepaid? En dat i.c.m. bijvoorbeeld 100 belminuten? Je kunt dan al sowieso bij een 80%sms 500 MB bijkopen.
  2. Kiezen voor automatisch verlengen van je prepaid databundel.

Kijk eens naar bijvoorbeeld een 13 en 16 euro sim only voor 3 euro meer heb je al het dubbele van de hoogste prepaid internetbundel.
Badge
Beste Frieslan,
Als 1e de wifi valt weg en meteen internet, dus geen idee of een wifi versterker helpt. Buren hebben geklaagd en omdat het een seniorenflat is zouden de kabels toen niet zo n grote hoeveelheid hoeven te hebben. Heelaas bijna alle buren hebben nu pc en mobieltjes.

2e Ik hou er niet van geld te verspillen, als ik een vast maandelijks abbonement neem, ben ik aan het eind van de maand kwijt wat ik te veel gekocht heb. (Gelukkig werken supermarkt en slager nog niet zo!)
Mijn belverbruik is over de laatste 6 maanden 9,35 euro dus gemiddeld 1,55 euro per maand gemiddeld.
Mijn internetverbruik is nog geen 150 mb per maand.
Deze maand is wat meer i.v.m. uitjes.
Maar Simyo gaf gisteravond aan dat ik nog 4 mb had. Is mijn Datamanager iets te royaal geweest met berekenen.
Met een beetje uitkijken haal ik dan het einde van de prepaid maand nog.
Nog 5 dagen voor 4 mb. Maar zo blijft het wel spannend. Over de nacht zet ik wel mobieltje uit.
Badge
P.S: Mijn prepaid bundel wordt automatisch verlengd zodra saldo onder de 2 euro komt.
Daar is Simyo snel bij, dus dat is het punt niet. Maar internet, 2x per dag momentopname!
Ik snap het beste Marjan.

In het kort verteld wordt eigenlijk het Wi-Fi netwerk te zwaar belast. Aantal gebruikers..toestellen,.....beton.
Maar bij mijn weten is varkensvlees korter houdbaar dan varkens. Zuivel, zuivelproducten korter dan koeien qua THT.

Eigenlijk zouden er qua sim only kleinere bundels en kleinere bundelkosten moeten zijn voor ONS de kleine gebruiker bij Simyo. Voordeel wat dan ook komt kijken is dat 4G beter ontvangst geeft in gebouwen bij de lage frequentie.

Maar ja, wat is belangrijker de prijs die je betaalt of de grootte van de bundel?,

Je zult het misschien niet hebben verwacht.
Wij, jij en ik zitten op een zelfde lijn. Zuinig...
Onder aan de streep.

Eerlijk gezegd, ik begrijp ook niet waarom gegevens van moeder kpn niet eerder worden verstrekt zodat anderen, jij en ik beter geïnformeerd worden. Al is er een waarschuwing zou dat beter moeten kunnen voor een communicatie tussen provider en gebruiker.
Badge
Gewoon even vermelden waard vind ik: vannacht 00:08 was mijn internettegoed nog 2 mb. Nu 11.21 uur nog steeds terwijl ik bezig ben geweest en via datamanager sta ik nu op 0,6 mb.
Dus ja ik kan nog steeds geen nieuwe bundel kopen, want ik heb nog tegoed. Maar als ik straks weg ga zijn mijn 2 mb natuurlijk op, dan moet ik met mobiel bundel aanschaffen.
Nu heb ik nog een saldo van 8,43 dus dat zou gratis kunnen, tenzij ik omdat ik de deur uit ga en ja op straat toch wat internet verbruik over de 2 mb kom.
Jammer dat A: de opname gegevens zo lang duren, 2x per dag
en B; je niet onder de 10 mb gewoon weer nieuwe bundel kan kopen.
Heb je de volgende maand een bundel van 160 mb,
Precies op de afloopdatum van de maand wordt toch om 23.59 uur het overschot weggehaald.
Dan was Simyo inderdaad een top provider en kreeg een 10, nu maar een 6,5 omdat je zelf zo heel erg moet opletten om niet te veel extra kosten te maken.
Even uit interesse, off topic, wat zou je een maandprijs noemen waarmee Simyo je over kan halen naar sim only? Bel en data....
Badge
Dat zou ik dus even moeten bekijken, berekenen. Maar daar kom ik op terug.
Heb net Simyo overzicht gehad om 8.08 was mijn internetbundel dus al op.
Vorige bericht was dus van 11,31 uur.
Meteen nieuwe bundel aangeschaft, maar nu komt er weer wat kijken, vergeten mobiel in vliegtuigmodus te zetten en datamanager zegt je hebt al weer 5mb gebruikt. Iets waardeerde zich zelf opof zo. Dus benieuwd of die afgeschreven gaan worden.
Badge
Heb het dus even bekenen vanaf dec.2016 tot okt.2017.
voor bellen heb ik in totaal 740 minuten gebruikt en voor internetten 1050 mb.
Dat is gemiddeld per maand dus bellen 64 minuten en internetten 95 mb.
Bij die 64 minuten zitten ook 3 duurdere maanden dec.2016 en jan,febr. 2017.

