.

Beantwoord

Waarom kan ik geen internet gebruiken in het buitenland met Prepaid?

  • 19 September 2017
  • 14 reacties
  • 222 Bekeken

Badge
Goededag,
Ik wil graag één goede reden waarom ik als prepaid klant geen gebruik zou kunnen maken van mijn eigen betaalde internetbundel in het buitenland

Graag uw reactie
icon

Beste antwoord door Els 20 September 2017, 13:57

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Margretvb,

Ik zie maar één reden, de regels die Simyo hanteert. Na het afschaffen van de roaming binnen de EU, beter omschreven zone 1, zie ik ook geen goede reden om deze beperking voor prepaid te handhaven.
Eigenlijk wilde ik een like geven omdat ik er hetzelfde over denk maar ik kan het niet liken dat Simyo dit verkiest en het risico wil nemen op verlies van klanten..
Reputatie 7
Het is zoals het is. Simyo doet hier niet aan.

Dit neemt niet weg, dat ik ook niet begrijp waarom dit niet mogelijk is.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Margretvb,

Leuk om je hier weer op het forum te zien. 🙂 Ik snap dat je graag met je internetbundel ook online wilt zijn in het buitenland. Op dit moment is het helaas niet mogelijk om je je Simyo Prepaid gebruik te maken van mobiel internet in het buitenland. We staan uiteraard open voor de wensen van onze klanten en zijn dan ook alle mogelijkheden aan het onderzoeken om dit in de toekomst aan te passen. Op het moment dat we dit gaan wijzigen, communiceren we dit natuurlijk direct! Heb je hier nog vragen over?

@ Friesian, franswon & RicoK, bedankt voor jullie input. We bekijken natuurlijk altijd de mogelijkheid om mee te gaan met veranderingen. :)

Groetjes,
Els
Beste @Els, even dit topic als voorbeeld.
Voorbeeld
Dit voorbeeld speelt al een tijd terug, de TS vraagt om 1 reden, daarop zie ik van jou volgens mij geen verklaring op een waarom, alleen een bevestiging van wat de TS al wist.
Op dit moment is iets wat altijd al speelt en bij anderen niet, onbegrijpelijk na mijn topic nog steeds sprekend over bekijken....jammer..een mijns inziens verkeerde keuze.
Reputatie 7
Badge +9
Zodra er een prepaid met internet n het buitenland komt van Simyo neem ik er één, mijn Base simkaart heb ik eigenlijk niet meer nodig en ik heb een dual-sim toestel. Een tweede simkaart is reuze handig!
Reputatie 7
Badge +10
Dit voorbeeld speelt al een tijd terug, de TS vraagt om 1 reden, daarop zie ik van jou volgens mij geen verklaring op een waarom, alleen een bevestiging van wat de TS al wist.
Op dit moment is iets wat altijd al speelt en bij anderen niet, onbegrijpelijk na mijn topic nog steeds sprekend over bekijken....jammer..een mijns inziens verkeerde keuze.


Hoi Friesian ;)

Op dit moment is internet in het buitenland een service die we niet verlenen. Dat is geen optie waar je wel voor kunt kiezen. We zijn hier altijd erg transparant over - het is makkelijk te vinden op de website, en er wordt nooit omheen gedraaid. Wat zou je graag willen horen? Een extreem technische omschrijving van wat er precies aan de hand is? Zoals jij ook wel weet, schieten we daar niets mee op. Het is dan immers alleen het moeilijker uitleggen wat al verteld is: het is niet mogelijk momenteel.

Zal daar ooit verandering in komen? Misschien! Dan houden we jullie daar zeker van op de hoogte. Ook dit weet je. Geen zorgen, dus!

Franswon, ja! Een duo-sim toestel lijkt me ook wel echt handig ja. Gebruik je die tweede simkaart-opening alleen als je in het buitenland bent?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Jihane,

Ik gebruik de Base-kaart ook als ik vanuit Nederland naar België bel, dan roam ik wel en ben ik goedkoper uit dan wanneer ik met Simyo vanuit Nederland naar België bel.
Dit is alleen naar vaste nummers, mobiele nummers hebben (in mijn kennissenkring) allemaal WhatsApp, Messenger en/of Viber.
Zodra Simyo met prepaid met internet buitenland kom dan neem ik een Simyo prepaid kaart als reserve in mijn Acer mobieltje.


Hoi Friesian ;)

Op dit moment is internet in het buitenland een service die we niet verlenen. Dat is geen optie waar je wel voor kunt kiezen. We zijn hier altijd erg transparant over - het is makkelijk te vinden op de website, en er wordt nooit omheen gedraaid.

Niet alleen op de site maar ook in de algemene voorwaarden, niet dat jullie als moderator meteen naar verwijzen maar dit staat bij 22.3.

U kunt Prepaid tegoed alleen gebruiken voor de diensten
die we aangeven.

Wat zou je graag willen horen?

Een extreem technische omschrijving van wat er precies aan de hand is? Zoals jij ook wel weet, schieten we daar niets mee op. Het is dan immers alleen het moeilijker uitleggen wat al verteld is: het is niet mogelijk momenteel.

