Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom is mijn gratis 1000 MB niet beschikbaar?

  • 1 december 2016
  • 10 reacties
  • 258 Bekeken

Hallo, vandaag een bericht: je ontvangt 1000 mb omdat je 1 jaar simyo beller bent. Ik heb een abbo van 100 minuten bellen zonder internet. Nu denk ik van dan heb ik wel internet zolang die 1000 mb er deze maand opstaan. Aardig maar helaas geen internet. Hoe kan dat wel geregeld worden?
icon

Beste antwoord door Caspar 1 december 2016, 16:48

Hoi BikerNL,

Welkom op 't forum.

Wat leuk dat je langer dan een jaar klant bij ons bent. Hiervoor heb je het cadeautje dus gehad.

Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en zie dat je internet op je Mijn Simyo uitstaat. Hierdoor is er geen internet via Simyo mogelijk zodat je bijvoorbeeld ook geen kosten kan maken voor het gebruik van het internet.

Je zult deze optie moeten aanzetten om gebruik te maken van jouw gratis 1000 MB. Let er wel op dat je deze optie ook weer uitzet nadat je de 1000 MB's hebt verbruikt, zodat je geen extra kosten krijgt voor internet verbruik. Let er ook op dat de extra MB's alleen in december geldig zijn. Op je Mijn Simyo kun je ten alle tijde zien hoeveel MB's je nog over hebt.

Heb je verder nog vragen?

@PaulH, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey BikerNL,

leuk dat jij ook 1000mb gratis hebt gekregen, jammer dat je hem nog niet kunt gebruiken.
Gelukkig vraag je het snel en kunnen we het snel oplossen.

Er zijn 3 dingen die je af moet gaan:
Belangrijkste 1
1. Staat internet in Nederland aan in Mijn Simyo>instellingen>netwerkinstellingen.

2. Logischerwijs moet je ook internet op je telefoon hebben aanstaan.
Bij Android:
instellingen>gegevensverbuik en dan de knop mobiele gegevens moet aan staan.

3. Als het je na deze 2 stappen nog niet lukt dan zijn je apn instellingen waarschijnlijk fout maar die kans is klein.
Blijkt dat het probleem zal ik daar nog verder op ingaan.

Naar Simyo:
Veel mensen hebben problemen/moeilijkheden met aanzetten data bij simy(j)aardagen, sturen jullie hierbij informatie over hoe je het moet gebruiken?
Anders komt de vraag elke keer weer terwijl dit dus voorkomen kan worden door alvorens het te geven of tegelijk de informatie verschaffen om het werkend te krijgen

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi BikerNL,

Welkom op 't forum.

Wat leuk dat je langer dan een jaar klant bij ons bent. Hiervoor heb je het cadeautje dus gehad.

Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en zie dat je internet op je Mijn Simyo uitstaat. Hierdoor is er geen internet via Simyo mogelijk zodat je bijvoorbeeld ook geen kosten kan maken voor het gebruik van het internet.

Je zult deze optie moeten aanzetten om gebruik te maken van jouw gratis 1000 MB. Let er wel op dat je deze optie ook weer uitzet nadat je de 1000 MB's hebt verbruikt, zodat je geen extra kosten krijgt voor internet verbruik. Let er ook op dat de extra MB's alleen in december geldig zijn. Op je Mijn Simyo kun je ten alle tijde zien hoeveel MB's je nog over hebt.

Heb je verder nog vragen?

@PaulH, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Hallo, alles uitgevoerd zoals aangegeven is door u allen...zelfs nog 2 dagen overheen laten gaan maar heb nog steeds geen internet. Heb een samsung Note 4 en als ik op de site aanvink dat ik internet wil gebruiken krijg ik de melding: u kunt nu internetten. Probleem blijft dus.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi BikerNL,

Wat stom dat het nog steeds niet werkt 😞 Ik zie dat je je internetoptie netjes aan hebt gezet. Wil je anders ook je APN instellingen controleren? Dat kun je het beste doen met behulp van de Toestelhulp tool. Als je op deze pagina jouw telefoon selecteert en daarna op 'Internet' klikt, zul je met behulp van visuele instructies door het proces worden geleid. Heel handig!

Ik heb ook je internetoptie een reset gegeven. Hiermee heb ik eventuele verstoringen uit de verbinding gehaald. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Als het goed is, werkt alles dan weer.

