.

Beantwoord

Waarom is mijn verbruik zo hoog?

  • 9 November 2017
  • 6 reacties
  • 137 Bekeken

Vorige maand heb ik al contact met jullie gehad. Ik zat in 1 dag 13 euro over mijn bundel heen. Door internet. Dit op tijden dat ik THUIS op de WiFi zat. Mijn normale verbruik is 10-30 mb per dag. Heb voor alle apps behalve whatsapp internet uit staan. Vervolgens werd dit door jullie afgewuift en gezegd dat ik maar naar de Apple store zou moeten gaan omdat het daar aan zou liggen. Het is nu 8 november. Vanaf 1 november heb ik elke dag rond de 20 MB gezeten. En wat zie ik nu, gister 8 november, 520 MB!!!! nou Simyo schiet mij maar lek. Alles staat uit en ik ben de hele dag thuis geweest op WiFi. Ik wil gewoon weten hoe dit opeens kan komen, anders zeg ik mijn abbonement na 5 jaar trouwe klant te zijn geweest, op. Dit heb ik afgelopen paar jaar nog nooit gehad, ik heb zelfs de eerste drie jaar met 500 MB gedaan.

icon

Beste antwoord door Jihane 9 November 2017, 17:20

Bekijk originele reactie

6 reacties

De iPhone heeft een interne datameter toch? Daar zou je moeten kunnen zien wat de oorzaak is, kortom welke app.

Feit is wel dat het geregistreerd is. Het is een instelling in het toestel die dit toe laat.

Je schrijft dat je thuis op wifi zat. Maar dan zou je niet zo'n hoogverbruik kunnen hebben op je mobiel internet verbinding. Deze stond dus schijnbaar ook aan. Daarbij is wifi een instabiele verbinding.

Staat wifi assistentie misschien aan?

Hoop voor je dat je erachter komt wat de reden is. Simyo in iedergeval niet.
WiFi assistentie staat uit. Data verkeer staat voor alle apps behalve whatsapp ook uit. Via de interne data meter kom ik deze periode niet boven de 201 mb uit.
Heb je toevallig ook gekeken naar de systeem apps?

Lees net dit;

Dataverbruik van iOS en systeeminstellingen bekijken

Via bovenstaande procedure kun je precies nagaan hoeveel bijvoorbeeld Facebook, Twitter, Instagram, enzovoorts verbruiken. Al snel zal je merken dat bepaalde applicaties ontbreken zoals bijvoorbeeld de Berichten app. Om deze en andere systeemgegevens te raadplegen dien je onderaan de applicatielijst te tikken op de optie ‘Systeem’.

Hierin vind je allerlei systeemfuncties en opties terug die gebruikmaken van het netwerk, denk hierbij aan de pushberichten, game center, siri en ook iMessage. Om te achterhalen hoeveel data je hebt verbruikt voor deze laatste dienst dien je gegevens bij ‘Berichtenvoorzieningen’ te bekijken. Ook deze resultaten worden hersteld bij het opnieuw instellen.
Bedankt voor je reactie. Ik heb hier inderdaad gekeken. De data verbruikt bij de systeemfuncties komt niet boven de 10 mb uit in 8 dagen. Dat het hoge verbruik hieraan ligt, lijkt mij dus sterk. Het blijft voor mij een raadsel. Dus ik wacht de reactie van Simyo af.
Graag gedaan, jammer dat het echte antwoord helaas (nog) niet is gekomen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Bo,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik begrijp dat je dit erg verwarrend vindt! Als eerste wil ik je verwijzen naar dit blog. Wij kunnen namelijk niet inzien waar je MB's aan verbruikt worden, op dezelfde manier dat we niet kunnen zien wat er in je sms'jes staat of wat er wat je in je telefoongesprekken bespreekt. Wel kan ik je vertellen dat als het netwerk verbruik registreert, dit ook daadwerkelijk plaatsvond.

Begrijp ik goed dat je op je toestel zelf niet ziet dat dat verbruik plaatsvond? Weet je zeker dat dingen zoals updates en achtergrondprocessen daarin worden meegenomen? Heb je je mobiele data ook echt uitgezet, of heb je eigenlijk alleen wifi aangezet?

Laat je me dat nog even weten?

@ Ray, dank voor je reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer