.

Beantwoord

Waarom kan ik niet op WiFi met mijn Huawei P8 Lite?

  • 1 October 2016
  • 7 reacties
  • 13811 Bekeken

Ik heb sinds 23 Mei een Huawei P8 Lite, gekocht in de telefoonshop van Simyo. Begin augustus begon de telefoon keuren te vertonen mbt de wifi connectie en snelheid, sinds begin september heb ik geen enkel netwerk meer kunnen 'zien' met mijn telefoon(terwijl iedereen om mij heen vrolijk van het wifi gebruik maakte).

Na eindeloos veel gegoogle, trucjes proberen, cache wissen, lokale updates uitvoeren enz enz --> Nog steeds geen verbetering, software matige problemen zijn wel redelijk uitgesloten lijkt mij.
Dan nu mijn vraag: is dit een bekend probleem en wat gaan wij hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Ray 1 October 2016, 15:54

Bekijk originele reactie

7 reacties

De Huawei P8 Lite is één van de telefoons die ik in bezit heb. Ik herken het Wifi probleem niet. Nu is Simyo geen aanbieder van Wifi, dus misschien ligt het probleem bij de provider daarvan.

Dus wat ik kan adviseren om te doen is het Wifi signaal controleren met andere apparaten zoals een laptop. Vaak helpt het veranderen van het kanaal.

Als laatste redmiddel is een reset te overwegen naar de fabrieksinstellingen. Maar het maken van een back-up is dan zeer aan te bevelen omdat je alles kwijt kan raken.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi pmvandijk,

Wat vervelend dat je toestel geen enkel WiFi netwerk meer kan zien.

Ik raad je aan om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Er lijkt een probleem te zijn met het zien van WiFi netwerken en dit lijkt me een probleem van het toestel. Hopelijk kan het terugzetten naar de fabrieksinstellingen dit verhelpen, anders zullen we naar andere mogelijkheden moeten kijken.

Heb je verder geen andere problemen? Kan je wel gewoon op mobiel internet en bellen/sms'en?

Kan je ons laten weten of het terugzetten naar de fabrieksinstellingen heeft geholpen?

@Raytje bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Beste Caspar,

Hartelijk dank voor je reactie. het resetten van de netwerk instellingen én ook het terug zetten naar fabrieksinstellingen zijn de eerste dingen die ik heb geprobeerd, vervolgens heb ik handmatig Android updates uit gevoerd(naar 6.0, die was toen nog niet beschikbaar via de update). Daarna heb ik heel Google uitgespeeld op zoek naar andere geneesmethoden van dit kwaaltje, helaas niks gevonden dus.

Ik heb het sterke vermoeden dat het een hardware matig probleem is. Gezien ik de telefoon via simyo heb gekocht, 'de telefoonshop', geloof ik dat de garantie dus ook via simyo verloopt.

Ben benieuwd
Reputatie 3
Badge +5
Hoi pmvandijk,

Wat enorm vervelend! Het lijkt inderdaad op een probleem van de hardware.

De garantie op het toestel is één jaar geldig en waterschade valt niet binnen de garantie. Op onze volgende servicepagina vind je meer informatie over wat je moet doen als je het toestel voor reparatie wilt opsturen.

Gaat dat lukken?

Groetjes,
Ilias
Fabrieksgarantie is 2 jaar.. Dat is zo bepaald door wetgeving.
Zie ook dit artikel;
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/127/garantie-op-een-mobiele-telefoon-of-smartphone
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Raytje,

Gister ben ik uitgegaan van de informatie die op onze website staat. Na jouw reactie heb ik het nagevraagd en het blijkt inderdaad dat de informatie niet klopt. Garantie is inderdaad 2 jaar geldig. Dit is dan op basis van fouten in het technische deel van het toestel bij redelijk gebruik van de klant.

Waterschade valt niet onder redelijk gebruik van de klant en valt dus niet onder de garantie.

Goed dat je dit hebt aangegeven, Raytje! We zullen het zo snel mogelijk aanpassen! Bedankt.

Groetjes,
Ilias
Graag gedaan. 🙂

Reageer