.

Beantwoord

Waarom kan ik niet via Whatsapp bellen met een prepaid onbeperkt internet bundel?

  • 23 April 2020
  • 2 reacties
  • 805 Bekeken

Badge

Ik heb sinds 15 april onbeperkt internet.  Er staat dat men op een normale manier gebruik kan maken van whatsapp bij onbeperkt internet, maar geen gebruik van youtube en andere social media. Aangezien ik aan social alleen whatsapp en twitter gebruik buiten de deur besloot ik onb internet te nemen. Ik heb gemerkt dat dit niet klopt, whatsapp werkt niet. 

Buiten de deur, geen thuiswifi, kun je geen films en fotos downloaden via whatsapp. Daarnaast kan men NIET via whatsapp bellen, ook zeker niet met beeld. 

@Simyo 

Is dit een tijdelijke hickup of is dit zoals het bedoeld is. Als dat zo is dan zou onbeperkt internet niet aan te raden zijn. Thuis werk je namelijk meestal via je internet provider en heb je simyo niet nodig.  

Ik zal volgende maand zeker geen onbeperkt internet nemen of aanraden indien dit zo blijft.

 

Da

icon

Beste antwoord door Groentjuh 23 April 2020, 13:18

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb sinds 15 april onbeperkt internet.  Er staat dat men op een normale manier gebruik kan maken van whatsapp bij onbeperkt internet, maar geen gebruik van youtube en andere social media. Aangezien ik aan social alleen whatsapp en twitter gebruik buiten de deur besloot ik onb internet te nemen. Ik heb gemerkt dat dit niet klopt, whatsapp werkt niet. 

Buiten de deur, geen thuiswifi, kun je geen films en fotos downloaden via whatsapp. Daarnaast kan men NIET via whatsapp bellen, ook zeker niet met beeld. 

@Simyo

Is dit een tijdelijke hickup of is dit zoals het bedoeld is. Als dat zo is dan zou onbeperkt internet niet aan te raden zijn. Thuis werk je namelijk meestal via je internet provider en heb je simyo niet nodig.  

Ik zal volgende maand zeker geen onbeperkt internet nemen of aanraden indien dit zo blijft.

 

Da

De onbeperkt bundel bij prepaid heeft een maximale snelheid van 128 Kbps. Dat is eigenlijk de enige limiet die er is. Zolang je het met die 128Kbps kunt doen, gaat het prima met die bundel.

Dat is zou genoeg moeten zijn van tekstberichten versturen en ontvangen via Whatsapp. Websites bezoeken zou ook kunnen, maar dat duurt wel langer met laden. Gelukkig kan dat ook prima, want zo erg is laadtijd niet voor een website.

Bellen via whatsapp in niet gemaakt ingericht om met trage verbindingen om te gaan. Het vraagt gemiddeld 128Kbps. Daarnaast is het voor bellen belangrijk dat dat snel werkt anders gaat het niet goed met bellen. Daardoor zou het best kunnen dat het niet lukt om te bellen via whatsapp.

Video bellen kan zelfs nog meer verbruiken dan youtube filmpjes kijken, dus dat werkt logischerwijs echt niet. Dat vraagt een veelvoud t.o.v. normaal bellen via whatsapp.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Dideyo,

 

Welkom terug op ons Forum! Ik heb je vraag even naar een nieuw topic verplaatst, het andere topic vond ik minder relevant. 

 

Groentjuh geeft hierbij al een volledige en correcte omschrijving van de mogelijkheden van onze prepaid onbeperkt internetbundel. Daar heb ik verder niets aan toe te voegen, bedankt Groentjuh! 

 

Alvast een erg fijn weekend! :grin:

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer