.

Beantwoord

Waarom kan ik geen afbeelding versturen via Whatsapp?

  • 22 July 2016
  • 8 reacties
  • 17580 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 10 reacties
Het lukt mij niet om een afbeelding gemaakt met mijn telefoon, te versturen met SMS en App. Het rondje onder de afbeelding blijft maar rond draaien.
Gewoon SMS zonder afbeelding gaat wel.
Wat doe ik of heb ik verkeerd ingesteld ?
Het betreft een Samsung Galaxy S4 mini
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 July 2016, 11:44

Bekijk originele reactie

8 reacties

Een sms met afbeelding kan niet. SMS is een tekstbericht. Dus daar ben je in feite al achter.
Welke app gebruik je en staan alle internet instellingen goed?. Werkt internet wel?
Dus internet aan op mijn simyo

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/samsung/i9195-galaxy-s-iv-mini-lte/internet/usecase/apn-handmatig-instellen
Reputatie 7
Wellicht dat de TS MMS bedoelt. De instellingen hiervoor kunnen hier worden gevonden: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/instellingen-voor-mms-147

Maar waarom MMS'en als WhatsAppen MMS heeft ingehaald?
Badge
Een sms met afbeelding kan niet. SMS is een tekstbericht. Dus daar ben je in feite al achter.
Welke app gebruik je en staan alle internet instellingen goed?. Werkt internet wel?
Dus internet aan op mijn simyo

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/samsung/i9195-galaxy-s-iv-mini-lte/internet/usecase/apn-handmatig-instellen

Het gaat om Whatsapp daar ben ik dan niet duidelijk genoeg in geweest. Ik weet niet of daar ook verschillen tussen zijn en waar ik het gebruikte type kan vinden.
Aan mijn antwoord merk u wellicht dat ik een echte digibeet ben. Zolang het allemaal functioneert is er geen probleem. Maar als het, het niet doet weet ik er geen oplossing voor.
Reputatie 7
Geen probleem, we gaan je proberen te helpen.

Ervaar je dit bij mobiel datagebruik of ook via WiFi?
Heb je Internet op je mobiel aan staan? Dit doe je via je Mijn Simyo.

Maar als je wel een gewoon tekstberichtje (echt WhatsApp he en geen SMS?) kunt verzenden zou dit wel aan moeten staan.....
Badge
Met deze koppeling gekregen van Friesian denk ik dat het probleem opgelost is. In een keer worden WhatsAppjes verstuurd die ik al weken geleden verstuurt had. :D:D
Mag ik jullie allemaal danken voor het op vakkundige wijze oplossing van dit vervelende probleem.

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp?_ga=1.257209929.37715003.1469190719#/samsung/i9195-galaxy-s-iv-mini-lte/internet/usecase/apn-handmatig-instellen
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Busje,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen afbeeldingen kon verzenden via Whatsapp! Gelukkig is het probleem intussen wel opgelost! 🙂 Fijn om te zien!

Deed je internet het helemaal niet? Het her-instellen van de APN instellingen kan vaker de oplossing blijken te zijn als er problemen zijn met de internetverbinding. Dankjewel voor je terugkoppeling, in ieder geval!

@ Friesian en RicoK: Wat zou ik toch zonder jullie moeten! Dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Busje,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen afbeeldingen kon verzenden via Whatsapp! Gelukkig is het probleem intussen wel opgelost! 🙂 Fijn om te zien!

Deed je internet het helemaal niet? Het her-instellen van de APN instellingen kan vaker de oplossing blijken te zijn als er problemen zijn met de internetverbinding. Dankjewel voor je terugkoppeling, in ieder geval!

@ Friesian en RicoK: Wat zou ik toch zonder jullie moeten! Dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane


Internet stond wel aan, op KPN. Het werkte wel alleen had ik niet overal bereik, waar collega's dat wel hadden. Nu heb ik hem op Mobiel Internet gezet, en internet in het buitenland aan. Kon geen foto's versturen. Dat is best lastig. Bijvoorbeeld, ik ben Buschauffeur van beroep, als ik een bus moet overnemen en deze heeft schade dan wil ik graag weten of deze reeds gemeld is. Dus maak ik een foto en probeer deze te versturen. Als dat niet gaat moet ik het gaan omschrijven, en dat is soms veel lastiger.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Busje,

Als buschauffeur heb je een heel toepasselijke forum naam gekozen.

Ik snap heel goed dat het handiger is als je een foto mee kan sturen. Gelukkig dat dat nu weer kan 😃 Voor verdere vragen weet je ons te vinden!

Groetjes,
Caspar

Reageer