.

Beantwoord

Waarom kan ik geen gebruik maken van het mobiel internet?

  • 2 December 2019
  • 9 reacties
  • 396 Bekeken

Sinds oktober 2019 geen 3G meer met mijn Galaxy sII, Diverse instellingen voor mobiel internet (standaard, KPN, Simyo) geprobeerd. Instellingen op simyo staan aan. Graag een verklaring en/of oplossing.

icon

Beste antwoord door Daisy 3 December 2019, 13:16

Bekijk originele reactie

9 reacties

Heb je prepaid of een abonnement?

 

Bij prepaid is beltegoed een vereiste als je een internetbundel hebt. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Lievergeennieuwe,

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Wat gek dat je geen internet meer kan gebruiken, ik heb voor de zekerheid een reset op je simkaart uitgevoerd. Kun je bij het lezen van dit berichtje je toestel 15 minuten uitzetten om de reset af te ronden? Ik zie namelijk dat je instellingen wel gewoon goed staan en je sinds 1 december weer een internetbundel hebt. 

 

Laat je me weten of het heeft geholpen?

 

Groetjes,

Daisy

Dank, maar helaas: nog geen internetverbinding. Heb ook ruimte gemaakt in systeemopslag.

Nu 1.46 GB/1,97 gebruikt.

RAM: 602 MB/826 MB.

Eerder had ik andere (KNP-)instellingen. Op de Simyo-site komt de S2 niet voor. HIer iets aan veranderen?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Lievergeennieuwe,

 

Jammer dat de reset niet geholpen heeft! Wij hebben inderdaad dat type toestel niet bij de toestelhulp staan, maar je kan wel een ander type Samsung gebruiken. De instellingen zijn over het algemeen namelijk hetzelfde voor Android telefoons.  

 

In dit geval is de juiste APN instelling van belang, dit is de instelling die je telefoon gebruikt om een verbinding te maken tussen je provider zijn mobiele netwerk, en het internet. Ik zal uitleggen hoe je de juiste APN instelling in jouw toestel kan zetten. Als je in de instellingen klikt op verbindingen of Netwerk en Internet > Mobiele Netwerken > Namen Toegangspunten > Klik hier op het plusje of het woord Toevoegen. Dan verschijnt er een lijst waarbij je de volgende gegevens moet invullen:

Let op: dit is hoofdlettergevoelig.

 

Naam: Mobiel Internet

APN: internet

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: gprs

MCC: 204

MNC: 08 of 8

Verificatietype: Geen

Type toegangspunt of APN-type: default,supl

 

Daarna druk je rechtsboven in het scherm op de 3 puntjes en klik je op opslaan. Je selecteert daarna in de lijst met Namen Toegangspunten ‘Mobiel Internet’. Daarna kun je checken of het lukt om internet verbinding te krijgen. 

 

Mochten deze instellingen niets uithalen, dan zou ik je willen vragen om je simkaart in een ander toestel te stoppen en te kijken of je in dit toestel wel verbinding maakt met het internet. Hiervan hoor ik uiteraard graag de uitkomst van je! 

 

@ Ray Bedankt voor het meedenken!

 

Groetjes,

Tessanne 

@Lievergeennieuwe 

 

Voor de juiste APN instellingen kun je deze gebruiken. Wel eerst even de juiste Android versie kiezen. Vervolgens de stappen volgen. 

 

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/internet/handmatig-instellen/device/samsung/i9100-galaxy-s-ii-met-os-4-ics/os-selection

Beste Tesanne,

Helaas: ook deze instellingen (mijn oude, als ik het wel heb) leveren niets op.

SIm-kaart heb ik eerder al in KPN-winkel in ander toestel laten zetten om die te testen. Toen deed de kaart het.

 

Probeer eens een andere simkaart van iemand anders in jouw toestel. Je hebt jouw sim al in een andere telefoon getest en dit gaf een positief resultaat. Als die andere sim het in jouw telefoon ook niet doet ben ik bang dat je telefoon z'n beste tijd heeft gehad. 

 

Ik lees nergens de vraag of je wel kan bellen of gebeld kan worden. Kan dat wel? 

Bellen geen probleem.

We zullen zien...

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Lievergeennieuwe,

 

Jammer dat de bovenstaande opties niet hebben gewerkt, ik ben benieuwd of een andere simkaart in jouw toestel helemaal werkt. Aangezien je aangeeft dat de simkaart in een ander toestel wel goed werkt, laat je het weten?

 

Groetjes,

Daisy

Reageer