.

Beantwoord

Waarom is mijn gratis 1000 MB niet beschikbaar?

  • 1 December 2016
  • 10 reacties
  • 266 Bekeken

Hallo, vandaag een bericht: je ontvangt 1000 mb omdat je 1 jaar simyo beller bent. Ik heb een abbo van 100 minuten bellen zonder internet. Nu denk ik van dan heb ik wel internet zolang die 1000 mb er deze maand opstaan. Aardig maar helaas geen internet. Hoe kan dat wel geregeld worden?
icon

Beste antwoord door Caspar 1 December 2016, 16:48

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey BikerNL,

leuk dat jij ook 1000mb gratis hebt gekregen, jammer dat je hem nog niet kunt gebruiken.
Gelukkig vraag je het snel en kunnen we het snel oplossen.

Er zijn 3 dingen die je af moet gaan:
Belangrijkste 1
1. Staat internet in Nederland aan in Mijn Simyo>instellingen>netwerkinstellingen.

2. Logischerwijs moet je ook internet op je telefoon hebben aanstaan.
Bij Android:
instellingen>gegevensverbuik en dan de knop mobiele gegevens moet aan staan.

3. Als het je na deze 2 stappen nog niet lukt dan zijn je apn instellingen waarschijnlijk fout maar die kans is klein.
Blijkt dat het probleem zal ik daar nog verder op ingaan.

Naar Simyo:
Veel mensen hebben problemen/moeilijkheden met aanzetten data bij simy(j)aardagen, sturen jullie hierbij informatie over hoe je het moet gebruiken?
Anders komt de vraag elke keer weer terwijl dit dus voorkomen kan worden door alvorens het te geven of tegelijk de informatie verschaffen om het werkend te krijgen

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi BikerNL,

Welkom op 't forum.

Wat leuk dat je langer dan een jaar klant bij ons bent. Hiervoor heb je het cadeautje dus gehad.

Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en zie dat je internet op je Mijn Simyo uitstaat. Hierdoor is er geen internet via Simyo mogelijk zodat je bijvoorbeeld ook geen kosten kan maken voor het gebruik van het internet.

Je zult deze optie moeten aanzetten om gebruik te maken van jouw gratis 1000 MB. Let er wel op dat je deze optie ook weer uitzet nadat je de 1000 MB's hebt verbruikt, zodat je geen extra kosten krijgt voor internet verbruik. Let er ook op dat de extra MB's alleen in december geldig zijn. Op je Mijn Simyo kun je ten alle tijde zien hoeveel MB's je nog over hebt.

Heb je verder nog vragen?

@PaulH, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Hallo, alles uitgevoerd zoals aangegeven is door u allen...zelfs nog 2 dagen overheen laten gaan maar heb nog steeds geen internet. Heb een samsung Note 4 en als ik op de site aanvink dat ik internet wil gebruiken krijg ik de melding: u kunt nu internetten. Probleem blijft dus.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi BikerNL,

Wat stom dat het nog steeds niet werkt 😞 Ik zie dat je je internetoptie netjes aan hebt gezet. Wil je anders ook je APN instellingen controleren? Dat kun je het beste doen met behulp van de Toestelhulp tool. Als je op deze pagina jouw telefoon selecteert en daarna op 'Internet' klikt, zul je met behulp van visuele instructies door het proces worden geleid. Heel handig!

Ik heb ook je internetoptie een reset gegeven. Hiermee heb ik eventuele verstoringen uit de verbinding gehaald. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Als het goed is, werkt alles dan weer.

Lukt het daarna nog steeds niet? Dan kun je het beste je simkaart in een ander toestel plaatsen en andersom. Op die manier kun je uitvogelen waar de kern van het probleem ligt. Vanuit het netwerk zou je namelijk gewoon moeten kunnen internetten.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hallo

Ook ik was heel erg blij met het kado van de gratis MB. Ik ben al jaren lid en dit is de eerste keer dat ik iets krijg.
Ik heb alles gedaan zoals gezegd.
Optie internet in mijn Simyo aangezet.
Alle stappen voor het internet activeren met de toestelhulp doorlopen.