Zal daar ooit verandering in komen? Misschien! Dan houden we jullie daar zeker van op de hoogte. Ook dit weet je. Geen zorgen, dus!

Groetjes,
Jihane

Hoi Jihane,

Het gaat er niet (direct) om wat ik wil horen, maar ik verplaats mij in de TS.
Voor mij zou als vraagsteller een uitleg kunnen zijn, en ja ik weet het -
Stel je als moderator deze reactie voor.🤔 🙂 -
voor dit beleid.Bij prepaid ontvangen wij de gegevens ter verwerking later dan bij sim only omdat dit volgens een ander traject loopt.
Bij buitenland gebruik zou dit nog langer kunnen duren. Belminuten/sms is meer concreet/bewust dan data gebruik. Omdat wij door de vertraging, zeker bij prepaid, niet het risico op hoge kosten op jullie bord als klant willen afschuiven hebben wij, Simyo, gekozen
Wie weet verandert dat ooit.

- Is dit extreem technisch? - 😎 😉

****************************************
Een klein praktijkvoorbeeld...ook voor @franswon EU roaming regeling geldt niet voor maritiem.

Als Simyo kunnen jullie niet weten hoe de reis verloopt.
Een (boot)reis naar (zone 1) Noorwegen, er kunnen waarschuwingen gegeven worden bij het contact maken met 1 van de roamingpartners.
Bij roamingpartners is er een verbinding met de mast(en), op zee...maritiem speelt satellietverkeer..(zone 4)
Bij satellietverkeer kan het zijn dat Simyo niet weet waar de gebruiker zich bevindt en kan dan hopelijk vertrouwd worden op een bericht van het schip naar de gebruiker.
Je zou als Simyo dus geen waarschuwing kunnen geven bij het risico van bijvoorbeeld streaming en zeer hoge kosten.

@franswon, @Jihane
Zelf heb ik een telefoon die nogal eens een kijkje heeft genomen in een werkplaats.
Als reserve smartphone gebruik iuk dan een dual sim met een mogelijkheid dus om privé en zakelijk te scheiden.... en ja, reuze handig. Buitenland hoeft niet te spelen.
Reputatie 7
Badge +9


@franswon, @Jihane
Zelf heb ik een telefoon die nogal eens een kijkje heeft genomen in een werkplaats.
Als reserve smartphone gebruik iuk dan een dual sim met een mogelijkheid dus om privé en zakelijk te scheiden.... en ja, reuze handig. Buitenland hoeft niet te spelen.


Voor jou is buitenland niet belangrijk, maar ik heb nogal wat vrienden in België, dus voor mij is het best prettig dat ik die via mijn Base-kaart vanuit NL kan bellen tegen lagere kosten.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Ik snap je punt, hoor. Daar niet van 🙂 Wat ik wilde zeggen, was dat het nu een optie is die ontbreekt en dat jij dat ons kwalijk lijkt te nemen. Natuurlijk begrijp ik het als je ervan baalt, maar omdat het nu een optie is die we niet aanbieden, kan ik dat niet voor je oplossen. Het klopt dat de vertraging in het buitenland groter is, maar uiteindelijk komt het echt neer op het volgende: de mogelijkheid om te internetten in het buitenland is simpelweg niet ingebouwd in het Prepaid-systeem.

Is dat helder? :)

@ Franswon, ah! Ja, dan is het inderdaad best handig, ja!

Groetjes,
Jihane
Ja het is helder en fijn dat je mij begrijpt. ☺ Het is natuurlijk voor mij ook helder wat je wilde zeggen maar Simyo Prepaid hanteert al langer dan alleen maar nu geen data in het buitenland.

Ons lijkt een onjuiste interpretatie te hebben van wat ik denk, subjectief en ons is enigszins betrekkelijk. ☺ Ik geloof dat er meer krachten in het spel zijn.

Bron

Simyo is het online mobiele merk van KPN Mobiel. Simyo verkoopt prepaid pakketten en vanaf 31 januari 2011 ook sim only abonnementen.
Lees in deze bron maar eens de geschiedenis van Simyo.
@Jihane
Wat denk je ervan, zullen we ons gesprek in een samengeveegd topic voeren? Mijn allereerste reactie ging erom dat de TS alleen maar een bevestiging kreeg wat zij al wist.. via mijn Simyo

De vraag was heel eenvoudig en voor mij mag een TS op een antwoord, een reden, rekenen die ze vraagt. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn, kan in Jip en Janneke taal. Dat is waar het om ging.
In mijn reactie lees je dat mijns inziens beter terug.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Je kunt me een privébericht sturen, als je hier verder over wilt kletsen 🙂 Dat kan altijd!

De vraag was inderdaad eenvoudig, en het antwoord ook: het zit momenteel niet in het systeem gebouwd om in het buitenland te kunnen internetten met een Prepaid simkaart. Wellicht wordt dat er ooit ingebouwd, maar voor nu is dat de realiteit. Gelukkig kan men gemakkelijk overstappen naar Sim Only als internetten in het buitenland erg belangrijk is.

Groetjes,
Jihane

Reageer