.

Beantwoord

Waarom kan ik alleen whatts appen bij WiFi verbinding?

  • 3 October 2017
  • 20 reacties
  • 526 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Appjes versturen lukt mij maar heel zelden als ik geen verbinding heb met WiFi. Mobiele gegevens staat dan wel aan. Ook internet werkt buiten WiFi maar een enkele keer. Moet ik nog wat anders instellen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 5 October 2017, 20:40

Bekijk originele reactie

20 reacties

Mogelijk heeft dat te maken met apn instellingen. Geef maar even aan welk toestel je hebt.
Reputatie 2
Badge +2
Samsung Core 2
Doorloop even deze stappen van deze core. Core 2 stond er niet bij.

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/galaxy-core-i8260/topic/internet/handmatig-instellen

Niet vergeten daarna uit en weer aan.

Laat je weten of het werkt?
Reputatie 2
Badge +2
Dank je Frisian. Het lukt nog niet direct, ik ga er vanavond verder aan werken.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Alouette,

Wat onhandig dat je internet buiten de wifi niet goed werkt. Sinds wanneer heb je hier last van?

Ik zie dat Friesian je al aardig op weg heeft geholpen door je naar de juiste instellingen te verwijzen. Is het al gelukt om deze opnieuw in te stellen op je telefoon?

Voor de zekerheid heb ik de instellingen voor internet op je simkaart gereset. Zou je jouw telefoon voor vijf minuten willen uitzetten om dit helemaal op je simkaart door te voeren? Hij wordt namelijk opnieuw aangemeld bij het netwerk.

Laat je me weten wat hier uit komt? :)

@ Friesian, bedankt voor de hulp tot zo ver!

Groetjes,
Els
Reputatie 2
Badge +2
@Friesian: Ik probeer de stappen te volgen, maar steeds gaat het bij punt 15 mis. Ik heb alles ingevoerd, maar na klikken op menu komt er geen mogelijkheid op te slaan en wat ik dan ook doe, ik kom altijd weer bij een scherm waar de pagina's verkleind worden weergegeven. Ik kan dan kiezen tussen een icoontje van een cirkel die in enkele punten verdeeld is of een soort van textregels met een kruisje. Beide brengen me weer bij het beginscherm. Als ik dan opnieuw begin staat er al ingevuld KPN portalmmm.nl en kan ik daar niet verder. Als ik probeer met het plusje een nieuw toeganspunt te maken kom ik ook niet meer verder dan punt 15.
Misschien is er nog een andere oplossing?
Reputatie 2
Badge +2
@Els: dank voor het resetten, helaas heeft het niet de oplosssig gebracht.
Nadat je punt 14 hebt gedaan en je de hometoets hebt ingedrukt. Probeer dan eens via de power knop ingedrukt houden tot er verschijnt - afsluiten, vliegtuigstand, opnieuw herstarten - selecteer herstarten

Wordt na de herstart de gedane instellingen dan wel goed weergegeven?

Voor de zekerheid heb ik ook een kijkje genomen op KPN
*Edit
Er ging iets mis bij de KPN link.

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm?campaignid=so#!/device/samsung/galaxy-core-lte-4g-sm-g386f/topic/internet/handmatig-instellen/1

Wat je nog eventueel ook kunt doen is een sms naar 1300 met het woordje - ja -

Er zal zich wederom een moderator melden bij je, ik hoop dat je hiermee alvast geholpen bent.
Reputatie 2
Badge +2
Helaas, het lukt ook ook nu niet. Ik heb het allemaal geprobeerd, ook de nieuwe link gevolgd, maar op hetzelfde punt blijft hij weer hangen. Ik heb een sms gestuurd naar 1300. Krijg een berichtje terug dat Simyo de terminalconfiguratie zal verzenden (?).
Ik hoop dat ik hiermee geen extra kosten krijg, want ik ben in het buitenland.

Volgende bericht: uw telefoon is nu geconfigureerd voor WAP Browsing GPRS.

Maar hij doet het nog steeds niet. Zal hem even uit en aanzetten.
Reputatie 2
Badge +2
Nee, niet gelukt.
Ah kijk, nu vertel je iets belangrijks. Wanneer alles al stond ingevuld kan het zijn dat er nog een paar dingen ontbreken.
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord GPRS (of gprs)
Opnieuw herstarten.

(Data) roaming staat aan?
Mijn Simyo (sim only) internet in buitenland aan? [ Netwerk ] instellingen
Werkt het niet meteen probeer handmatig netwerk selectie.

Voor de zekerheid de link.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-werkt-internetten-in-het-buitenland-bij-s-2575?c=412

Bij prepaid kun je geen data gebruiken in het buitenland behalve via wifi of een buitenlandse sim.
Bellen in en naar het buitenland staat aan? Mijn simyo en dus ook internet in buitenland?
Reputatie 2
Badge +2
Ah kijk, nu vertel je iets belangrijks. Wanneer alles al stond ingevuld kan het zijn dat er nog een paar dingen ontbreken.
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord GPRS (of gprs)
Opnieuw herstarten.

(Data) roaming staat aan?
Mijn Simyo (sim only) internet in buitenland aan? [ Netwerk ] instellingen
Werkt het niet meteen probeer handmatig netwerk selectie.

Voor de zekerheid de link.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-werkt-internetten-in-het-buitenland-bij-s-2575?c=412

Bij prepaid kun je geen data gebruiken in het buitenland behalve via wifi of een buitenlandse sim.
Bellen in en naar het buitenland staat aan? Mijn simyo en dus ook internet in buitenland?


Dank je Friesian, ik heb zojuist een mailtje kunnen versturen zonder WiFi. Internet in het buitenland stond uit. Ik denk dat het nu in orde is. Wat mij betreft was dit het beste antwoord,๐Ÿ˜ƒ ๐Ÿ‘ maar dat mag ik zelf niet kiezen: โ˜น๏ธ ๐Ÿ‘Ž
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Alouette,

Gelukkig is het intussen opgelost 🙂 Trek je aan de bel als je in de toekomst nog 's ergens tegenaan loopt?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 2
Badge +2
๐Ÿ˜ƒ
Hoi Alouette,

Gelukkig is het intussen opgelost 🙂 Trek je aan de bel als je in de toekomst nog 's ergens tegenaan loopt?

Groetjes,
Jihane


Wie aan de bel trekt hoort een rondje te geven.. 😉
@Ray trek eens even aan de bel, een stuk of 5 x. ๐Ÿ˜€
5x nog wel.. 😛
En dankjewel Friesian ๐Ÿ˜€ voor je goede hulp, als Jihane het niet doet moet ik het maar doen..
๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜Ž ๐Ÿ™‚
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Friesian,

Oeh, erg bedankt voor je hulp natuurlijk! :D

Groetjes,
Asma
Trek je aan de bel als je in de toekomst nog 's ergens tegenaan loopt?

Groetjes,
Jihane

Kdacht al, trek ff. Soms moet je ondeugend zijn..
๐Ÿ˜€

Reageer