Maar nog steeds geen gratis MB.

Ik ben geen nerd maar weet inmiddels wel wat van techniek af dus ik begrijp echt niet waar het nu fout gaat.

Ik heb een ALE 21 een Huawei p8 light

De stappen vanaf dat ik naar mijn internet moet gaan en instellingen....daar loopt het op vast.

HELP
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Lientje1970.

Welkom op het forum!

Wat leuk dat je deze maand 1000 MB tot je beschikking hebt!

De Simyaardagsbundel wordt in je jubileummaand automatisch aan je abonnement toegevoegd. Als je al een internetbundel hebt, gebruik je eerst je originele bundel. Als je nog geen databundel hebt, zoals jij, dan gaan je gratis MB's direct in.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je de juiste opties hebt aangezet. Er is zelfs al een kleine hoeveelheid data verbruikt. Betekent dit dat het inmiddels allemaal werkt?

Het is overigens belangrijk dat je de internetoptie weer uitzet aan het einde van de maand, of wanneer je internetbundel vroegtijdig is opgebruikt. Zo voorkom je buitenbundelkosten.

Ik hoor het graag als je nog vragen hebt!

Groetjes,
Sean
Hoi Sean,

Bedankt voor je bericht.
Ik ben eigenlijk verbaasd dat het me dan uiteindelijk toch gelukt is.
Maar ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik soms wel eens na zit te denken om een internet abbo af te sluiten maar ik ben dan totaal niet tevreden over het internet bereik wat ik nu dan gratis aangeleverd krijg!
Ik heb vanmiddag sporadisch wat apjes binnen gekregen (wifi op mijn werk werkt ook niet) en de mail al helemaal niet ontvangen.

Dus; hoe kan dat dan. Hebben al jullie leden zo slecht internet?!

Hoi Lientje1970.

Welkom op het forum!

Wat leuk dat je deze maand 1000 MB tot je beschikking hebt!



De Simyaardagsbundel wordt in je jubileummaand automatisch aan je abonnement toegevoegd. Als je al een internetbundel hebt, gebruik je eerst je originele bundel. Als je nog geen databundel hebt, zoals jij, dan gaan je gratis MB's direct in.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je de juiste opties hebt aangezet. Er is zelfs al een kleine hoeveelheid data verbruikt. Betekent dit dat het inmiddels allemaal werkt?

Het is overigens belangrijk dat je de internetoptie weer uitzet aan het einde van de maand, of wanneer je internetbundel vroegtijdig is opgebruikt. Zo voorkom je buitenbundelkosten.

Ik hoor het graag als je nog vragen hebt!

Groetjes,
Sean
Reputatie 7
Badge +10
Hi Lientje1970,

Wat jammer dat het internetbereik zo slecht is! 😞 In principe zou het goed moeten zijn, aangezien je gebruik maakt van het betrouwbare KPN netwerk. Ik zie ook dat de dekking in jouw postcodegebied helemaal in orde is. Wat bizar!

Merk je dat je overal slecht bereik hebt? Of is het vooral thuis? En merk je dit alleen met internetten, of ook met bellen en sms'en?

Ik heb toch een reset uitgevoerd op je internetoptie, waarmee ik eventuele verstoringen uit de verbinding filter. Wil jij je telefoon een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk merk je dan een verbetering op!

Ik wil je vragen om je simkaart even in een ander toestel te plaatsen en andersom. Hoe is de internet-dekking als je simkaart in een andere telefoon zit?

Met deze antwoorden kan ik contact opnemen met de netwerkspecialisten 🙂 Zij kunnen dan wat licht schijnen op deze situatie! Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hoi het is inmiddels allemaal gelukt. Dank
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Lientje1970,

Mooi dat het allemaal gelukt is. Veel plezier met je 1000 MB 😃

Voor vragen weet je ons te vinden!

Groetjes,
Caspar

Reageer