Dus je ziet prepaid is voor mij ideaal.
Het is alleen dat ik soms 1x per maand tegen het einde van het internettegoed aan loop met de vertraagde service van Simyo.
Want tot september werd het teveel gekochte gewoon vlot verwijderd om 23.59 uur.
In oktober werd er 00.13 uur 1 ct afgetrokken voor internetverbruik, waar ik niet zo tevreden mee was want dat koste me toen 1,56, weer de trage service van Simyo. Maar de rest van de maand ben ik erg tevreden.

P.S. Heb internet al afgestruind voor andere providers voor prepaid. Blijf nog even hier hangen.
Ik heb ook een sommetje zitten maken.
150 MB voor €5.00
64 min. voor €6.40
Uitgaande van het gemiddelde rond ik het af naar €11.00 per maand

Praktisch

Kijk eens of het interessant is om voor €2.50 meer dan het dubbele iets voor je is.
Uiteindelijk ligt de keuze bij jou... Geen ongemak voor €2.50 extra en wat speling met de mindere WiFi en vooral een betere bescherming, de dingen die vermeld staan in de algemene voorwaarden van de provider.

Kijk en vergelijk je kosten met zowel prepaid en sim only. Uiteindelijk gaat het onderaan de streep om het bedrag, jouw wens, jouw keuze, jouw goed gevoel...

Fijne zondagavond nog Marjan de 1e.
Groet
Friesian
Badge
Heb het even bekenen maar:
van die 13 50, euro per maand gaat dan ongeveer;
voor het bellen sms van de 100 worden er 50 zeker niet gebruikt
voor het internet van de 1000 mb worden er dan zeg veel 200 mb gebruikt.

Dus omdat Simyo in zijn voorwaarden heeft staan dat ik goed op moet letten, maar zelf pas reageert door na 4 hele uren een bericht door te sturen dat mijn internet bundel op is zou ik extra moeten betalen?
Laat mij dan maar 1 dag even klagen op het Forum omdat het zolang duurt voordat Simyo de boel op orde heeft dan dat ik elke maand ongeveer 6, euro zeker kwijt ben.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marjan de 1e,

Super jammer om te horen dat je het niet fijn vindt dat je verbruikt vertraagd wordt verwerkt.

Het is voor ons helaas niet mogelijk om je verbruik vaker te verwerken. Belang is wel dat je er bewust van bent dat je verbruik alleen bij wordt gewerkt als er überhaupt verbruik plaatsvindt. Gemiddeld verwerken wij je verbruik acht keer per dag, mits er verbruik heeft plaatsgevonden natuurlijk. Houd er trouwens rekening mee dat de DataManger ook verbruik via WiFI bijhoudt. Het is onmogelijk dat hier zo'n groot verschil in zit.

Ik snap heel goed dat het enorm vervelend is dat je pas een nieuwe internetbundel kunt activeren als je MB's helemaal op zijn. Maar heb je er wel eens over nagedacht om je internetbundel automatisch te verlengen? Je beltegoed wordt al automatisch verlengd, maar ook je internetbundel kan verlengd worden als 'ie opraakt. Zo hoef jij je geen zorgen te maken dat je kosten maakt buiten je bundel. Dat scheelt weer!

Het is overigens zeker een goed idee om het mogelijk te maken een nieuw internetbundel aan te vragen als je bijvoorbeeld nog 10 MB over hebt. Ik zal het op onze Wall of Change zetten. Dit is een muur waar wij alle suggesties van onze klanten en collega;s op plaatsen om ons product te verbeteren.

Als je meer vragen hebt, dan hoor ik het graag!

@Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer