.

Beantwoord

Waarom is mijn internet zo traag?


Hoi,

Ik ben verhuisd naar Zwijndrecht met postcode 3332RA en daar heb ik zeer traag en soms zelfs geen internetbereik. Als ik op andere plekken ben (vrienden/op het werk) dan werkt het internet prima. Wat kan ik er aan doen om thuis ook snel en werkend internet te krijgen?

Groetjes, Sanne
icon

Beste antwoord door Caspar 19 April 2016, 11:17

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 1
Badge +5
Hoi sannedejong,

Heb je 4g in je abonnement of alleen 3g?
Op 4gmasten.nl kan ik precies zien dat er 3 3g masten in de buurt staan en 2 4g masten.

Wat voor telefoon heb je zelf?

Mvg,

Simnlru
Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ik heb alleen 3g in mijn abonnement.
Ik heb een Samsung Galaxy 3mini als toestel.

Groeten,
Sanne
Reputatie 1
Badge +5
Heb gekeken je zou een goede dekking moeten hebben volgends de dekking kaart, is het een nieuwbouw waar je naar verhuist bent? Dan zou de dekking binnenhuis minder kunnen zijn.

Voor de rest is de dekking binnen slecht en buiten slecht of alleen binnen?

Mvg,

Simnlru
Hoi,

Nee het is een heel oud huis en buiten is hetzelfde als binnen.
Ik zie steeds het groene pijltje omhoog oplichten, maar het oranje pijltje omlaag blijft uit. Vervolgens gaat heel het teken van 3G netwerk weg.

Heb je enig idee wat dit is?
Reputatie 1
Badge +5
Dan zou je in principe waar je bent slechte dekking hebben, dit kan liggen aan dat masten te ver weg staan, je telefoon de antenne niet zo sterk is(iemand die ik ken heeft ook een galaxy3 mini en heeft meestal ook zwakker bereik dan mij) dit hoeft niet zo te zijn het kan mijn advies probeer met een ander toestel te kijken of je wel dekking hebt bij je thuis( misschien van iemand lenen?).

Het zou toch vreemd zijn omdat er niet ver vandaan masten van jou postcode staan.

Hoe is het bereik op 2g? Zou je dit kunnen testen?(dus hoeveel streepjes)
En hoeveel streepjes heb je nu op 3g?

Mvg,

Simnlru
Hoi,

Nee het is een heel oud huis en buiten is hetzelfde als binnen.
Ik zie steeds het groene pijltje omhoog oplichten, maar het oranje pijltje omlaag blijft uit. Vervolgens gaat heel het teken van 3G netwerk weg.

Heb je enig idee wat dit is?

Beste Sannedejong

Dat met die pijltjes is de Wi-Fi verbinding, zet op de telefoon eens Wi-Fi uit en kijk wat er dan gebeurt.
Mobiele netwerk internet staat aan? (H+...3G o.i.d.)

Kijk maar..Wi-Fi en daarnaast mobiele netwerk. (Bovenin)

Reputatie 1
Badge +5
Hey friesian, dit kan ook 3g zijn, die hebben ook de zelfde kleur pijltjes.
Bij nader inzien - klopt
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Sanne,

Welkom op het forum!

Wat vervelend dat je internet niet goed werkt :(

Ik heb gelijk gekeken op de website van KPN en zie dat 3G redelijk goed zou moeten werken op jouw postcode! Klik hier om het zelf ook te bekijken.

Ik heb voor de zekerheid je internet opnieuw aangemeld op het netwerk. Om te kijken of dit heeft geholpen zul je je toestel even uit en aan moeten zetten. Verder ben ik erg benieuwd of je al een ander toestel hebt geprobeerd?

Ik hoor graag van je!

@ simnlru en Friesian bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar
Hoi!

Ik had de reacties op mijn bericht niet meer gezien. Sinds woensdag is mijn hele internetbereik weg. Ik dacht eerst dat het aan mijn telefoon lag. Maar heb mijn simkaart ook in een andere telefoon gehad en hierbij had ik ook geen internet. Het 3g teken is geheel verdwenen en komt ook niet meer terug nadat ik mijn telefoon opnieuw heb opgestart. Ook 2g werkt niet meer. Daarnaast heb ik al het stappenplan van KPN doorgelopen om zo het toegangspunt goed in te stellen. Maar ook dit werkt niet.

Wat kan ik nu het best doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sannedejong,

Wat onhandig dat je nu helemaal niet meer op het internet kunt! Dat je graag wilt weten wat je nu kunt doen kan ik begrijpen.

Zojuist heb ik de internetinstellingen op jouw simkaart een reset gegeven. Om deze reset goed af te ronden, wil ik je vragen om je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Wil je laten weten of dit geholpen heeft?

Groetjes,
Angela

Reageer