.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 3 July 2017
  • 7 reacties
  • 160 Bekeken

Roaming en internetten in het buitenland staan gewoon aan en toch kan ik niet internetten in België. Wat doe ik nog fout?
icon

Beste antwoord door Caspar 4 July 2017, 17:11

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi moniqueH,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat het internet in het buitenland niet werkt. Ik zie inderdaad dat de optie aanstaat. Ik heb de instellingen voor het buitenland gereset waardoor de instellingen opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.

Kijk verder eens of de instellingen in je toestel goed staan! De juiste instellingen voor jouw toestel vind je hier.

Laat je me weten of het je is gelukt?

Groetjes,
Caspar
Hoi caspar. Het is gelukt. Ik heb de instellingen nog aangepast en toen werkte het. Dank je
Reputatie 5
Badge +9
Hoi moniqueH,

Goed om te horen dat het gelukt is! Als je nog andere vragen hebt, hoor ik graag van je.

Groetjes,
Caspar
Hallo,
Mijn internet in het buitenland functioneert niet. Ik heb ben al alles nagegaan wat op de site en in het bericht hierboven aangegeven staat. Tips?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Metselaar,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je niet kunt internetten in het buitenland! Ik zie dat jouw buitenlandse internetoptie netjes aanstaat via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Deze optie heb ik voor jou een reset gegeven, wat inhoudt dat ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil ik je vragen of je dataroaming aan hebt staan. Als ook dat gedaan is, wil je dan je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen) nakijken? Je vindt ze op je mobiel onder Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Als ook dat niet werkt, wil je dan verschillende buitenlandse netwerken uitproberen? Je kunt dat doen door op je telefoon te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar kun je dan uitvinken dat je mobiel automatisch naar netwerken zoekt. Daarna mag je alle mogelijke netwerken uitproberen.

Laat je mij weten of je er zo uitkomt?

Groetjes,
Jihane
Ik heb ook het zelfde probleem ik ben momenteel in Frankrijk en kan niet internetten al mijn instellingen staan juist
Badge +7
Hoi Loisw,

Dat is wel jammer zeg! We zijn je hier ook al mee aan het helpen in je eigen topic. Is het goed dat we je daar verder helpen?

Groetjes,
Samantha

Reageer