.

Beantwoord

Waarom is mijn bundel op terwijl ik niks verbruikt heb?

  • 19 December 2017
  • 11 reacties
  • 148 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Gisteren heb ik een nieuwe smartphone gekocht. Hij stond al ingesteld op KPN NL, wat ik wel vreemd vond, maar ik heb mobiele data uitgezet en WiFi geïnstalleerd. KPN NL bleef desondanks bovenin staan, daarnaast WiFi met goed bereik. Mobiele data uit.
Nu krijg ik een berichtje dat mijn bundel op is en dat ik nu internet voor 15 ct. per minuut, terwijl ik naar mijn idee helemaal niets verbruikt heb, immers, mobiele data stond uit, ik heb niet veel gedaan op internet en ik zat op WiFi.
Hoe kan dat?

Ik zie ook dat ik vandaag de hele dag al buiten mijn bundel zit. Begrijp er helemaal niets van.
icon

Beste antwoord door Caspar 20 December 2017, 09:39

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Alouette,

Wat vreemd, welk toestel heb je nu? Dan kunnen we je beter helpen.

Een moderator zal jouw bijdrage verplaatsen, deze hoort namelijk niet in dit forumdeel.
Reputatie 2
Badge +2
Ik heb nu een iPhone 6S
Reputatie 2
Badge +2
Ik zie nu dat ik de vraag in officieel nieuws geplaatst heb. Sorry, ben een beetje ondersteboven van wat er gebeurd is. Ik heb mijn telefoon maar uitgezet.
Reputatie 7
Badge +9
Een moderator verplaatst dit, maak je maar geen zorgen, het gebeurt wel vaker dat er iets verkeerd geplaatst wordt.

Ik ben geen iOS expert, ik hoop dat een ander forumlid je snel kan helpen.
Reputatie 2
Badge +2
@franswon: dank voor je reacties.
Reputatie 2
Badge +2
Ik heb toch maar gebeld met Simyo klantenservice voor er nog meer verbruik komt. Zij gaan het uitzoeken.
@Alouette dat je bovenin KPN NL ziet staan geeft niets. Dat kan gebeuren, dan wordt je simkaart zo gelezen door de sim kaartlezer . Je staat als klant te boek met je 06 bij simyo dus maakt geen enkel verschil.

Wanneer de simkaart eerst bij activatiecode telefoon al in de telefoon zit kan er een update mogelijk worden binnengehaald. Of dit bij jou gebeurt is denk ik haast niet, hoop van niet, maar kan.
Reputatie 2
Badge +2
@Friesian Dank voor je reactie. Ik heb mobiele data nu op Mijn Simyo uitgezet en nu is hij echt uit. Ik ben er zo van geschrokken omdat ik alleen al gisteren ruim 900 MB over mijn bundel zat, terwijl de telefoon aangaf dat mobiele data uitstond. Maar de klantenservice gaat het uitzoeken, ergens klopt iets niet, want de klantenservice kan die overschrijding van de bundel niet zien.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Alouette,

Jammer dat je het gevoel hebt dat er iets mis lijkt te gaan met je dataverbruik of met je toestel. Goed dat je ven contact met ons hebt opgenomen. Ik zie dat mijn collega het met onze technische afdeling gaat bespreken. Hij zal daarna weer contact met jou opnemen. Laten we dat even afwachten. Heb je tot zover nog vragen?

Groetjes,
Caspar

@franswon en Friesian bedankt voor je hulp!
Reputatie 2
Badge +2
Mag ik iedereen hartelijk bedanken voor de hulp? Vooral Sebastiaan van de klantenservice die ervoor heeft gezorgd dat mijn probleem wordt opgelost en die mij 1000 Mb extra heeft gegeven, zodat ik deze maand toch nog mobiel internet kan gebruiken.
De tip om een ander abonnement te nemen ga ik ook opvolgen.
Blij met Simyo 😁😁😁
Reputatie 7
Badge +10
Hi Alouette,

Heel graag gedaan 😃 Ik zal het doorgeven aan Sebastiaan!

Geniet van je dag nog!

Groetjes,
Jihane

Reageer