Lukt het daarna nog steeds niet? Dan kun je het beste je simkaart in een ander toestel plaatsen en andersom. Op die manier kun je uitvogelen waar de kern van het probleem ligt. Vanuit het netwerk zou je namelijk gewoon moeten kunnen internetten.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hallo

Ook ik was heel erg blij met het kado van de gratis MB. Ik ben al jaren lid en dit is de eerste keer dat ik iets krijg.
Ik heb alles gedaan zoals gezegd.
Optie internet in mijn Simyo aangezet.
Alle stappen voor het internet activeren met de toestelhulp doorlopen.

Maar nog steeds geen gratis MB.

Ik ben geen nerd maar weet inmiddels wel wat van techniek af dus ik begrijp echt niet waar het nu fout gaat.

Ik heb een ALE 21 een Huawei p8 light

De stappen vanaf dat ik naar mijn internet moet gaan en instellingen....daar loopt het op vast.

HELP
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Lientje1970.

Welkom op het forum!

Wat leuk dat je deze maand 1000 MB tot je beschikking hebt!

De Simyaardagsbundel wordt in je jubileummaand automatisch aan je abonnement toegevoegd. Als je al een internetbundel hebt, gebruik je eerst je originele bundel. Als je nog geen databundel hebt, zoals jij, dan gaan je gratis MB's direct in.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je de juiste opties hebt aangezet. Er is zelfs al een kleine hoeveelheid data verbruikt. Betekent dit dat het inmiddels allemaal werkt?

Het is overigens belangrijk dat je de internetoptie weer uitzet aan het einde van de maand, of wanneer je internetbundel vroegtijdig is opgebruikt. Zo voorkom je buitenbundelkosten.

Ik hoor het graag als je nog vragen hebt!

Groetjes,
Sean
Hoi Sean,

Bedankt voor je bericht.
Ik ben eigenlijk verbaasd dat het me dan uiteindelijk toch gelukt is.
Maar ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik soms wel eens na zit te denken om een internet abbo af te sluiten maar ik ben dan totaal niet tevreden over het internet bereik wat ik nu dan gratis aangeleverd krijg!
Ik heb vanmiddag sporadisch wat apjes binnen gekregen (wifi op mijn werk werkt ook niet) en de mail al helemaal niet ontvangen.

Dus; hoe kan dat dan. Hebben al jullie leden zo slecht internet?!

Hoi Lientje1970.

Welkom op het forum!

Wat leuk dat je deze maand 1000 MB tot je beschikking hebt!



De Simyaardagsbundel wordt in je jubileummaand automatisch aan je abonnement toegevoegd. Als je al een internetbundel hebt, gebruik je eerst je originele bundel. Als je nog geen databundel hebt, zoals jij, dan gaan je gratis MB's direct in.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je de juiste opties hebt aangezet. Er is zelfs al een kleine hoeveelheid data verbruikt. Betekent dit dat het inmiddels allemaal werkt?

Het is overigens belangrijk dat je de internetoptie weer uitzet aan het einde van de maand, of wanneer je internetbundel vroegtijdig is opgebruikt. Zo voorkom je buitenbundelkosten.

Ik hoor het graag als je nog vragen hebt!

Groetjes,
Sean
Reputatie 7
Badge +10
Hi Lientje1970,

Wat jammer dat het internetbereik zo slecht is! 😞 In principe zou het goed moeten zijn, aangezien je gebruik maakt van het betrouwbare KPN netwerk. Ik zie ook dat de dekking in jouw postcodegebied helemaal in orde is. Wat bizar!

Merk je dat je overal slecht bereik hebt? Of is het vooral thuis? En merk je dit alleen met internetten, of ook met bellen en sms'en?

Ik heb toch een reset uitgevoerd op je internetoptie, waarmee ik eventuele verstoringen uit de verbinding filter. Wil jij je telefoon een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk merk je dan een verbetering op!

Ik wil je vragen om je simkaart even in een ander toestel te plaatsen en andersom. Hoe is de internet-dekking als je simkaart in een andere telefoon zit?

Met deze antwoorden kan ik contact opnemen met de netwerkspecialisten 🙂 Zij kunnen dan wat licht schijnen op deze situatie! Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hoi het is inmiddels allemaal gelukt. Dank
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Lientje1970,

Mooi dat het allemaal gelukt is. Veel plezier met je 1000 MB 😃

Voor vragen weet je ons te vinden!

Groetjes,
Caspar

Reageer